Celleinformation
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 19-03-04 09:15

Halløj,

Vi sidder her på arbejdet og kigger ihærdigt på vores telefoner,
konstaterer der pt. står Gladsaxe 1D, og prøver så at ringe til TDC
Mobil (eftersom det er deres net) for at høre hvad 1D helt præcist går
ud på.

Jeg fik fat i en meget lidt interesseret person der absolut ikke mente
det havde relevans for hverken mig eller min telefon og derefter
verfede mig ud af røret, så nu prøver jeg her.

Er der nogen sammenhæng med position og 1D og hvad der nu ellers kan
stå. Findes der et "pejlekort" man kan bruge, eller er det bare at
finde Kraks Vejviser?

--
Andreas Frøsting
http://phpwizard.dk

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 19-03-04 09:41

Hej Andreas!

Andreas Frøsting wrote:
> [...]
> konstaterer der pt. står Gladsaxe 1D, og prøver så at ringe til TDC
> Mobil (eftersom det er deres net) for at høre hvad 1D helt præcist går

Svaret kan findes bl. a. på http://www.celleinfo.dk.

Tallet står for retningen den aktuelle celle sender i udgående fra
masten.

D betyder at det er en GSM1800-celle (GSM1800 kaldtes DCS i de tidligere
dage), mens G står for GSM900.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Lars Lautrup

Dato : 20-03-04 22:11

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en meddelelse
> Svaret kan findes bl. a. på http://www.celleinfo.dk.

Det er da de sjoveste oplysninger folk samler på..

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk : Geocaching - en spændende sport for hele familien

Fra : Georg

Dato : 21-03-04 21:41

Så prøv at se på www.ubrugelig.dk