java.lang.NoClassDefFoundError !?
Fra : Michael

Dato : 17-01-01 13:27

Jeg har endnu en gang fået det her problem. Jeg har lige installeret java
1.3 på win98 og skulle lige tjekke om alt nu virkede og det gør det
selvfølgelig ikke.
Programstumpen ser sådan her ud

class test{
public static void main(String args[]){
System.out.println("Hejsa");
}
}

// Når jeg kompilere går det fint, men når jeg prøver at køre det kommer
denne fejl meddelelse:

java.lang.NoClassDefFoundError: test
Exception in Thread "main"

Er der nogen der kan sige mig hvad jeg har lavet galt?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-01-01 14:05

"Michael" <michael@danwebportal.com> wrote in message
> [...]
>
> java.lang.NoClassDefFoundError: test
> Exception in Thread "main"
>
> Er der nogen der kan sige mig hvad jeg har lavet galt?

Hvordan er din CLASSPATH ???

Skriv 'set $CLASSPATH' og post svaret tilbage.

det lyder lidt som om du har glemt en

;.

til sidst i den, så den checker den directory du er i .

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Michael

Dato : 17-01-01 14:27

> det lyder lidt som om du har glemt en ;.
> til sidst i den, så den checker den directory du er i .
Du har ret og tak skal du havde det virker nu.

Hvad er i øvrigt forskellen på PATH og CLASSPATH?

/md

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-01-01 14:29

> Du har ret og tak skal du havde det virker nu.
>
> Hvad er i øvrigt forskellen på PATH og CLASSPATH?

PATH bliver brugt af 'dos' til at søge efter den kommando du har angivet
navnet på.

f.eks. når du i roden af dit C-drev skriver 'javac test.java' søges der
efter kommendoen javac.exe i hele PATH.

CLASSPATH bliver brugt af Java programmerne til at lede efter dine CLASS
filer på samme måde som ovenfor

Fra : Michael

Dato : 17-01-01 14:36

Tak for svaret Soren