hjemmelavet is
Fra : egc

Dato : 17-04-04 11:46

Nu starter is spiseriet snart igen. Hvem har den/de bedste opskrifter på
vanilieis, chokoladeis og måske appelsinsorbet is.
Eller bare kom med den i syntes er god.

Ester C
fjern nospam i min email
--
dont kill the messenger

Fra : Lene Pedersen

Dato : 17-04-04 20:10

Når jeg laver is selv, er det som regel ikke som ispinde, men i
litervis.... Det smager jo godt
Jeg bruger ½ liter Mathilde desertsovs og ½ liter fløde. Jeg pisker begge
dele i hver sin skål. Fløden til den er som flødeskum inden jeg hælder begge
dele sammen. Hertil kan jeg efter smag tilsætte hakkede mandler, nødder,
eller som oftest en halv pose "Rutebiler" som er temmelig knuste. Husk under
indfrysning at røre i massen så den ikke krystaliserer.
God fornøjelse og Bon Appetit

Fra : egc

Dato : 17-04-04 21:19

"Lene Pedersen" <Lopa@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
under
> indfrysning at røre i massen så den ikke krystaliserer.

Det var da også literis jeg mente.
Det var da et forslag som lyder spændende og hvad er "rutebiler" det er
jeg faktisk ikke klar over.

Ester C
fjern nospam i min email
--
dont kill the messenger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-04-04 21:26

"egc" <nospamgismo@events.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da et forslag som lyder spændende og hvad er "rutebiler" det er
> jeg faktisk ikke klar over.

Chokolademarengs.

Hilsen Inger

Fra : Bent M

Dato : 17-04-04 22:39

Havd så med Sorbet is, hvordan laves det ??