Nokia 7250i vs S/E T610
Fra : Dan Christensen

Dato : 04-04-04 11:11

Hejsa,

Jeg står for at skulle købe en ny mobiltelefon.
Hidtil har jeg foretrukket Nokias telefoner pga brugerfladen, som jeg har
været ganske godt tilfreds med.
Min nuværende telefon er således en Nokia 6210, men den vil jeg nu gerne
have udskiftet med en lidt mere tidssvarende model. I øjeblikket står jeg og
vakler lidt imellem en Nokia 7250i og en Sony Ericsson T610. Hvilken skal
jeg vælge?

Jeg kunne godt tænke mig nogle realistiske overvejelser omkring begge
telefoners positive såvel som negative sider.

Mvh. Dan Christensen.

Fra : John

Dato : 05-04-04 20:42

"Dan Christensen" <danchristensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig nogle realistiske overvejelser omkring begge
> telefoners positive såvel som negative sider.

Jeg stod selv i samme situation som dig i sin tid da jeg skiftede. Jeg havde
også en Nokia 6210 (som jeg dog hurtig blev træt af, på grund af problemer
med et løst batteri) og havde på det tidspunkt kun haft Nokia-telefoner.

Jeg kiggede efter en Nokia som afløser - og kiggede på Nokia 6100, 6600 og
7250i - men faldt så også over Sony/Ericsson's T610.

Jeg havde lejlighed til at "lege" med Nokia 7250i i en uges tid - samtidig
med Sony/Ericsson's T610 - og det blev T610 der blev en klar vinder.

Nokia'en skuffede mig fælt:

En meget billig plasticagtig fornemmelse.

En halvdårlig radio, der reelt ikke modtager ret meget støjfrit

Kun godt 4.000 farver.

Gammeldags menusystem

Tudegrim (selvfølgelig en smagssag)

T610 har:

Over 65.000 farver

Et, efter min mening, langt bedre menusystem.

Bluetooth.

Mere stabil konstruktion.

Kameraet i de to telefoner er udelukkende legetøj.

Der gik ikke andet end et par dage før jeg havde vænnet mig til
Sony/Ericsson's opbygning m.m. - og jeg er stadig fuldt ud tilfreds.

Faktisk lykkedes det mig ikke, at finde punkter hvor jeg syntes Nokia'en var
bedre en Sony/Ericsson - måske bortset fra, at det havde været rart med en
indbygget radio i T610.

Mvh

John