PC Suite og Bluetooth Nokia 6600
Fra : Gilette

Dato : 03-04-04 11:17

Jeg kan ikke koble til PC Suite på min Nokia 6600. Jeg benytter
Bluetooth via USB. Når jeg kobler sammen min Nokia til Bluetooth og
deretter starter PC Suite, står jeg likevel i frakoblet modus. Når jeg
benytter Bluetooth-programmet får jeg beskjed om at den benytter COM 0
som ikke finnes i listen over COM der jeg angir hvilken COM som skal
benyttes i PC Suite. Jeg kan heller ikke overføre bilder/Filer fra min
Nokia til mitt Bluetooth-program, men jeg kan overføre derfra TIL min
Nokia. Jeg blir mer og mer forvirret... Må jeg benytte en vanlig COM
kabel mellom Bluetooth og maskinen? HJEP...

Fra : 7182 - Bredsten

Dato : 03-04-04 23:28

Hej med dig !.
Nokia 6600 + PC Suite kører meget dårligt sammen !.
Du skal hente på NOKIA´s hjemmeside den sidste nye PC Suite til NOKIA 6600
( det har jeg gjort ).
Men jeg har stadig problemer !.
For at kunne hjælpe dig skal jeg vide hvilken USB Bluetooth enhed du har
???.
Jeg kører selv med en MSI og har også der hentet det sidste nye software !.
Jeg kan fortælle dig at jeg har en sag kørende med NOKIA i Findland, des
angående !.
For der er et problem !!!.
Med venlig hilsen KE.

Fra : Gilette

Dato : 04-04-04 12:18

Takk for respons:) Jeg benytter en Widcomm Bluetooth. Har lastet ned
Nokias Pc Suite igjen fra Nokias sider, men det ser ut til at denne er
den samme jeg hadde fra før. Skal forsøke å lete etter oppdateringer
for Widcomm, men jeg antar jeg allerede har de nyeste versjoner av
begge da jeg kjøpte dette desember 2003.

Nina

Fra : 7182 - Bredsten

Dato : 03-04-04 23:36

Hej en gang til !.
Jeg skal lige fortælle dig EN ting !.
Hvis du har installeret en PC Suite fra en anden eller tidligere version fra
NOKIA skal du også hente det lille program på deres hjemmeside som går ind
og fjerner alle KEY´s fra en evt. anden NOKIA !.
Du kan også hente dette REMOVE program til din 6600 og fjerne alle dine 6600
indstillinger, og prøve at installere PC Suite 6600 igen !.
Har du hjælp eller oplysninger jeg kan bruge, så skriv igen !.

Fra : 7182 - Bredsten

Dato : 03-04-04 23:45

Hej til alle med samme problem !.
Skriv her i gruppen !!!.
Og jeg vil samle trådene !!!
Og lægge et samlet pres på NOKIA !!!.
For der er et problem !!!.
Med v.h. KE.

Fra : Peter

Dato : 04-04-04 11:17

Hej KE og Gilette,
samme problem her, jeg har også brugt meget tid på at få PCS op at køre men
hidtil uden held.

Peter

Fra : [6400] - Qbic

Dato : 04-04-04 13:37

Har du prøvet med COM 9, 13, 14 eller 15, den virker 100 % med min
MSI dongle...

/ Qbic

Fra : Peter

Dato : 04-04-04 15:12

"[6400] - Qbic" <info@ringparken.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet med COM 9, 13, 14 eller 15, den virker 100 % med min
> MSI dongle...
>
> / Qbic

Jeg syntes ikke lige jeg kan vælge andet end COM 3 -5 under Bluetooth ?
Når jeg booter min PC kommer der kortvarigt farve på Mrouter ikonet i
proceslinien, så et eller andet sker der?
Jeg har opdaget, at der på telefonen (c:\system\data) ligger nogle filer,
der hedder Mrouter med forskellige ext.
Jeg tror jeg vil foresøge at slette dem, slette alt fra PC'en, DL en ny PCS
og så forsøge igen.

Peter

Fra : 7182 - Bredsten

Dato : 04-04-04 15:20

Hej med dig.
Det lyder til du ved noget omkring dette emne.
Jeg har en perfekt forbindelse mellem min MSI og min 6600, jeg kan sende
feks. billeder frem og tilbage, alt dette er OK.
Men så er det også slut !!!.
Jeg kan ikke på PC Suite til at finde min MSI, min MSI ligger på com5, og
hvis jeg så beder routeren i PC Suite søge så siger den at at min com5 er
optaget !, og det er jo også rigtigt der ligger jo min MSI ???.
Somme tider kan jeg få min router til at blive GRØN det forstår jeg sådan at
den har fundet min MSI. Men der går så højest 3 sekunder så er den væk igen
???.
Jeg kan også XP HOME til at gå ned !!!, hvis jeg feks. deaktiverer mine
porte i PC Suite routeren ???.
Så forsvinder alle mine iconer på mit skrivebord et øjetblik, så kommer de
igen, men min router er væk !!.
Jeg vil meget gerne tale med dig, vil du sende mig en SMS med dit
telefonnummer til 40797272 så vil jeg meget gerne have en snak med dig.
Jeg skal selvf. nok lade være at give dit telefonnummer viddere !.
Men jeg vil meget gerne have en snak med dig.
Med venlig hilsen KE.

Fra : Anders Lund

Dato : 04-04-04 22:56

Gilette wrote:

> Jeg kan ikke koble til PC Suite på min Nokia 6600. Jeg benytter
> Bluetooth via USB.

Vil bare lige tilslutte mig denne liste af folk som har dette problem...
Jeg bruger en Belkin Bluetooth USB. Har endnu ikke fået det til at
virke, selv med alle de "gode" opskrifter andre på nettet har forsøgt
sig med.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Peter

Dato : 13-04-04 23:05

> [...]
> Nokia. Jeg blir mer og mer forvirret... Må jeg benytte en vanlig COM
> kabel mellom Bluetooth og maskinen? HJEP...

Hej Nina og mange andre,
jeg havde samme problem jvf. tråden.... Jeg har nu læst i alt.celluar.nokia
(hvor jeg også har set dig) at det hjalp at omdåbe MMC kortet! Og det virker
sgu for mig!!!! Jeg er i gang med at lave en backup af telefonen og vil lige
teste PCS inden jeg skal i seng.

Hilsen Peter