Kompilering af filer i underbiblioteker
Fra : Tim

Dato : 13-01-01 17:29

Hvis jeg vil oversætte alle source-filer i en biblioteksstruktur (svarende
til filernes packages) bruger jeg under Unix:
"find . -name "*.java" -exec javac -d ./Classes {} \;"

Hvordan kan man opnå det samme under Windows (uden brug af cygwin)?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-01 20:33

Tim skrev:

>Hvis jeg vil oversætte alle source-filer i en biblioteksstruktur ...

>Hvordan kan man opnå det samme under Windows (uden brug af cygwin)?

Det kan du ikke uden hjælp. Bat har ingen kommando til at kikke i
et underbibliotek.

I ét katalog kan du skrive således:

for %%f in (*.java) do compile %%f

f er valgfrit (ét bogstav), men husk 2 %-tegn. Fra kommandolinjen
er det ligemeget om der er 1 eller 2.

Hvis du tigger på dine grædende knæ, kan jeg sende dig et program
som jeg har kaldt recurse.exe. Det modtager en doskommando og
eksekverer den i alle underbiblioteker til arbejdsbiblioteket.
Det er ganske råt, men jeg kan godt pudse det lidt af hvis det
skal være.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 13-01-01 21:00

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> skrev:
>for %%f in (*.java) do compile %%f

I 4DOS/4NT-shellen kan for-løkker være rekursive: for /r %f in ...

Læs mere om 4DOS på www.jpsoft.com. Nej, jeg har ingen aktier i firmaet,
men er en meget tilfreds kunde, der har brugt deres shell som erstatning
for command.com i ca 10 år. Den gør det helt rart at dosse.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Sven Nielsen

Dato : 14-01-01 00:50

In article <zh%76.168$ay5.4174@news.get2net.dk>, trigger@get2net.dk
says...
> Hvis jeg vil oversætte alle source-filer i en biblioteksstruktur (svarende
> til filernes packages) bruger jeg under Unix:
> "find . -name "*.java" -exec javac -d ./Classes {} \;"

Av, starter du ikke javac for hver eneste fil?

> Hvordan kan man opnå det samme under Windows (uden brug af cygwin)?

Lav et lille program, der skriver alle kildekode filnavnene ned i en fil.
Dvs. det som 'find -name "*.java" > fil' ville gøre.
Kald javac med @file parameteren. Så går det stærkt!

Med venlig hilsen Sven.