Software SPV M1000 - Udvikling
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-04-04 10:53

Jeg ville høre om der var nogle her der kendte noget til udvikling af
software/applikationer til SPV

Om det kræver noget specielt og hvad det evt. kræver.
Måske enda nogel sider med eksempler eller noget.

Vi havde en gang her i firmaet en mand fra Orange der fortalte lidt om den.
Han påstod bla at man f.eks kunne lave en program i Visual Basic og det
ville så kunne køre på telefonen.
For hvis den uden viddere kan køre de fleste standard Windows programmer vil
det jo være for genialt.

Håber der er nogle her der kan hjælpe mig.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-04-04 19:02

Kim Jørgensen wrote:

> Jeg ville høre om der var nogle her der kendte noget til udvikling af
> software/applikationer til SPV

Jeg har lavet en smule udvikling netop til SPVen.

> Om det kræver noget specielt og hvad det evt. kræver.
> Måske enda nogel sider med eksempler eller noget.

Du kan faktisk (helt kvit og frit) hente Microsofts SDK (software developer
kit) til de forskellige versioner af de styresystemer der kører på SPVerne
(og andre Windows baserede mobiltelefoner). Kig på
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnanchor/html/mobileembedded.asp

> Vi havde en gang her i firmaet en mand fra Orange der fortalte lidt
> om den. Han påstod bla at man f.eks kunne lave en program i Visual
> Basic og det ville så kunne køre på telefonen.

Jep - det er også rigtigt. Man kan udvikle programmer i f.eks. Visual
Studio.NET til telefonerne. Der findes sågar et speciel version af
Microsofts .NET framework til mobil-devices.

> For hvis den uden viddere kan køre de fleste standard Windows
> programmer vil det jo være for genialt.

Det kan den dog ikke. Kig på Microsofts site som jeg har linket til ovenfor.

God fornøjelse.

--
Tony