Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til digitale billeder. ???
Fra : Tikka

Dato : 14-04-04 21:30

Hej Kan i ikke hjælpe en svag....på området.

Jeg har både DVD Brænder og alm brænder.

Jeg tager Digitale billeder med Olympus C-50 Zoom. 5 Mill. Pix.

Og tager billederne i ca. 3.5 mill.

Problemet er så, jeg skal have billederne på DVD eller CD.
Så billederne skifter på skærmen (Mit TV og CD. i DVD afspilleren.)
med ca. 5 sekunders mellemrum.....

Jeg har prøvet at køre billederne direkte over på en DVD skive og vise dem
i DVD afspilleren og på tv'et der går 30 sékunder mellem hver billede.....
Det er for lang tid når jeg har 500 - 600 billeder (IKKE SANDT)

Kan jeg gemme dem så jeg selv kan trykke på fjernbetjeningen og billedet
skifter evt. et dias
hvor jeg kan indstille tiden ????

Håber i kan hjælpe mig. Da problemet giver mig dårlige nerver.....

Mvh. Tikka

Fra : PJ

Dato : 14-04-04 21:42

"Tikka" <Tikka@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kan i ikke hjælpe en svag....på området.

Måske:
Du kan resize dine billeder til omkring 800x600, dermed bliver
de mindre og måske hurtigere afkodet af din DVD afspiller,
uden at det går (ret meget) ud over kvalitieten af de på TVét viste
billeder,
(det kommer selvfølgelig også an hvilket program og indstillinger
du vælger at resize dem med).

Men der kan da også være forskellige afspilningsmuligheder på
din DVD, altså du måske kan vælge hvor hurtig dine billeder skal vises.

::P::

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-04-04 00:02

Tikka wrote:

> [...]
> Det er for lang tid når jeg har 500 - 600 billeder (IKKE SANDT)
>
> Kan jeg gemme dem så jeg selv kan trykke på fjernbetjeningen og billedet

Måske mere avanceret end du søger, men der findes et program der kan lave en cd/dvd med
slideshow(s), nemlig Ulead DVD PictureShow 2 (http://www.ulead.com/dps/runme.htm) - Det har jeg selv
prøvet og synes det var meget nemt at gå til og gav udmærkede resultater.

Mvh

Tommy Ipsen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-04-04 08:51

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> wrote in message
> [...]

Med X DVDLab kan man lave en menu og så lave et slideshow hvor man kan
indstille tiden eller vælge at man vil bruge fjernbetjeningen

Måske har din DVD afspiller en funktion, jeg plejer bare at bruge "skip"
frem knappen til at det næste billede vises, måske virker det også for dig.

Mvh
Simon

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 15-04-04 11:31

Mit umidelbare forslag til dette må være iDVD til Mac. Her kan du lave
dit show til enten at skifte automatisk efter et givent interval, eller
til at skifte ved tryk på en knap. (Der kan også vælges overgange og
underlægningsmusik hvis du vælger automatisk skift).

Ellers vil jeg blot nævne, at et TV i PAL format har en opløsning på
720x576 (hvis jeg husker korrekt) (NTSC har 640x480 og PAL er lidt
større end denne).

Det er totalt overkill at lave slideshows med så store billeder du
nævner, det giver ikke bedre TV-kvalitet, snarere tvært imod, da du kan
skalere dem med en bedre algoritme i Photoshop (Bicubic sharper), end
jeg tror din DVD afspiller kan.

Hilsen
Søren

--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng.

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

(Remove "NOSPAM" from e-mail address if replying directly to me.)