At hælde fedtet fra (brunet) hakket oksekø~
Fra : JE

Dato : 04-04-04 07:58

Jeg står som regel altid og "kager i det" når jeg skal hælde fedtet fra det
hakkede oksekød, som jeg (ifbm. lasagne eller kødsovs) netop har brunet i en
gryde eller sauté-pande.

Når jeg skal hælde det fra, så ryger noget af kødet ofte med ud ... tiltrods
for jeg prøver at "holde på det" med en stor ske eller lignende.

Har I et godt tip til hvordan man effektivt kan hælde fedtet fra (hvad man
kan "holde" med)?

(man kan selvfølgelig hælde det over en si eller dørslag, men den blir squ
så klam - og er besværlig at vaske af ...)

Mvh Jan

Fra : Heidi

Dato : 04-04-04 08:18

JE wrote:
> [...]
>
> (man kan selvfølgelig hælde det over en si eller dørslag, men den
> blir squ så klam - og er besværlig at vaske af ...)

Et låg over gryden eller panden - kun lige så meget åbent at væske kan
løbe fra. Men det er måske også besværligt at vaske af?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-04-04 08:53

JE <janelneINGEN@SPAMmail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> (man kan selvfølgelig hælde det over en si eller dørslag, men den blir squ
> så klam - og er besværlig at vaske af ...)

Du skal da heller ikke hælde fedtet fra !?? Hvis du bruger oksekød 10%,
så er det da næsten fedt tilbage.

Switcher du ikke kødet i lidt olivenolie ? Fedtet er jo med til at give
lasagna smag og en rigtig lasagna skal "lække" lidt orange saft fra
tomaterne og fedt/olie.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : JE

Dato : 04-04-04 09:03

"Jesper Haaber Gylling" skrev:
> Du skal da heller ikke hælde fedtet fra !?? Hvis du bruger oksekød 10%,
> så er det da næsten fedt tilbage.

Selvfølgelig skal jeg da hælde fedtet fra !
uanset om det er med 10% eller 18% fedt ...

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-04-04 09:42

JE wrote:

> Selvfølgelig skal jeg da hælde fedtet fra !
> uanset om det er med 10% eller 18% fedt ...

Hvorfor?

/David

Fra : Hauge

Dato : 04-04-04 10:45

Hejsa

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> Hvorfor?

Fordi der findes hysteriske "mennesker", vi "normale" gør ikke sådan noget.

/Hauge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-04-04 11:13

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hejsa
>
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
>
> Fordi der findes hysteriske "mennesker", vi "normale" gør ikke sådan noget.

Enig. Det ødelægger jo fuldkommen en lasagna.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 04-04-04 09:07

JE skrev i en meddelelse:
> [...]
> lignende.
>
> Har I et godt tip til hvordan man effektivt kan hælde fedtet fra

Jeg plejer at skrabe kødet lidt til den ene side, tippe gryden så fedtet
ligger sig så man kan se det, dyppe noget køkkenrulle ned i det og lade
det suge det værste. Man skal self' lige huske at have en tallerken til
de brugte stykker køkkenrulle, men ellers er det temmeligt simpelt.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-04 09:55

JE wrote:
> [...]
>
> (man kan selvfølgelig hælde det over en si eller dørslag, men den
> blir squ så klam - og er besværlig at vaske af ...)

jeg bruger somregel dørslag til det, og sørger så bare for at få den
skyllet/vasket af med det samme, så fedtet ikke sidder og stivner på den, så
er rengøring bagefter ikke noget problem.....
ellers kan jeg varmt anbefale en opvaskemaskine*G*

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg: