Forslag til mobil
Fra : Kit

Dato : 02-04-04 10:21

Hej.
Jeg står og skal til at købe en tlf., men er desværre nærmest totalt
analfabetisk mht. mobil-telefoner, funktioner, priser osv. så jeg
håber, at der måske er nogen der kan hjælpe : o)

Mine krav/ønsker er:

Lille størrelse/vægt
God farveskærm
MP3-afspiller
Meget gerne kamera
SMS, MMS
Spil, med mulighed for at downloade andre end standardspillene
Kalender

Radio
Headset

Hvor meget må man regne med at slippe for sådan en? Hvor finder
jeg det bedste tilbud? Det må gerne være med et abonnement man kan
"betale sig ud af" inden de 6 mdr.

Og et spørgsmål til: Er der et link til en "ordbog" for os
nybegyndere, der ikke har begreb om hvad gprs, wap, bluetooth, etc.
betyder?

Kit

Fra : Kostas

Dato : 02-04-04 10:25

Kit <nospam@ingenmail.com> wrote in news:ep8q605viqdgmh4o3limgqdk2vn059fh83
@4ax.com:

> [...]
>
> Og et spørgsmål til: Er der et link til en "ordbog" for os
> nybegyndere, der ikke har begreb om hvad gprs, wap, bluetooth, etc.

Nokia 6230 opfylder faktisk alle dine krav - og koster omkring 3.000,-

Dertil skal du så smide 3-400 for et større mmc kort så den kan klare nogle
flere mp3 filer.

mvh

Kostas

Fra : Kit

Dato : 02-04-04 10:34

On 02 Apr 2004 09:24:32 GMT, Kostas <email@@kostas.dk> wrote:

>Nokia 6230 opfylder faktisk alle dine krav - og koster omkring 3.000,-
>
>Dertil skal du så smide 3-400 for et større mmc kort så den kan klare nogle
>flere mp3 filer.

Er mmc-kortet en slags harddisk?

Kan man sætte et mmc-kort ind i en ældre telefon med lidt plads, fx
Nokia 7210, og dermed opnå at den kan afspille mp3-filer?

Den har i forvejen radio, men meget lidt "plads" (500 KB), har jeg
hørt.

Kit

Fra : Kit

Dato : 02-04-04 11:16

On Fri, 02 Apr 2004 11:34:04 +0200, Kit <nospam@ingenmail.com> wrote:

>Kan man sætte et mmc-kort ind i en ældre telefon med lidt plads, fx
>Nokia 7210, og dermed opnå at den kan afspille mp3-filer?

Sikke noget sludder, den HAR jo slet ingen mp3-afspiller....

Kit

Fra : Kostas

Dato : 02-04-04 11:50

> Sikke noget sludder, den HAR jo slet ingen mp3-afspiller....
>
> Kit

Men ja det er en ekstra "harddisc". Der sidder 32 mb i den som standard.
Men hvis man skal høre musik i mere end 15 min - så er 128 mb godt.

mvh

Kostas

Fra : Kit

Dato : 02-04-04 13:26

On 02 Apr 2004 09:24:32 GMT, Kostas <email@@kostas.dk> wrote:

>Nokia 6230 opfylder faktisk alle dine krav - og koster omkring 3.000,-

Og så har den oven i købet et pænt design...

Hvor meget billigere kan det gøres, hvis nu kameraet kan undværes?

Kit