Tun på pizza
Fra : Lars Pedersen

Dato : 22-04-04 21:13

Er der nogen her der har erfaring med at lave pizza med tun?

Når jeg bestiller det på pizzeria er det altid med dåsetun, men hvis man
fandt nogen der virkeligt kunne finde ud af at lave gode pizzaer, ville de
så også bruge tun fra dåse?
(Jeg forsøgte mig på et tidspunkt med en tunsteak, men den blev tør og
kedelig inden osten smeltede.)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-04-04 21:19

"Lars Pedersen" <smeg@head.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så også bruge tun fra dåse?
> (Jeg forsøgte mig på et tidspunkt med en tunsteak, men den blev tør og

- ja det tror jeg gerne - tunbøffer skal ikke have ret meget. Men prøv at
købe nogle skiver røget tun og put dem på en lille fem minutters tid inden
pizzaen er færdig.

ras

Fra : M S

Dato : 25-04-04 15:26

rasmus carlsen <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

>"Lars Pedersen" <smeg@head.com> skrev
> [...]

Nam, nam
--
Venlig Hilsen
Michael

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-04-04 16:28

"Lars Pedersen" <smeg@head.com> wrote in message news

> Når jeg bestiller det på pizzeria er det altid med dåsetun, men hvis man
> fandt nogen der virkeligt kunne finde ud af at lave gode pizzaer, ville de
> så også bruge tun fra dåse?

Hernede i Rom, hvor jeg bor for tiden, smider de "daasetun" paa
tunpizzaer, ogsaa de "gode" steder. Det er sandsynligvis fordi, det
fungerer bedre end den friske. I oevrigt er "daasetun" ikke lig med
daarlig kvalitet, i hvert fald ikke hernede, hvor de goer meget ud af
konservestunens kvalitet... Det er heller ikke noedvendigvis super
billigt.

Tunpizza er bestemt ikke min favorit, men med tomat, ost og loeg eller
tomat, ost og oliven er bedst, synes jeg.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 29-04-04 10:20

Hej NG.

Jeg tror at det er det bedste at bruge tun på dåse. Det bliver heller ikke
så tørt. Jeg tror også at dem med meget forstand på madlavning, vil
sige/bruge det samme. Jeg bruger også altid selv tun på dåse. Men om der er
forskel på det i vand og i olie, tør jeg ikke sige......
m.v.h Rikke.