Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udstyr til Canon 300D
Fra : Brian og Charlotte

Dato : 15-04-04 17:08

Hejsa,
Jeg har indtil for 1½ år siden været den lykkelige ejer af et analogt canon
EOS 5000 QD, som udemærket løste mine fotobehov.
Hertil har jeg en ektern flash: Sigma EF-430ST samt Canon EF38-76 f/4.5-5,6
og Sigma 28-200 Aspherical IF 1:3.5-5.6 objektiv.

For 1½ år siden hoppede jeg på den digitale vogn med et Olympus C730UZ.
Dette har gjort at jeg ikke længere kan leve uden et digitalkamera, idet
muligheden for at tage mange billeder og kun fremkalde/printe de bedste er
helt afgørende for mig.

Kameraet lever dog ikke helt op til mine krav/behov - og jeg savner mit
analoge spejlrefleks.

Da prisen på Canons digitale bud på spejlrefleks er kommet inden for
rækkevide (300D) overvejer jeg at anskaffe mig dette kamera. Men kan jeg her
anvende mit gamle analoge udstyr - som jeg har i forvejen, idet dette
lettere ville retfærdiggøre udskrivningen i forhold til mine forholdsvis
beskedne behov og færdigheder.

Må jeg høre jeres kommentarer såvel til udstyret som til mine planer.

Med venlig hilsen
Brian R.

Fra : HCS [4000]

Dato : 15-04-04 17:15

Canon´s objektiv kan bruges, Sigma objektivet skal muligvis rechippes og der
efter kan det bruges. Blitzen er jeg næsten 100% sikker på du ikke kan
bruge.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*
----

Fra : Brian R.

Dato : 16-04-04 13:08

Hej Hans,
Tak for svaret.

Så er spørgsmålet, der står tilbage kun, om jeg skal købe 300D med eller
uden den 18-55 linse, den sælges sammen med. Såfremt du eller andre i
gruppen ved hvordan kvalitet heraf er i forhold til den "Canon EF38-76
f/4.5-5,6", som jeg har i forvejen, så hører jeg gerne nærmere.

Med venlig hilsen
Brian R.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-04-04 13:25

Brian R. wrote:
> [...]
> gruppen ved hvordan kvalitet heraf er i forhold til den "Canon EF38-76
> f/4.5-5,6", som jeg har i forvejen, så hører jeg gerne nærmere.

Jeg vil anbefale at tage den med, optisk er den i rimelig kvalitet,
og din EF38-76 bliver forholdsvist lang på et dSLR da det forstørrer
1.4x.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : HCS [4000]

Dato : 16-04-04 13:34

Jeg vil anbefale dig at købe den med. Kvaliteten er god, og prisen lav i
samkøb. Den dækker et bedre området man kalder normal objektiv. Din 38-76mm
bliver på 300D et 60-122mm, hvor 18-55mm svarer til 28-90mm da du skal regne
med en faktor på 1,6 p.g.a. biledchippen.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Thor

Dato : 16-04-04 09:33

Det koster kun 50 kr at få rechipped et Sigma objektiv (Bingo)..

mvh Thor

Fra : Brian R.

Dato : 16-04-04 11:50

Tak for svaret - det var da en pris der er til at forholde sig til.

Mvh,
Brian