Hjælp til mad til fest
Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 20-04-04 19:43

Hej,

jeg er _endelig_ blevet færdig med mit uni-studium, og jeg synes det
fortjener at blive fejret for min familie på en hyggelig eftermiddag. Der er
bare det, at selvom min stue er af en nogenlunde størrelse, så er der ikke
umiddelbart plads til at alle kan sidde ned og nyde et måltid med kniv og
gaffel. Jeg tænkte derfor på at servere madvarer der er lette at spise uden
brug af bestik.

Vi bliver (hvis alle kommer) 30 mennesker, både voksne og børn. Der er et
par vegetarer imellem, og jegselv, i hvert fald, bryder mig ikke synderligt
om stærk mad. Er der nogle herinde der har nogle gode idéer til hvad jeg kan
servere?

På forhånd tak,
Camilla

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-04-04 22:35

> [...]
synderligt
> om stærk mad. Er der nogle herinde der har nogle gode idéer til hvad jeg

Jeg vil foreslå en art "buffet" med fx:

* Ovnbagte bruschetta med fx tomat, skinke og mozarella - eller grillede
peberfrugter og squash
* Hjemmebagt brød i rigelige mængder
* Parma eller serano-skinke
* Forskellige typer spanske og/eller italienske pølser
* Forskellige oste
* Små pita-brød med forskelligt fyld - fx laks og flødeost, tun og æg, eller
* Frugtsalat eller frugt i passende mundrette stykker
* Brownies og/eller andre kager i mindre (2-3 bids-) stykker
* Masser af vin og vand

Når man er så forholdsvis mange, vil dine gæster også kunne spise nogenlunde
samtidig og samtidig vil det give rig mulighed for at "cirkulere" om
buffeten og dermed skabe en mere intim stemning.

Alt sammen vil jeg mene kan indtages med fingrene - eller i hvert fald et
minimum af service. Og langt det meste kan forberedes i god tid før gæsterne
dukker op.

Tillykke, iøvrigt

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 21-04-04 18:03

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> wrote in message
> [...]
>
> Alt sammen vil jeg mene kan indtages med fingrene - eller i hvert fald et
> minimum af service. Og langt det meste kan forberedes i god tid før

Uhm, der burde jeg i hvert fald kunne få lidt inspiration om ikke andet -
jeg takker

> Tillykke, iøvrigt

Tak

mvh.