Pølser med kartoffelmos, Alzheimer....
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-04-04 11:26

I en af de gamle danske film blev der serveret pølser med kartoffelmos,
hvor pølserne var stukket ned i mosen. Jeg mener at retten havde et
'fint' navn, men kan ikke huske det. Jeg kan heller ikke huske navnet på
filmen. Kan nogen hjælpe?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-04-04 11:30

Carsten Finn Rasmussen wrote:
> [...]
> hvor pølserne var stukket ned i mosen. Jeg mener at retten havde et
> 'fint' navn, men kan ikke huske det. Jeg kan heller ikke huske navnet på

Er det filmen "Flamberede Hjerter" du tænker på? Med en genial Torben
Jensen?

/David

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-04-04 11:37

I news:c4onv0$sro$1@news.net.uni-c.dk <David Rasmussen>
<david.rasmussen@gmx.net> skrev:

> Er det filmen "Flamberede Hjerter" du tænker på? Med en genial Torben
> Jensen?

Det er det måske. Situationen var, at manden havde inviteret
forretningsforbindelser hjem til middag, og konen serverede denne lidt
utradionelt anrettede ret.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-04-04 11:41

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Det er det måske. Situationen var, at manden havde inviteret
> forretningsforbindelser hjem til middag, og konen serverede denne lidt
> utradionelt anrettede ret.

Det er helt sikkert den :)

Manden = Torben Jensen.
Konen = Kirsten Lehfeldt, som havde gjort sig grim.

Kaldte hun den ikke for "svensk pølseret" eller sådan noget?

/David

Fra : My

Dato : 04-04-04 14:50

HA HA HA....Ja, den er sjov. Og hun er bare totalt kikset at se på da ham
forretningsforbindelsen kommer. Jeg kan ikke kuske hvad hun kalder retten,
men sjov var det

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-04-04 21:00

> [...]
> hvor pølserne var stukket ned i mosen. Jeg mener at retten havde et
> 'fint' navn, men kan ikke huske det. Jeg kan heller ikke huske navnet på

Retten kaldes naturligvis for "pindsvin", som udseendet antyder
Det blev den i hvert fald kaldt i mit barndomshjem ...

(Svensk pølseret er det i hvert fald IKKE)

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Camain

Dato : 05-04-04 06:45

Retten, eller noget der ligner, serveres også i filme "King Ralph" hvor den
går under navnet "Spottet dick".

MVH

Jesper B.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-04-04 07:04

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> I en af de gamle danske film blev der serveret pølser med kartoffelmos,

I "Flamberede hjerter" var det - så vidt jeg husker - en gang dødkogt pasta,
pølserne var stukket i. Mener endda jeg kan huske billedet af Aage Haugland,
der sad og sugede de lange båndpasta i sig..... husker jeg mon forkert?

Når pølser er stukket i kartoffelmos (evt. i en grøn udgave når der er
tilsat hakket spinat) kalder min datter i øvrigt retten for "Skovbund". Om
det så er det rette navn, ved jeg ikke.

EFTER jeg skrev ovenståënde fandt jeg på at søge på nettet for at se, om jeg
evt. kunne finde foto fra scenen med den berømte ret - for at finde ud af,
om det kartoffelmos eller pasta, pølserne var stukket i. Og se engang, hvad
jeg fandt:

http://www.corrigo.dk/filmsvar/article.php?nummer=67

Mvh. Lisbeth