Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har et Olympus C-740, men ønsker nedenståe~
Fra : Henrik Høy

Dato : 23-04-04 06:16

Hejsa.

Jeg har ovenstående kamera, men kunne godt tænke mig et kamera som har
samme egenskaber + bedre evne til at fokusere indendørs/lav belysning og
mere lysstærkt optik.

Fås dette og i så fald hvilket kamera?

Der er ikke råd til et canon/nikon dslr med stor zoom optik, så det skal
vel være et andet "kompakt" kamera.

På forhånd tak.

--

Venlig hilsen

Henrik Høy
Fjern filter, hvis du svarer pr email.

Fra : Alex Linaa

Dato : 23-04-04 09:47

"Henrik Høy" <henrik@antidaasekoedhoey.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ovenstående kamera, men kunne godt tænke mig et kamera som har
> samme egenskaber + bedre evne til at fokusere indendørs/lav belysning og
> mere lysstærkt optik.

F3,7 ved max brændvidde er da et rimeligt lysstærkt objektiv.
Jeg har selv lige købt et Minolta Dimage A1, som har F3,5 ved max
brændvidde. Kameraet har "kun" 7x Zoom i forhold til Olympens 10x, men
kameraets evne til at fokusere i svag belysning er eminent.
Kameraet kan i dag købes til omkring 6.000.- kr. og er et fint alternativ
til DSLR, bl.a. med zoomring på objektivet, som er langt mere præcis end
zoom by wire.

--
Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-04-04 17:57

Hvad med at se på de nye reviews here http://www.dpreview.com/reviews/ af 8
megapixel kameraer. Du skulle slå din gamle 740 med en god margin.
Du kan finde dem på www.technikdirekt.de til ca. 7-7400 kr. incl.
forsendelse (Sone 828 og Canon Pro 1).

Se også kommentarerne på dpreview om alternativ til DSLR. Det er ikke
rigtigt et alternativ, men det afhænger naturligvis af hvad det skal bruges
til.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-04-04 20:15

In article <MPG.1af2c4e5ff95cf569896ba@dtext.news.tele.dk>, Henrik Høy wrote:
> [...]
>
> Fås dette og i så fald hvilket kamera?
>
> Der er ikke råd til et canon/nikon dslr med stor zoom optik, så det skal

C-740 + 1x 500W lampe fra byggemarkedet til 80 kr.