Virus på mobil via WAP?
Fra : Nilsson

Dato : 25-03-04 22:44

Hej i gruppen.

Jeg har hørt at mobil telefoner kan få virus via WAP. Er dette rigtigt?

Historien jeg har hørt er en der _ikke_ brugte WAP (men det var en funktion
i mobilen) havde en Sony Ericsson (14 dage gamle og model ukendt) begyndte
at flimmer i displayet og begyndte at opfører sig mærkeligt. Da han gik
tilbage til forretning med mobilen, fik han at vide at dette skyldes en
virus der var kommer ind via WAP. (Det skal siges at jeg ikke ved om WAP
virkeligt var indstillet eller ej). Nu stoller jeg ikke meget på sælgerne i
butikkerne, men for mig lyder det mere som en fejl i selve telefonen, end
årsag af virus.

Jeg har selv lige købt en Sony Ericsson (Z600), og WAP interesser mig ikke,
men ifølge manualen skal WAP indstilles før MMS kan tages i brug (kan dette
passe)?

Der står også noget om Cookies kan udgør en sikkerhedsrisiko og den bør slås
fra for mak. sikkerhed.
Hvis WAP ikke er indstillet, er der så nogen fare for viruser?

Er der lavet viruser til mobiltelefoner overhovedet?

På forhånd takker og bukker jeg mange gange.

---
Mvh. Brian.

Fra : DaaN

Dato : 26-03-04 15:14

Nilsson skrev:

> [...]
>
> Er der lavet viruser til mobiltelefoner overhovedet?
>
> På forhånd takker og bukker jeg mange gange.

Hej Brian
Nej, der findes ikk Viraer til Mobiler,Mobil telefoner kører med et
system der gør det MEGET Vanskeligt,eller bedre sagt umuligt at lave
Viraer til.
- DaaN