Til Debitel
Jeg talte med jeres hotline to gange i fredags, hvor vi fandt frem til at i
havde sendt mig en demo-model af Nokia 3210, uden at have fjernet dens
SIM-lock. Af den grund kan jeg ikke benytte telefonen, og er derfor tvunget
til at sende den tilbage til jer, så den kan blive låst op.
Da jeg har haft mange uheldige oplevelser med købet af denne telefon, vil
jeg gerne fortælle om mine oplevelser, så I har mulighed for at forbedre
jeres kundeservice.
Til at starte med, da jeg skulle bruge en ny telefon ringede jeg til jeres
"kundeservice", og her fik jeg mange forskellige svar omkring hvilken
løsning der var bedst for mig. Jeg havde ellers forventet at I ville være de
bedste til at vejlede omkring jeres egne produkter. Desværre gav jeres
kunderådgivere alle forskellige svar, hvilket jeg ikke blev meget klogere
af.
Heldigvis fik jeg fat i Mads Fugl, som tog ansvar for det hele og fandt en
god løsning, samt vejledte mig godt. Han lovede at vende tilbage til mig med
et svar om en uge, da der først skulle diskuteres noget på ledelse plan som
kunne være til fordel for mit abonnement. Imellemtiden blev han syg og jeg
ventede yderlige en lille måned inden han blev rask. Her ville det have
været en fordel hvis en anden havde taget over mens han var syg. Jeg valgte
at vente fordi jeg havde tillid til ham, og følte at han ydede en rigtig god
kundeservice.
Da jeg modtog min telefon skrev den "Sim kort låst", og jeg kunne ikke
benytte min telefon. Derfor ringede jeg igen til jeres kundeservice, for at
få hjælp. Det tog fire opkald at få problemet fundet, hvilket er tre for
mange for både jer og mig.
Første opkald fik jeg at vide at jeg skulle taste "**05*Pukkode*ny
pinkode*gentag ny pinkode#" og så slukke og tænde den. Dette virkede ikke
derfor måtte jeg igen snakke med jeres kundeservice.
Denne gang fik jeg at vide at der ville gå op til 30 minutter, og så ville
telefonen virke, uden at jeg skulle fortage mig yderligere. Jeg ventede i
flere timer, men telefonen virkede stadig ikke.
Derfor måtte jeg igen have fat i jeres kundeservice, hvor jeg snakkede med
en "Sally". Jeg fik oplyst at det var en demo-model og at denne skulle
sendes tilbage til jer, før den kunne bruges med mit SIM kort. Dette fandt
jeg utilfredsstillende, specielt da det ville tage 14 dage før jeg ville få
den tilbage. Derfor ønskede jeg at tale med en overordnet, dette blev afvist
da det ikke var muligt ifølge Sally.
Da jeg ikke fandt det tidligere svar og vejledning tilfredsstillende, tog
jeg igen kontakt til jeres kundeservice. Denne gang fik oplyst at man
selvfølgelig godt kunne skrive en klage over den service man har modtaget.
Jeg er glad for at den person jeg snakkede med denne gang var service
minded, og besvarede alle mine spørgsmål, tak for det.
Det blev forklaret at I ikke ville haste telefonen igennem, også selvom I
fortalte mig at I havde lavet en fejl. Dette er meget skuffende, da vi var
enige om at I ikke har leveret en vare der fungerede, det burde derfor være
i jeres interesse at forbedre fejlen hurtigst muligt.
Mit håb er, at I vil forbedre dette og få telefonen lavet brugbar og sendt
tilbage hurtigst muligt. Det ville være skuffende hvis der går 14 dage mere
inden jeg kan bruge min telefon. Jeg lavede min bestilling for over en måned
siden, og det ville være meget utilfredstillende at vente endnu længere.
Derudover forventer jeg at I betaler de omkostninger jeg har haft i
forbindelse med jeres fejl, samt kompenserer for den tid jeg har været uden
mobiltelefon, og brugt på dette.
|