software til slægtsforskning
Fra : pjl

Dato : 21-03-04 21:25

Hej..

Efter at være gået på efterløn vil jeg bruge en del tid på at samle
familiedata for udgivelse senere som webside.
Jeg har en bunke data helt fra 1700.
Hvilket program kan anbefales ?? Databasen(erne) kommer til at indholde
text og billedfiler.
Programmet skal være rimeligt prof..

mvh pjl

--
Solis Sacerdotipus

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 21-03-04 21:28

Sun, 21 Mar 2004 21:24:37 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har en bunke data helt fra 1700.
>Hvilket program kan anbefales ?? Databasen(erne) kommer til at indholde

et forslag til informasjon om en del programmer brukt og testet i Norge
http://www.dis-norge.no/slektsprog/index.php

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : pjl

Dato : 21-03-04 21:35

Tusinde tak for hurtigt svar..
God hjælp.
mvh pjl

Fra : support@bk6.dk

Dato : 21-03-04 22:30

Prøv at kikke på
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk -
support@brotherskeeper.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-03-04 17:13

pjl <juul@larsen.dk> wrote:

> Hvilket program kan anbefales ?? Databasen(erne) kommer til at indholde
> text og billedfiler.
> Programmet skal være rimeligt prof..

Reunion 8 til mac er suverænt:

http://www.leisterpro.com/

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Stein Ole Kjær

Dato : 22-03-04 18:03

In article <1gb27rc.hz4cuhmwpum8N%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> Reunion 8 til mac er suverænt:
>
> http://www.leisterpro.com/

Selv om jeg selv bruker Reunion 8 og faktisk er ansvarlig for den norske
oversettelsen, så vil jeg ikke uten videre anta at det er et Mac-program
som etterspørges her. Vi er tross alt små - selv om vi er gode

--
Stein Ole Kjær
steinole@broadpark.no.nospam

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-03-04 20:26

Stein Ole Kjær <steinole@broadpark.no.nospam> wrote:

> så vil jeg ikke uten videre anta at det er et Mac-program
> som etterspørges her. Vi er tross alt små - selv om vi er gode

Enig - men man kan da prøve at fortælle, at mac'en sagtens kan være med
)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 22-03-04 22:09

Jeg kan stærkt anbefale Personal Ancestral File (PAF). Programmet laves af
Mormonkirken i USA, er ganske GRATIS og klart det mest gennemarbejde og
robuste slægstprogram jeg er stødt på.

Du kan downloade det fra http://www.familysearch.org/

vh
Erik

Fra : Michael Erichsen

Dato : 22-03-04 22:57

Erik P. Vinther wrote:

> [...]
> Mormonkirken i USA, er ganske GRATIS og klart det mest gennemarbejde og

Jeg er også tilfreds bruger af det. Jeg har så suppleret op med tre
betalbare, men billige add-ons til PAF: PAF Companion (bedre rapporter),
PAF Pal (småforbedringer) og PAF Insight, der har smartere funktioner
til at finde dubletter og til automatisk søgning på nettet (hvis man har
en ADSL-forbindelse, ellers er det for dyrt).

Ulempen er, at de ikke kan skrive ud på dansk. Så der må man så have et
andet program eller leve med babylonisk forvirring i de udskrevne
slægtsbøger.

Mvh Michael