Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lys til portræt
Fra : fam. Ager

Dato : 28-04-04 20:06

hej ng...

jeg har taget nogen portrætter med halogen lamper med bagepapir foran,men de
giver en grimt skær...
er der nogen som kan anbefale noget andet???
Er blevet kineserpapir, men aner ikke hvad det er for noget...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-04 20:21

Uheldigvis faldt fam. Ager over tastaturet og skrev derved følgende:

> jeg har taget nogen portrætter med halogen lamper med bagepapir
> foran,men de giver en grimt skær...
> er der nogen som kan anbefale noget andet???
> Er blevet kineserpapir, men aner ikke hvad det er for noget...

Har du sat den rigtige hvidbalance?

Alternativt kan du købe rigtige filtre. Et frostfilter på 6000 kelvin
er udmærket til halogenlamper.

Du kan købe dem her: http://high-light.dk/

Jeg skal selv hente nogle stykker i morgen.

Claus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-04-04 21:44

fam. Ager wrote:

> [...]
> giver en grimt skær...
> er der nogen som kan anbefale noget andet???
> Er blevet kineserpapir, men aner ikke hvad det er for noget...

Havde du regnet med, at du bare lige kunne rette et par halogen
lamper mod en person, og så tage nogle gode portrætfotos...?

Jeg vil foreslå, at du smutter en tur på biblioteket og låner nogle
bøger om fotografi, og så skal du især læse det der står om
lyslægning og atelierfotografi.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-04-04 07:07

Den 28 apr 2004 mumlede Niels Ebbesen noget i denne stil:

> [...]
>
> Jeg vil foreslå, at du smutter en tur på biblioteket og låner
> nogle bøger om fotografi, og så skal du især læse det der står

Vi er nogen der lige skal starte et sted Hr. Ebbesen. Synes den slags
bemærkninger er lidt snoppede.

Jeg synes ihvertfald det er sådan nogle bemærkninger der gør at man
ikke rigtig har lyst til at spørge i disse fora.

--
Palle Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 08:50

Palle Jensen wrote:

> Jeg synes ihvertfald det er sådan nogle bemærkninger der gør at man
> ikke rigtig har lyst til at spørge i disse fora.

Ja hvis man er bange for, at udstille ens begrænsede viden om et
givent emne, så er grupperne ikke særligt anvendlige.

Og "fam. Ager" har tilsyneladne overset alle de tråde, der har været
omkring opblødning af halogenlys, og lyslægning er altså meget mere
end et stykke rispapir, så nogle bøger med grundige forklaringer og
instruktive billedeksempler, er faktisk et godt råd.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-04-04 09:20

Den 29 apr 2004 mumlede Niels Ebbesen noget i denne stil:

> Ja hvis man er bange for, at udstille ens begrænsede viden om et
> givent emne, så er grupperne ikke særligt anvendlige.

- Nemlig ja..

> [...]
> meget mere end et stykke rispapir, så nogle bøger med grundige
> forklaringer og instruktive billedeksempler, er faktisk et godt

- Så henvis dog?! Jeg synes bare din bemærkning var en smule
arrogant.. "Troede du lige du kunne klaske noget op" og "smut dog på
biblioteket.."

--
Palle Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 10:07

Palle Jensen wrote:

> - Så henvis dog?! Jeg synes bare din bemærkning var en smule
> arrogant.. "Troede du lige du kunne klaske noget op" og "smut dog på
> biblioteket.."

Det er squ dig der er flabet, du ændrer og fordrejer mine udsagn...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-04-04 11:03

Den 29 apr 2004 mumlede Niels Ebbesen noget i denne stil:

> Det er squ dig der er flabet, du ændrer og fordrejer mine
> udsagn...!

Slap dog af! Citerede det som jeg hørte det! Hvis du ikke kan klare
lidt kritik så lad dog vær at svar. Tager din voldsomme reaktion som
tegn på at du godt selv kan se du var lidt hurtig.

--
Palle Jensen

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-04 11:15

> Det er squ dig der er flabet, du ændrer og fordrejer mine udsagn...!

hej

hr. n. ebbesen..

jeg stiller dette spørgsmål da jeg er rimelig nu begynder.....
og mit andet spørgsmål var ;
er blevet rådet til at bruge kineserpapir, er der nogen der ved dette er???

Så, og undskyld hvis du er blevet fornærmet!!!!

Man skulle jo næsten tro du havde drukket af din nat potte :0)

torben

Fra : C.Stensgaard

Dato : 29-04-04 11:14

Hej Palle og Niels

Hold jer nu til tråden. Manden har brug for et godt råd, og ikke jeres
mudderkast.

Claus

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-04-04 11:25

Den 29 apr 2004 mumlede C.Stensgaard noget i denne stil:

> Hej Palle og Niels
>
> Hold jer nu til tråden. Manden har brug for et godt råd, og ikke
> jeres mudderkast.

I orden! Sorry.

Jeg kender ikke svaret, men læste faktisk tråden fordi jeg var
interesseret i svaret. Er selv meget nybegynder, som spørgeren, og
lod mig gribe af det lidt hårde svar.

Jeg kan forstå der findes en anden tråd om emnet, da Niels Ebbesen
refererer til dette, men jeg kan ikke finde det? måske vi kan indgå
et kompromis og få en ledetråd

--
Palle Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 11:44

Palle Jensen wrote:

> Jeg kan forstå der findes en anden tråd om emnet, da Niels Ebbesen
> refererer til dette, men jeg kan ikke finde det? måske vi kan indgå
> et kompromis og få en ledetråd

Det er go' kotyme, at man som ny, og inden man poster et spørgsmål,
så læser man lige en to - tre måneder bagud i gruppen, for at se om
der allerede har været en tråd, som indeholder svar på ens spørgsmål.

Og der har været mindst en tråd om blødgøring og difusion af
halogelys, indenfor de seneste tre måneder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-04-04 11:50

> [...]

> indeholder svar på ens spørgsmål.
>
> Og der har været mindst en tråd om blødgøring og difusion af
> halogelys, indenfor de seneste tre måneder...

Jeg giver dig da ret i ovenstående. Men jeg har 9265 indlæg i den
periode og helt ærligt så kan det ikke forlanges at man læser det
antal indlæg...

Men jeg synes da bare at det drejer sig om at man gør opmærksom på at
der findes en tråd fra den og den dato. Det synes jeg er almindelig
kotyme. Men sådan er vi så forskellige.

Jeg har endda lavet søgninger på "halogen" og lignende og har intet
fundet. Hvis du selv har den lige ved hånden så er et message ID
lækkert.

FUT: dk.admin.netikette

(Da DEN diskussion vist ikke hører til her)

--
Palle Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 12:36

Palle Jensen wrote:

Jeg giver dig da ret i ovenstående. Men jeg har 9265 indlæg i den
periode og helt ærligt så kan det ikke forlanges at man læser det
antal indlæg...

Ja det er da også meget lettere, at bede folk om at gentage deres
svar, prøv at søge på www.google.com/groups ...

http://www.google.com/groups?q=halogen+group:dk.fritid.foto&num=100&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=ISO-8859-1&filter=0

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-04 12:26

Uheldigvis faldt Palle Jensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> Jeg synes ihvertfald det er sådan nogle bemærkninger der gør at man
> ikke rigtig har lyst til at spørge i disse fora.

Det er bare Ebbesen i en nøddeskal..

Han har ingen interesse i at hjælpe andre, det eneste han tænker på
er, at fortælle hele verden hvor dygtig og professionel han selv tror,
han er.

Det foregår gerne ved, at nybegyndere bliver hånet og drillet, fordi
det er Ebbesens arrogante måde at puste sit eget, sølle ego op.

Det kunne være spændende, om man en dag fik en forklaring på, hvorfor
denne "fantastiske grafiker, fotograf og webdesigner" ikke kunne drive
sin virksomhed......

Måske fordi han læste i en bog på biblioteket, at det er drive
virksomhed er meget mere end blot fire linjers signatur!

Claus

Fra : moda

Dato : 29-04-04 09:31

> Havde du regnet med, at du bare lige kunne rette et par halogen
> lamper mod en person, og så tage nogle gode portrætfotos...?

Enig. Der er en grund til at en proff. fotograf ikke køber sine lamper i
Silvan.

> Jeg vil foreslå, at du smutter en tur på biblioteket og låner nogle
> bøger om fotografi, og så skal du især læse det der står om
> lyslægning og atelierfotografi.

Lad mig anbefale "Photographing people", som indeholder billeder og
opskriften på hvordan de er taget. Der er alt fra billeder taget med
dagslys, men en enkelt 100w pære til et fashion-shot med 14 flash-lamper.

Fra : Ole C

Dato : 29-04-04 11:55

Ok, jeg forslår vi hermed omdøber dk.fritid.foto til dk.professionel.foto

Og til fam. Ager - prøv evt. med nogle hvide lagner istedet, evt. kan du
lægge dem dobbelt. Og hent så nogle fotobøger om emnet.. god fornøjelse..

Ole C.

Fra : moda

Dato : 29-04-04 15:20

> Ok, jeg forslår vi hermed omdøber dk.fritid.foto til dk.professionel.foto

Tjah. Jeg kom blot med min mening om arbejds-halogen-lamper til portrætter.
Jeg har aldrig fået et godt resultat, og anbefaler alle at købe rigtige
fotolamper istedet. Jeg selv er superglad for mine Multiblitz-hoveder. Men
hvis andre får fede resultater er det cool, men jeg har kun min erfaring at
øse af (og kvaliteten af denne kan uden tvivl diskuteres, men hvorfor dog
det).

Fra : Peter Schroeder

Dato : 29-04-04 11:51

"fam. Ager" skrev
> [...]
> giver en grimt skær...
> er der nogen som kan anbefale noget andet???
> Er blevet kineserpapir, men aner ikke hvad det er for noget...

Både bage- og rispapir (kineserpapir) misfarves af varmen.
Jeg vil anbefale mat tegnefolie som kan købes i ark eller
ruller. Det er ætset polyesterfolie som kan tåle stort set alt.
Og når du nu er i butikken alligevel: Køb noget kraftigt
mat sort karton som du skal bruge til at retningsbestemme
lyset med. De færreste hjemmefotografer har den fornødne
plads til at lade strølys "fise ud" i baggrunden.
Lav 4 skygge klapper til hver lampe, men pas på
at de ikke dækker for ventilationen.
Mat tegnefolie og 300 gr sort karton kan bl.a. købes her
http://www.tegnecenter.dk/

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-04 12:07

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og når du nu er i butikken alligevel: Køb noget kraftigt
> mat sort karton som du skal bruge til at retningsbestemme

takker for dit gode svar!!!!

torben ager

Fra : Kim Skovsby

Dato : 19-05-04 15:52

Hej

Jeg så lige dette indlæg. Jeg har netop lige skrevet en artikel til
SILVAN.dk om hvordan du kan lave dit eget hjemmefoto studie
http://www.silvan.dk/silvan/d947.nsf/pages/silvan?opendocument&/silvan/d947p
ro.nsf/pages/fotostudie

Jeg håber det kan måske hjælpe lidt

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-04-04 12:14

> Lav 4 skygge klapper til hver lampe, men pas på
> at de ikke dækker for ventilationen.

Hej

Jeg går også og funderer lidt over dette med at skabe blødt lys fra nogle
billige halogen lamper, så jeg også kan lege lidt hjemme.

Hvordan vil du sætte klapperne fast ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter Schroeder

Dato : 29-04-04 14:55

"René Ernst Nielsen" skrev
> Jeg går også og funderer lidt over dette med at skabe blødt lys fra nogle
> billige halogen lamper, så jeg også kan lege lidt hjemme.
>
> Hvordan vil du sætte klapperne fast ?

Der har været lidt modstand mod pap og (varme)
halogenlamper Holder man pap og lampe
adskilt (20-30cm) burde risikoen være minimal.
Man skal ikke gå fra tændte lamper, men det gælder
jo også når man maler eller tapeserer.
Det jeg gjorde var at lave firkantet ramme af hegnstråd.
ca. 40x40 cm. De 4 klapper fik hver et ombuk i bagkanten
rundt om tråden og et par hæfteklammer som holdt det
sammen om tråden.
Hele indretningen sad på en liste som igen blev holdt fast
af den klemme som fotolamper blev leveret med på den tid.
Svjh. hed den slags lampe en Elvis lampe og var
beregnet til B- eller N-lamper.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 12:30

Peter Schroeder wrote:

> Lav 4 skygge klapper til hver lampe, men pas på
> at de ikke dækker for ventilationen.

Nej Preter, det kan du ikke mene, pap, papir og plastik er squ alt
for brandfarligt, hvis man skal lave klapper til en halogenlampe, så
skal de fremstilles af sortmalet blikplade.

Og til difusion skal man bruge glasvæv, det kan ikke brænde og det
tåler relativt godt den stærke varme.

PS: Høng Efterskole har lige haft en større brand p.g.a. en
halogenlampe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Schroeder

Dato : 29-04-04 14:32

"Niels Ebbesen" skrev
> Nej Preter, det kan du ikke mene, pap, papir og plastik er squ alt
> for brandfarligt, hvis man skal lave klapper til en halogenlampe, så
> skal de fremstilles af sortmalet blikplade.

Njah.. nu er byggemarkedlamperne jo kun på 150W
men de bliver selvfølgelig varme, det gør de da.
Min opfattelse er, at skal folien ha' nogen blødgørende
virkning skal den sidde et godt stykke fra lampen, måske
30-40 cm. det burde ikke indebære den store risiko.
Polyesterfolie er iøvrigt ikke brændbart.
Men man skal naturligvis ikke pakke lampe og folie
ind i en lufttæt kasse.
(Pap)-klapperne skal sidde på den anden side af foilen
for at have nogen effekt. Der er varmen noget mindre.
En teaterspot, som jo er født med klapper, bliver
dælens varm, men den er jo også på 1000W eller
derover.
Jeg kan godt se fidusen i glasvæv/filt, hvis det ikke stjæler
for meget lys. Og hvad gør det ved farvetemperaturen? Ikke
alle kan sætte en custom hvidbalance.

Den idelle gør-det-selv konstruktion ser vel sådan ud:
Et metalrør i ca 50 cm's længde, så stort at hele
lampen kan være i det. Det kræver vel en diameter på ca 40 cm.
En større diameter vil gi' blødere lys.
En kasseret offsetplade fra et trykkeri kunne være
materialet. Rullet sammen og hæftet med hæfteklammer.
Lampen placeres i den ene ende og skal
lyse igennem røret. Inde i røret placeres et, en anelse mindre
rør beklædt med glasfilt (til de som mistror mat polyester)
Det indvendige rør ligner vel en flad tromme og kan
forskydes inde i røret. Jo længere fra "mundingen"
trommen sidder jo mere retningsbestemt bliver lyset.
Desværre er sådan en offsetplade temmelig blank og
reflekser inde i røret skal dæmpes eller fjernes på
en-eller-anden måde. Men fordi aluminium er sådan en dårlig
varmeleder tør jeg godt foreslå at man putter et
sammenrullet sort kartonark ind i røret og lader
pappets egen spænstighed holde det på plads
mod ydervæggen. Ellers kan man jo male det med
ovnmaling.
Jeg lavede selv en tilsvarende konstruktion med
B-lamper engang og det var faktisk ganske udmærket.
Jeg ved ikke om en B-lampe er mindre varm end en
halogenlampe.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-04 14:50

Uheldigvis faldt Peter Schroeder over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Njah.. nu er byggemarkedlamperne jo kun på 150W
> men de bliver selvfølgelig varme, det gør de da.

Nej, de fleste er faktisk på 500 watt.

Og dem de f.eks. sælger hos Røverkøb til 49,95 og 129,- med stativ
er også på 500 watt.

Jeg har lige købt tre og de bliver *særdeles* varme!

> Jeg kan godt se fidusen i glasvæv/filt, hvis det ikke stjæler
> for meget lys. Og hvad gør det ved farvetemperaturen? Ikke
> alle kan sætte en custom hvidbalance.

Det er så lidt, at det næsten ikke er nævneværdigt. Jeg kan ikke se
den store forskel..

>Men fordi aluminium er sådan en dårlig varmeleder tør ...

Aluminium er en fremragende varmeleder, det er derfor, at det stort
set altid er aluminium, der bruges til køleprofiler- og ribber...

Claus

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-04-04 16:11

"Claus Tersgov" skrev
> Nej, de fleste er faktisk på 500 watt.
> Og dem de f.eks. sælger hos Røverkøb til 49,95 og 129,- med stativ
> er også på 500 watt.

Hmm. Et kig hos Harald siger du har ret. De sælges også i
500W. My bad.

> Det er så lidt, at det næsten ikke er nævneværdigt. Jeg kan ikke se
> den store forskel..

Dit eget eksempel er taget ved kunstlysindstilling?
Jeg synes kanten ser en anelse rødlig ud...

> Aluminium er en fremragende varmeleder, det er derfor, at det stort
> set altid er aluminium, der bruges til køleprofiler- og ribber...

Njaj. Det er fordi alu er billigt og nemt at forarbejde.
Det eneste metal der leder dårligere end alu er,
mig bekendt, jern.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-04 17:29

Uheldigvis faldt Peter Schrøder over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Dit eget eksempel er taget ved kunstlysindstilling?
> Jeg synes kanten ser en anelse rødlig ud...

Det er bare et lynskud. Det er taget med apparatets full auto
indstilling, og der er hvidbalancen vistnok sat til dagslys..

Claus

Fra : Frederik Thorup

Dato : 29-04-04 21:40

Claus Tersgov kastede op på tasteturet og følgende kom frem:

> Og dem de f.eks. sælger hos Røverkøb til 49,95 og 129,- med stativ
> er også på 500 watt.
>
> Jeg har lige købt tre og de bliver *særdeles* varme!

Jeg har også være ude og købe de billige lamper. Men lyset skuffede mig.
Uheldigvis kom jeg til at flytte en tændt varm lampe, og pæren sprang. En
pakke med 2 nye 500W philips halogen pærer koster 80kr i Føtex, næsten lige
så meget som lampen fra ny. Men hold da fast, en forskel. Lyset fra de nye
pærer er meget mere hvidt. Virkelig en forskel der vil noget. Rummet virker
meget mere oplyst. Der er virkeligt dømt sol, når jeg tænder for lampen.

Jeg lader lampen lyse op på loftet, fra toppen af en reol, hvor lampen
ligger ovenpå 2 tallerkner. Det giver fin belysning, og man får ikke den
skarpe lys direkte i øjnene. Hvid balancen sættes på kameraet, og man kan
skyde løs.

Lige mine erfaringer.

MVH
Frederik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-04 00:26

Uheldigvis faldt Frederik Thorup over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> forskel der vil noget. Rummet virker meget mere oplyst. Der er
> virkeligt dømt sol, når jeg tænder for lampen.

Ja, sådan er det altid med rørlamper. De må kun flyttes, når de er
slukket, fordi der skal ingen ting til at ryste filamentet.

Du kan købe nye rør hos HN og Røverkøb. RK tager 39,- for to styk HN
er noget billigere. Lysforskellen kan måske skyldes, at de ikke er ens
med spændingen.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-04 00:31

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg har lige købt tre og de bliver *særdeles* varme!

Jeg fik lige den ide at sætte mit digitalinstrument til..

Hænger man proben 10 cm foran en 500 watt lampe, så går den op på 88
grader..

Hvis der så er pap eller lignende foran, så bliver varmen nok en del
højere, fordi den bliver akkumuleret i emnet...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-04 12:38

> [...]

> Jeg vil anbefale mat tegnefolie som kan købes i ark eller
> ruller. Det er ætset polyesterfolie som kan tåle stort set alt.

Og hvis det er noget, der skal være billigt, så gå til farvehandleren
og køb noget tyndt glasfilt - ikke væv, det er alt for tykt. Glasfilt
bløder lyset og hæver også farvetemperaturen en anelse.

Du kan se et dårligt eksempel her: www.tersgov.dk/filt.jpg

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-04 13:25

> [...]

> plads til at lade strølys "fise ud" i baggrunden.
> Lav 4 skygge klapper til hver lampe, men pas på

Det er alt for risikabelt, før eller siden går det galt.

Køb nogle trådbøjler, kraftigt ståltråd eller noget billigt aluliste
fra Silvan, og beklæd dem med staniol. Det kan aldrig brænde...

Claus

Fra : Lars Troels

Dato : 29-04-04 19:00

Hej Torben

Som du ved foreslår jeg det gjort som på :
http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/

Jeg synes studielamper og arbejdslamper m.v. bliver irriterende varme og
alle sveder, huden glinser på billederne osv osv.

Hilsen

Lars T.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 19:20

Lars Troels wrote:

> [...]
>
> Jeg synes studielamper og arbejdslamper m.v. bliver irriterende varme og
> alle sveder, huden glinser på billederne osv osv.

Jeg er enig i dit synspunkt, B-lamper og halogen arbejdslamper er på
alle måder besværlige at arbejde med, varmeudviklingen er generende
og det kraftige lys gør at folk får små "stikkende" pupiler.

Og jeg foretrækker også flachlys til studiofotografering, og den
eneste ulempe ved din opstilling er, at der ikke er ledelys på en
alm. elektronblitz, men med et digicam kan man jo straks se
reultatet, og på den måde justere lyslægningen ind, med nogle prøveskud.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Troels

Dato : 29-04-04 20:06

Det er rigtigt at ledelyset mangler. Særligt i de mere kreative situationer
kræves flere "testskud" med efterfølgende kontrol på lcd skærm og pc, men
til de mere ordinære optagelser bliver det hurtigt rutine at undvære det.

At det tager lidt tid, og lidt flere skud at stille lyset ind, er de fleste
hobbyfotografer jo ikke kede af. Vi elsker jo faktisk at skyde løs og lave
forsøg...

Lars T.

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-04 20:45

"Lars Troels" <fam.troelsFJERNES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Torben
>
> Som du ved foreslår jeg det gjort som på :
> http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/

hej lars..

jep og det ser godt ud, men jeg har de her lamper og vil lige se om jeg
ikke kan bruge dem.......

helt klart lars, det du viser er nok bedst..Men jeg bor på bornholm og tror
det eller lad hver, men mig bekendt er der ingen foto forretninger der har
det her over, vi har fotocare og det er det....

Så hvorfor ikke prøve det her med disse halogen lamper........

Men du må meget gerne maile en liste til mig med navne på de ting du ville
foreslå mig, husk at jeg stadig er ny i dette...
til din oplysning er det canon eos 300d jeg har...

min mail adr er, hvis du lyster
big@(fjerndette)city.dk
torben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-04-04 21:08

fam. Ager wrote:

> helt klart lars, det du viser er nok bedst..Men jeg bor på bornholm og tror
> det eller lad hver, men mig bekendt er der ingen foto forretninger der har
> det her over, vi har fotocare og det er det....

Prøv at ta' et kik på http://www.hama-danmark.dk - der kan du finde
det hele med varenumre og priser, og så er det bare at bede din
lokale foto-puscher om at skaffe det hjem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 30-04-04 10:14

> jeg har taget nogen portrætter med halogen lamper med bagepapir foran,men
de
> giver en grimt skær...

Er det 12V halogen eller de "store" arbejdslamper du mener???
Jeg er nysgerrig fordi jeg selv tænker lidt på denne løsning....

--
www.jabbe.marzman.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 30-04-04 20:40

> Er det 12V halogen eller de "store" arbejdslamper du mener???

hej

jeg bruger 1 stk. 500w på stativ, 1 stk 500w på fod og 1 stk 150w på
fod......

torben

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 30-04-04 23:00

> jeg bruger 1 stk. 500w på stativ, 1 stk 500w på fod og 1 stk 150w på
> fod......

Laver den 150W ikke det gul/rød ligt i farverne eller er det bare min
indbildning....??

--
Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
www.jabbe.marzman.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-04-04 23:55

"Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk?subject=nyhedsgruppe> skrev i
en meddelelse news:t%zkc.215

> Laver den 150W ikke det gul/rød ligt i farverne eller er det bare
min
> indbildning....??

Det skal nok passe..

Jeg går lige og eksperimenterer med forkellige lamper og rør. Der er
rimelig stor forskel på farvetemperaturen, og det er meget forskelligt
fra de forkellige rør fabrikater...

Claus

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-04 05:56

">
> "Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk?subject=nyhedsgruppe> skrev i
> en meddelelse news:t%zkc.215

> min

jo lige precis, derfor dette spørgsmål somm startede denne tråd!!!!

men nu er jeg begyndt at tage raw billeder ig der bestemmer du jo selv frave
temp...
men helt klart der er meget stor foreskel i deres lys!!!
torben

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-04 06:39

> "Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk?subject=nyhedsgruppe> skrev i
> en meddelelse news:t%zkc.215

> min

her lagt et billed i dk.binaer som er taget med halogen lamper og bagepapir,
og raw-fil

torben

Fra : Frederik Thorup

Dato : 01-05-04 20:37

fam. Ager wrote:
> her lagt et billed i dk.binaer som er taget med halogen lamper og
> bagepapir, og raw-fil

Arghh hendes øjne. Hun ser aaalt for dæmonisk ud... Fine træk, fin hud, fint
hår, nydeligt bemalet, men ØJNENE. Hun ser ond ud, bag den nydelige facade.
Hvis det var den effekt du ville ha frem, så er det lykkedes

Jeg synes også du har fået hende til at se lettere skiløjet ud.Hun stirrer
lidt for mærkeligt ud iu rummet, med sine onde øjne.

MVH
Frederik

PS Det er ike fordi jeg er spor bedre selv, men derfor mener jeg stadigvæk
godt at jeg kan give andre kritik. Håber du kan klare det. Og jeg tror nok
hun ellers er en nydelig dame, hvis ikke det var for din lyssætning

Fra : fam. Ager

Dato : 02-05-04 07:44

hej

selvfølgelig kan jeg klare kritik, det er den eneste måde at lære på.......
meningen med øjenen vár at hun skulle se fjern ud,kan godt se at det virker
som om hun er skævøjet,men det er nok vinklen det er taget på der gør det...

torben