Genopvarming af kartoffelmos mv.
Fra : Karina og Christian

Dato : 30-03-04 16:46

Hejsa gruppe.

I forgårs lavede jeg noget kødsauce med kartoffelmos. Jeg kom kødsaucen i et
ildfast fad - og kartoffelmosen ovenpå og så i ovnen. Vi kunne ikke spise
det hele, hvorfor vi genopvarmede resterne i ovnen i går. Nu er det sådan,
at vi stadig har noget tilbage, og så er det, jeg er begyndt at tænke lidt
på, om der kan være noget i vejen for at opvarme maden igen for tredje gang?

Jeg håber, I kan hjælpe mig med svaret.

Jeg takker på forhånd.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Hauge

Dato : 30-03-04 17:49

Hejsa

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
> [...]
> at vi stadig har noget tilbage, og så er det, jeg er begyndt at tænke lidt
> på, om der kan være noget i vejen for at opvarme maden igen for tredje

Hvis det er stillet ind i køleskabet mellem opvarmningerne, så sker der så
absolut intet, og slet ikke hvis i varmer det ordenligt op.

Men jeg er ret sikker på, at der vil være nogle hystader, der vil skråle op
i den her tråd, og sige at det er farligt, men sådan er der jo så meget.

Mvh Hauge

Fra : Hanne

Dato : 30-03-04 17:53

Jeg skal også have kartoffelmos i aften, der har været varmet et par gange,
men det sker der altså ikke noget ved. Som Hauge skrev, hvis det har været i
køleskab ind imellem, og derefter bliver ordentligt gennemvarmet.

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Karina og Christian

Dato : 30-03-04 18:17

"Hanne" <xxx@get2net.invalid> wrote in message
[klip]
> [...]
> men det sker der altså ikke noget ved. Som Hauge skrev, hvis det har været
> køleskab ind imellem, og derefter bliver ordentligt gennemvarmet.

Hejsa Hanne og Hauge

Jamen så ryger det ind i ovnen en gang til, og jeg varmer det naturligvis
helt igennem. Det har selvfølgelig været i køleskabet mellem opvarmningerne.

Jeg siger tusind tak for jeres svar.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-04 05:48

"Hanne" <xxx@get2net.invalid> wrote in message
> Jeg skal også have kartoffelmos i aften, der har været varmet et par
gange,
> men det sker der altså ikke noget ved.

Netop. Og hvad skulle der ske?

Det er kun i proteinholdige spiser der er stor risiko for vækst af
patogener, så det kan narre med genopvarmning.

Vedr alt vegetabislsk kan man bruge sin sunde sans - syn og smag og lugt ,
især, - og spise løs hvis det ikke er frastødende, fx muggent

Fra : Karina og Christian

Dato : 31-03-04 09:52

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
[klip]
> Netop. Og hvad skulle der ske?

Havde jeg vidst det, havde jeg jo ikke haft noget behov for at spørge

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Mail13

Dato : 31-03-04 10:50

Du kan sætte det i micro-ovnen

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-04-04 12:11

"Mail13" <mail13@skivehs.dk> wrote in message
[klip]
> Du kan sætte det i micro-ovnen

Ja, sådan en løber jeg lige ud og køber så Jeg talte - som det vist
fremgår - om genopvarming i den almindelige ovn - ikke mikroovn.

Med venlig hilsen
Karina