Java til mobiltlf
Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 21-03-04 21:46

Hej gruppe.
Jeg skal ud og have mig en ny mobil-telefon, men er ikke meget inde i
hvad de forskellige telefoner kan og hvad de forskellige ting der nævnes
på producenternes hjemmesider egentlig betyder. Så jeg prøver at spørge her:

Når der ved nogle telefoner står at de har Java, betyder det så, at man
selv kan programmere små applikationer til telefonen?

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 22-03-04 06:50

"Per Wagner Nielsen" <perwn@tbv.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når der ved nogle telefoner står at de har Java, betyder det så, at man
> selv kan programmere små applikationer til telefonen?

Ja, samt anvende de mange java-applikationer der kan downloades fra nettet.
Der er iøvrigt en tendens til at flere indholds-leverandører laver små
java-programmer, feks. Eniro's kort og nummeroplysnings-tjeneste eller CNN
News-Ticker.

--
Niels Henrik Egebjerg
---------------------------------------

Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 22-03-04 09:09

Niels Henrik Egebjerg wrote:
> [...]
> Der er iøvrigt en tendens til at flere indholds-leverandører laver små
> java-programmer, feks. Eniro's kort og nummeroplysnings-tjeneste eller CNN

Ok. Følger der så et udviklingsmiljø med til telefonerne? og hvilken
telefoner har Java indbyttet?
Har Ericsson T630 f.eks?

Fra : [6400] - Qbic

Dato : 22-03-04 11:05

De fleste nyere telefoner, dem med farveskærm har JAVA indbygget,
men du skal nok kigge efter den nye JAVA 2.0 kompatibel for at få fuldt
udbytte af de programmer som ligger rundt om på nettet.

Nokia 6600 er et glimrende valg, men der findes langt billigere telefoner
som har indbygget JAVA...

/ Qbic

Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 22-03-04 16:17

[6400] - Qbic wrote:
> [...]
> udbytte af de programmer som ligger rundt om på nettet.
>
> Nokia 6600 er et glimrende valg, men der findes langt billigere telefoner

Ok,tak.. eftersom jeg er fuldstændig ny mht. mobiltelefoner, kunne jeg
vel ikke får dig til at nævne et par mobiltelefoner som du syntes er
gode og billige, og som har JAVA 2.0 ? (altså hvis du alligevel har et
par mærker/modeller i hovedet).
Mvh
Per Wagner Nielsen

Fra : [6400] - Qbic

Dato : 22-03-04 19:10

Øhh jow da

Nokia 6600, Sony Ericsson P800 / P900

Nokiaen kan du købe af mig for 2500 kr. + porto
Men det er jo ikke billigt, måske kan du købe en brugt af ovenstående
i den blå avis, eller andre steder.

/ Qbic - http://www.ringparken.dk