Egen news-server
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-04-01 10:28

Hej

Jeg har planer om at oprette egne nyhedsgrupper på min server, når jeg får
ADSL. Er der nogle, der kender til den slags software? Gerne gratis, men i
første omgang prøver jeg blot at finde ud af, hvad der overhovedet
eksisterer.

Hvad skal man søge efter på f.eks. Google ?

Hilsen
Uffe

(PS: Det er til NT4 eller W2000)

Fra : Someone

Dato : 30-04-01 10:53

On Mon, 30 Apr 2001 11:27:50 +0200, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

> [...]
>ADSL. Er der nogle, der kender til den slags software? Gerne gratis, men i
>første omgang prøver jeg blot at finde ud af, hvad der overhovedet

DNews (findes på Tucows) fungerer fint til den slags...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-04-01 18:07

Således skrev "Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 30 Apr 2001 11:27:50 +0200:

> [...]
>eksisterer.
>
>Hvad skal man søge efter på f.eks. Google ?

Hamster. Freeware news- og mailserver til win32, der kan suge fra en
række newsservere, samt hente post fra en række pop3-servere.

Knud
--
All computers wait at the same speed

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 30-04-01 19:22

> Hamster. Freeware news- og mailserver til win32, der kan suge fra en
> række newsservere, samt hente post fra en række pop3-servere.

Hvor finder jeg hamster??

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-04-01 20:53

Således skrev "Ole PE Jensen" <opej@city.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 30 Apr 2001 20:22:28 +0200:

>Hvor finder jeg hamster??

Blandt mange steder her:

http://www.ewetel.net/~heinrich.hallmann/

Knud
--
Don't Panic. On second thought...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-04-01 20:54

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 30 Apr 2001 21:52:58 +0200:

>Blandt mange steder her:
>
>http://www.ewetel.net/~heinrich.hallmann/

Eller på "hovedsiden"

http://home.knuut.de/tgl/

Knud
--
Word 6.66 = Word processor of the Beast

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 01-05-01 09:53

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
> dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 30 Apr 2001 21:52:58 +0200:

> [...]

TAK
MVH Ole

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-05-01 06:34

Efter noget søgen fandt jeg selv følgende:
http://serverwatch.internet.com/newsservers.html har en fin liste over
software på området.