Multiple servers - hvordan?
Fra : norgaards

Dato : 30-04-01 14:36

Hej,
Jeg arbejder på en e-mail/chat applikation implementeret i java/rmi - et
skoleprojekt. Det skulle gerne laves med flere servere - ligesom
f.eks. ICQ.

Dette har jeg aldrig prøvet før og jer er ikke Einstein . - Derfor håber
jeg at der er nogle
der kan fortælle lidt om, hvordan et sådant system
kan implementeres med flere servere. Skal jeg
sætte en maxgrænse på antal brugere der kan logge ind på en server, og så
hvad? - hvordan redirectes til en anden server. Jeg går ud fra at der skal
bruges nogenlunde den samme serverkode på de forskellige servere. - er
dette for resten relateret til callback, eller hvor klienten også bliver
server?

Alt input modtages med stor taknemlighed. Ligger der et kodeeksemple som man
kan lære af et eller andet sted derude, så ville det også være fint.

Mvh
John

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 03-05-01 08:00

Der er en nogen klassebiblioteker til den slags på alphaworks
(www.alphaworks.ibm.com) - se under java.

MvH Niels

Fra : norgaards

Dato : 06-05-01 16:40