sognenavne KBH og FREDERIKSBERG?
Fra : Erik P. Vinther

Dato : 22-03-04 22:39

Kan nogen hjælpe med sogn, herred og amt for følgende gader omkring 1930:

Halfdansgade, Kbh
Frederikssundsvej, Kbh
Priorvej, Frederiksberg

Jeg skal kort og godt finde ud af hvilken kirkebog jeg skal se i.

p.f.t.

vh
Erik
fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 23-03-04 01:01

"Erik P. Vinther" skrev i en meddelelse
> Kan nogen hjælpe med sogn, herred og amt for følgende gader omkring 1930:
>
> Halfdansgade, Kbh
> Frederikssundsvej, Kbh
> Priorvej, Frederiksberg

Halfdansgade ligger i Hans Tausens sogn, de andre kan jeg desværre ikke
hjælpe med.
Venligst
--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 06:46

"Erik P. Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frederikssundsvej, Kbh
> Priorvej, Frederiksberg
>
> Jeg skal kort og godt finde ud af hvilken kirkebog jeg skal se i.

Vore dages sognetilhørsforhold:

Halfdansgade: Islands Brygge sogn

Frederikssundsvej er meget lang og går gennem mange sogne:
Kapernaums: 1 - 65, lige numre 66 - 90B
Ansgarkirkens: ulige numre 67 - 81G
Utterslev: lige numre 92A - 108A
Bellahøj: ulige numre 83A - 109, 110 - 128L og ulige numre 129A - 149
Brønshøj: lige numre 130-152, 153-203, lige numre 202-230
Husum: ulige numre 205-325
Husumvold: lige numre 234-330, 330-381, lige numre 382-418

Priorvej: Mariendals på Frederiksberg

Sognene Ansgarkirken, Utterslev, Bellahøj, Husum og Husumvold kendes ikke i
Trap 4. udgave fra 1929, så de er nok senere udskillelser fra Kapernaum,
Bispebjærg og Brønshøj.

---
Helmer Christiansen