Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogle Olympus C8080 ejere herinde ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-04-04 22:21

Jeg overvejer dette digicam som mit reserve cam til mit kommende DSLR cam.
Nogle brugere herinde med erfaringer, de vil dele med mig ??

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-04-04 14:15

Har du set denne
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/olympus-c8080.shtml?
og http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/choosing-8.shtml
Minolta A2 og Sony 828 ser ud som bedre alternativer. Men det kommer vel an
på hvad denne reserve egentlig skal bruges til. Er det når du ikke gider
slæbe DSLR'eren med tilhørende linser eller hvis den bryder sammen?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-04-04 16:48

> [...]
> på hvad denne reserve egentlig skal bruges til. Er det når du ikke gider
> slæbe DSLR'eren med tilhørende linser eller hvis den bryder sammen?

JA, jeg har set det - og det er det eneste sted, jeg har kunnet finde en
sur mening om det nye Olympus C8080 - og alt det han er sur over er det
rent ergonomiske, som andre på f.eks dpreview, Steves digicam og
dscresource overhovedet ikke er enige i.

Til gengæld nævner han ikke meget om kvaliteten af optikken i C8080, om
kvaliteten og den meget lille støj, der er på billederne sammenlignet med
Sony F828 og Canon pro 1.
Han nævner mærklig nok heller intet om manglen på chromatic som F828 har en
masse af, ej heller siger han noget om alle de andre fordele, som alle
andre fotosider finder ved C8080 fra Olympus, og dette forekommer mig lidt
underligt :)

Tror han er kommet "skævt" ind på dette digicam fra start af - Phil på
Dpreview er ovenud begejstret for C8080 - og det samme er Steve på steves
digicam.

Måske de er betalt af Olympus, hvem ved - måske ham den sure fra kilden, du
henviser til, ikke er betalt af Olympus og derfor sviner det til, hvem ved
:)

Det er blot underligt han kun bruger alt sit krudt på at svine ergonomien
ved C8080 til - og ikke bruger energi på at vurdere optik og
billedkvalitet, samt at det har hurtigere og mere præcis autofokus i normal
lys end de andre 8 megapixel konkurrenter.
Kun ved makro og i mørke er AF sløvere end F828 fra Sony - dete undgår han
helt at bemærke...mystisk, ikke :)
Canon Pro 1 er langsommere mht til AF på alle omåder end olympus C8080 -
dette nævner han heller ikke, mystisk :)
Minolta A2 har store AF problemer helt generelt - selv ved højlys dag -
dette bemærker han heller ikke.

Olympus C8080 bliver flere steder karakteriseret som det mest velkontuerede
Prosumer digicam - og deta magnesium skal kan i kvalitet sammnelignes med
et DSLR pro cam (f.eks Nikon D1x)
Dette springer han let og elegant hen over.

Grundet alle disse underlige snoede veje han tager uden om fordelene ved
C8080 mistænker jeg denne mand for at have en forudindtaget negativ mening
om Olympus - måske tager jeg fejl............

Jeg er åben overfor dem alle - jeg vil blot gerne have et 8 megapixel
digicam til at tage med, hvor DSLR er for tungt og besværligt.
Om det er Canon pro1, Sony F828, Oly C8080, Minolta A2 eller Nikon 8700 er
mig ligemeget - bare jeg får det, jeg tror jeg vil være gladest for i
længden.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 16:51

Dr.Ralph wrote:
:: JA, jeg har set det - og det er det eneste sted, jeg har kunnet
:: finde en sur mening om det nye Olympus C8080 - og alt det han er sur

Har Olympus fået løst deres problem med tidligere modeller?

M.v.h.

Fra : Keld Vinther

Dato : 28-04-04 16:59

Som nybegynder udi digtialt fotografi - og muligvis interesseret i at købe
en c8080 - må jeg lige spørge: hvilke problemer? - og er det problemer med
c8080'eren ?
mvh
KV

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 17:57

Keld Vinther wrote:
:: Som nybegynder udi digtialt fotografi - og muligvis interesseret i
:: at købe en c8080 - må jeg lige spørge: hvilke problemer? - og er det
:: problemer med c8080'eren ?

Kan ikke huske det eksakte problem - noget med at den ikke kan stille
skarpt. Og nej, har ikke endnu hørt om at det også skulle gælde C8080, men i
hvertfald to tidligere modeller.

M.v.h.

Fra : TL

Dato : 28-04-04 20:24

> Kan ikke huske det eksakte problem - noget med at den ikke kan stille
> skarpt. Og nej, har ikke endnu hørt om at det også skulle gælde C8080, men
> hvertfald to tidligere modeller.

Link ?

Fra : Henrik B.

Dato : 28-04-04 21:56