Weber-grill
Fra : pusmand

Dato : 20-04-04 12:10

Jeg har en ikke-udpakket One-Touch Gold 57 cm. Jeg er bare blevet i tvivl om
den ikke skal byttes til en gasgrill istedet - her har jeg kig på en Genesis
B. Men kan man - som i Gold - sætte diverse ting (kartofler/grøntsager)
under kødet ved indirekte stegning?? Jeg synes - efter et kig på Genesis'en,
at det ikke kan lade sig gøre...... Er det rigtigt?
At jeg nok mest hælder til en gasgrill skyldes, at jeg gerne vil være fri
for alt "bøvl", der er ved kullene.....
Det er godt nok svært - som nybegynder - at finde ud af det helt rigtige
førstegangskøb......................
Derfor ser jeg frem til en masse erfarne tips fra jer

Fra : alfaekko

Dato : 20-04-04 12:40

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> førstegangskøb......................
> Derfor ser jeg frem til en masse erfarne tips fra jer

¨

Jeg synes ikke der er så meget bøvl med kullene. En god grillstarter, og
nogle kvalitetsbriketter, f,.eks de australske Heat Beads, så er man hurtigt
kørende.
Jeg er meget glad for min Weber 57 Gold, og kunne ikke drømme om at have en
gasgrill.

mvh
Anders(der ikke kan fordrage Jan Glæsel og hans "grillkogebøger")

Fra : Hanne

Dato : 20-04-04 14:28

> Anders(der ikke kan fordrage Jan Glæsel og hans "grillkogebøger")

Hvorfor kan du ikke fordrage Jan Glæsels kogebøger? Grunden til spørgsmålet
er, at jeg er på vej ud for at købe en kogebog til en nybegynder ud i
Webergrillkunsten, og ikke aner hvilken. Findes den ultimative Weber
kogebog? (eller er det bare at gå i gang?)

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 20-04-04 19:52

Findes den ultimative Weber
> kogebog? (eller er det bare at gå i gang?)

Hej Hanne og Heidi

Jeg er selv Weber entusiast og har også Jan Glæsels kogebøger. JEg er dog
ikke ubetinget begejstret for dem. Jeg er langt mere glad for min kogebog
købt i Bilka til 100 - "Webers store grillkogebog". Den har flotte billeder,
gode forklaringer og langt flere opskrifter end glæsels bøger. Så vidt jeg
ved, er der kommet en til i serien.

Mvh.
Mette

Fra : Heidi

Dato : 20-04-04 20:16

Mette Nylander Sørup wrote:
> [...]
> flotte billeder, gode forklaringer og langt flere opskrifter end
> glæsels bøger. Så vidt jeg ved, er der kommet en til i serien.

Det ser ud til at den er udsolgt fra forlaget, men så må man jo på jagt
og se om der skulle være nogen der stadig ligger inde med den. Tak for
svaret.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Henning Petersen

Dato : 21-04-04 20:05

"Hanne" <hb@duer.ikke> wrote:

> [...]
> Webergrillkunsten, og ikke aner hvilken. Findes den ultimative Weber
> kogebog? (eller er det bare at gå i gang?)

Jeg vil sige:
Bare gå igang!

Forsøg dig frem med forskellige marinader og stege-former. Intet er
umuligt - udover måske lige at lave pandekager med is på grillen

Jeg kan i hvertfald bare sige at Weber 57 gold er noget nær den bedste
inverstering vi har lavet.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning Wangerin

Fra : Heidi

Dato : 22-04-04 05:52

Henning Petersen wrote:

> Forsøg dig frem med forskellige marinader og stege-former. Intet er
> umuligt - udover måske lige at lave pandekager med is på grillen

Jeg har ellers set billeder af pandekager lavet på stegepladen
Om det så var med is, meldte historien ikke noget om...

Fra : alfaekko

Dato : 21-04-04 21:23

"Hanne" <hb@duer.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Webergrillkunsten, og ikke aner hvilken. Findes den ultimative Weber
> kogebog? (eller er det bare at gå i gang?)

Jeg bryder mig ikke om Jan Glæsel fordi han i sin kogebog nummer 2 har
tyvstjålet en af Jamie Olivers opskrifter, hvilket han ikke havde mandsmod
nok til at indrømme, da han blev konfronteret med det. Resten af
opskrifterne er derudover enten banale eller også kraftigt inspireret fra
hvad man kan finde ved lidt søgning på nettet.
Man skal blive ved sin læst, og Jan Glæsels er at spille trompet og være
orkesterleder. Det er han fin til!

Weber? - Det er bare at gå igang, check evt. nettet, men der er ikke
umiddelbart behov for en kogebog. Det afhænger selvfølgelig noget af, hvor
fortrolig du er med madlavning iøvrigt..........

mvh
Anders

Fra : Hanne

Dato : 22-04-04 07:48

> [...]
> umiddelbart behov for en kogebog. Det afhænger selvfølgelig noget af, hvor
> fortrolig du er med madlavning iøvrigt..........

Jamen jeg er skam rimelig fortrolig med madlavning, bogen var tænkt som en
gave til en, der lige har fået en Weber, og så havde jeg en ide om, at
tingene måske skulle gøres lidt anderledes en på en almindelig grill.
Med ellers har du ret - der ser ud til at være en del at hente på nettet.

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Ralph

Dato : 20-04-04 16:45

"alfaekko" <alfaekko@minusspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hurtigt
> kørende.
> Jeg er meget glad for min Weber 57 Gold, og kunne ikke drømme om at have

Helt enig, men den med grillstarteren er vigtig, jeg har lige købt en
original weber starter, indtil da var det ganske rigtigt en masse bøvl, men
nu - det tager højest 15 min.

> mvh
> Anders(der ikke kan fordrage Jan Glæsel og hans "grillkogebøger")

Nårh, de kan vel bruges til at tænde op med.

--
venligst
Ralph

Fra : Heidi

Dato : 20-04-04 16:55

Ralph wrote:

> Nårh, de kan vel bruges til at tænde op med.

Ligesom Hanne kunne jeg også godt tænke mig at vide om der så findes
andre Weber bøger, som er et must for nybegyndere? Vi har lige købt en
brugt one touch gold 57 cm, og overvejer at ønske os Glæsels bog i
bryllupsgave, men hvis der nu er andre bedre alternativer...

Fra : Nils Bo Hermansen

Dato : 20-04-04 19:03

Vil du grille, så bruger du en grill med kul(briketter) og glemmer alt om en
gasgrill. Det har intet med en grill at gøre.
Som de øvrige i gruppen nævner gælder det om at bruge de rigtige briketter
og en "starter".
Kommentar mht. Glæsel's bøger er vel for selv udnævnte "smagsdommere".
Vh.
Nils

Fra : Peter Weis

Dato : 20-04-04 19:40

"Nils Bo Hermansen" <oz1eta@tiscali.dk> wrote:

> Kommentar mht. Glæsel's bøger er vel for selv udnævnte "smagsdommere".

Det er vel også en smagsdom, ikke?

mvh
Peter, der synes det er lidt forstemmende, at man ikke kan tillade sig at
ytre en mening uden at blive beskyldt for smagsdommeri.

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-04-04 20:29

Nils Bo Hermansen wrote:

> Vil du grille, så bruger du en grill med kul(briketter) og glemmer
> alt om en gasgrill. Det har intet med en grill at gøre.

Trods at jeg selv har både en Weber Performer hjemme samt en Weber
Go-Anywhere til camping, er jeg ikke ubetinget enig. Den "rigtige" gasgrill
kan sagtens levere lige så velsmagende resultater som en kulgrill.

> Som de øvrige i gruppen nævner gælder det om at bruge de rigtige
> briketter og en "starter".

Og de "rigtige" krydderier og marinader.

> Kommentar mht. Glæsel's bøger er vel for selv udnævnte "smagsdommere".

Tja, Glæsel er Glæsel - nogle kan li' ham og andre ikke...

Kunne jeg i øvrigt få dig til at se på de links der er i min signatur?

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : pusmand

Dato : 20-04-04 21:22

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gasgrill
> kan sagtens levere lige så velsmagende resultater som en kulgrill.

Hvilken model gasgrill mener du så er den "rigtige"??

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-04-04 21:30

pusmand wrote:

> Hvilken model gasgrill mener du så er den "rigtige"??

"Rigtige" skrev jeg sådan, netop for at antyde, at der gælder det samme for
gasgrill som for kulgrill - nemli' at det er vigtigere, at man kender sin
grill, end at den har det rigtige navn.

At jeg har valgt Weber kulgrill hænger sammen met at man, efter min mening,
får et kvalitetsprodukt, der holder i rigtig mange år. Tidligere havde jeg
flere "No-Name" kuglegrill, som virkede OK, men som sjældent holdt mere end
ét eller to år.

Jeg har fået mad tilberede på både Webers gasgrill - som virker som et
kvalitetsprodukt - og fra andre mærker.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage