Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
err 99 på eos 300d
Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-04 13:34

hej ng

er der andre bruger af eos 300d der har problemer med en fejl melding der
hedder err 99????

Har læst manual, men vil lige høre om der er andre der oplever det samme??

torben

Fra : Peter Schroeder

Dato : 26-04-04 14:01

"fam. Ager" skrev
> er der andre bruger af eos 300d der har problemer med en fejl melding der
> hedder err 99????
> Har læst manual, men vil lige høre om der er andre der oplever det samme??

Det er vist en almindelig fejl som opstår
med Sigma objektiver.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-04 14:37

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er vist en almindelig fejl som opstår
> med Sigma objektiver.

kører med det medfølgende objektiv!
torben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-04-04 22:24

fam. Ager wrote:
> kører med det medfølgende objektiv!

Så bør du først prøve at rense kontakterne i bajonetten, og på
objektivet.

Hvis det ikke hjælper skal du nok til service.

Hvornår opstår fejlen? gør du noget specielt når den kommer?
(jeg har fx. opdaget at den gør det hvis noget forhindrer flashen i
at poppe op)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : rosenauer.dk

Dato : 26-04-04 14:21

> Har læst manual, men vil lige høre om der er andre der oplever det samme??
>
> torben

Torben, læs 300D forum på www.dpreview.com - der er mange der omtaler
forskellige conditions der resulterer i fejlen.
Personligt fik jeg den konsekvent med et Canon 75-300mm der konstant lavede
nedblædnings-knap-funktionen (læs: defekt, efter rep., intet problem).

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 26-04-04 14:29

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> hedder err 99????
>
> Har læst manual, men vil lige høre om der er andre der oplever det samme??

en kendt fejl på 300D der kan skyldes forskellige ting....ofte er det
lukkeren den er gal med....hvor gammelt er dit cam? under alle
omstændigheder: send det retur....mit første 300d lavede fejlen allerede
efter 2 dage....

Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-04 14:40

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse hvor
gammelt er dit cam? ...

det er fra 2 feb iår.
torben

Fra : Martin Gleit

Dato : 26-04-04 14:54

> "Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse
hvor
> gammelt er dit cam? ...
>
> det er fra 2 feb iår.
> torben

der er vist ikke andet at gøre end at sende det retur...især hvis er sket
mere end et par gange....

Fra : Martin Gleit

Dato : 26-04-04 14:56

prøv iøvigt at forlange et nyt istedet...forhandleren hvor du købte det har
naturligvis aldrig hørt om andre eksempler på problemet, så læs på dpreview
for tilsvarende eksempler du kan bruge

Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-04 16:27

> [...]
har
> naturligvis aldrig hørt om andre eksempler på problemet, så læs på

hej

hvordan står man ifølge garanti og købelov, for det bliver jo nok svært..

torben

Fra : Benjamin Andresen

Dato : 26-04-04 16:16

Mit 300D gav mig også err99 en del gange de første uger jeg havde det. Jeg
købte et Sandisk Ultra CF-kort og satte i istedet for mit gamle PQI og det
løste tilsyneladende problemet (ingen fejl de sidste 4 mdr.)
Jeg ved ikke om kameraet er særlig "kræsent" ift. hurtige cf kort.
mvh
Benjamin

Fra : fam. Ager

Dato : 26-04-04 16:26

"Benjamin Andresen" <benjamin@ben-and.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løste tilsyneladende problemet (ingen fejl de sidste 4 mdr.)
> Jeg ved ikke om kameraet er særlig "kræsent" ift. hurtige cf kort.

jeg har også et scandisk ultra 256 kort....

torben

Fra : Ole C

Dato : 26-04-04 16:48

300D ejer siden Dec. 2003 - Ingen problemer på noget tidspunkt. Bruger orig.
Canon objektiver og standard Sandisk kort.

Som nævnt, smid det til rep eller få det byttet, der er altid fejl på nye
produkter, nogen skal jo have de udgaver, uheldigvis blev det dig..

Mvh Ole C

www.condrup.dk

Fra : pui

Dato : 27-04-04 15:32