Mexico - 3 uger - hvad kan i foreslå ? =)
Fra : rosenauer.dk

Dato : 20-04-04 21:36

Hej !

Vi står og skal til Mexico i 3 uger - med afgang i starten af juni. Udover 2
dage i Mexico City er der ikke meget der er planlagt endnu - men vi
forrestiller os noget med at rejse ned til Oaxaca og derefter over til
Yukatan og ende med at flyve fra Cancun til Mexico City inden turen går
tilbage til Danmark.

Er der nogle af jer der har været der for nyligt og kan anbefale os noget /
give gode råd ?! - vi vil meget gerne opleve noget kultur, se nogle
fantasiske strande og komme til at dykke 2-3 dage.

Er Mexico generelt backpacker venligt eller er det mærkbart mere "rådt" end
f.eks. Thailand ?

Mange tak for al hjælpen, gode råd og andet godt !

Med venlig hilsen

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Henning Nielsen

Dato : 20-04-04 22:18

> [...]
end
> f.eks. Thailand ?
>
> Mange tak for al hjælpen, gode råd og andet godt !

Hej Martin

Er netop kommet hjem fra Mexico for en måneds tid siden. Jeg var der kun 2
uger og besøgte Mexico City, Oaxaca og Puebla. Oaxaca er en rigtig dejlig
by - og det samme gør sig gældende for Puebla. Den vil jeg meget gerne
anbefale jer at besøge. Den ligger ca. 2 timer syd for Mexico City og er
meget flot.

I Oaxaca vil jeg meget gerne anbefale en togtur fra Oaxaca til Cuicatlan.
Her kører der 3 gange om ugen et godt bedaget tog i adstadigt tempo gennem
et utroligt flot landskab. Torsdag, lørdag og mandag morgen kører det fra
stationen. I er så nødt til at overnatte i Cuicatlan - eller tage en bus
eller en "collectivo" retur, da toget først returnerer dagen efter. Togturen
tar' 6 timer - bruges næsten ikke af turister - og koster den enorme sum af
15 kr!!. Ellers skal I besøge de omkringliggende ruinbyer - Monte Alban,
Mitla m.m.

Cancun kan jeg ikke sig noget begavet om, men folk jeg mødte sagde den var
meget "amerikaniseret" - og det var ikke ment positivt. Til gengæld skulle
Yucatan være fantastisk.

Inden jeg tog afsted havde jeg læst stolpe op og stolpe ned om hvor farligt
det var at rejse i Mexico. Så jeg blev næsten helt skuffet over der ikke
skete noget. Tværtimod mødte jeg en masse utrolig rare og venlige mennesker.
Men alligevel skal man nok passe lidt på sine værdier undervejs. Gå kun
rundt med det I kan undvære, og gem resten i hotellets safe-box.

Mexico er forøvrigt bestemt backpacker venligt. Gode og billige hoteller -
og et fremragende bussystem, der dækker hele landet.

I kan læse mere om min tur på www.henningn.dk - og klik på Mexico.

Rigtig god fornøjelse
Henning

Fra : Ingrid

Dato : 21-04-04 10:22

Jeg har også lige været i Mexico (og Guatemala).

Vi har følget Maya kulturen (Yucatan), og har bl.a. været i Palenque, Uxmal,
San Christobal, Chitzen Itza og en masser andre steder.

Se billederne her:
http://www.iblog.dk/gallery

Vi sluttede i Playa del Carmen som ikke er langt fra Cancun. Der skal man
dog regne med meget turistiske forhold

Jeg tror at Mexico er rimmeligt backpackervenligt. Vi rejste godt nok med i
en lille gruppe, men jeg synes generelt at folk vi mødte undervejs var
venlige og imødekommende.

Go' fornøjelse i hvert fald.

Ingrid

Fra : rosenauer.dk

Dato : 26-04-04 07:09

Mange tak for svaret til jer begge :) .. jeg vender lige tilbage med en
planlagt rute når vi kommer så vidt :)

/Martin
http://rosenauer.dk