Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon tele zoom
Fra : s

Dato : 13-04-04 17:39

Hej
Jeg kigger lidt på et EF 70-200/4.0 L USM til mit
canon 300D. Er der nogen som har erfaringer
- gode/dårlige om dette. Hvis der skulle være
en som har nogle link til hvor jeg kan købe
det vil jeg gerne have det også.
mv Helge S.

Fra : fam. Ager

Dato : 13-04-04 17:59

"s" <hs@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> canon 300D. Er der nogen som har erfaringer
> - gode/dårlige om dette. Hvis der skulle være
> en som har nogle link til hvor jeg kan købe

tjek priser på denne...
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={0884D0BF-E5CA-4653-95F1-849F42D0BC6C}&SESSIONID=W/D1YTBE0QF8RNKGAMCRRS&DS=2&TS=1306542202&type=focus&doctype=article&focus=202424&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

for søren et link, håber at det kan ses....

der er eu-garanti...se længere ned i gruppen der er dette med garanti
debateret..

torben

Fra : Kenneth

Dato : 13-04-04 19:29

> [...]
> canon 300D. Er der nogen som har erfaringer
> - gode/dårlige om dette. Hvis der skulle være
> en som har nogle link til hvor jeg kan købe

Her kan du læse folks erfaringer med objektivet:
http://www.photographyreview.com/ (engelsk)

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-04-04 23:12

Dette objektiv er meget godt. Jeg valgte at købe det da det kun er et
blændetrin mindre end det meget dyrere og tungere 70-200 f/2,8 og det har
samme optiske kvalitet.
Jeg har også købt en converter 1,4x II og bruger ganske meget de to sammen.
På mit site kan du finde mange billeder taget med det to sammen. Det gælder
specielt billederne fra Zoo og Hornborga med tranedans.

http://www.pbase.com/hkruse/zoo
http://www.pbase.com/hkruse/hornborga

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-04-04 23:44

In article <407c1825$0$254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, s wrote:
> [...]
> canon 300D. Er der nogen som har erfaringer
> - gode/dårlige om dette. Hvis der skulle være
> en som har nogle link til hvor jeg kan købe

regnes for et af markedets bedste/skarpeste telezooms,
har en fornuftig størrelse og vægt. Men er for kort efter min
smag. Så jeg har en Sigma 100-300mm EX f/4 liggende i en DHL lastbil
på vej mod DK (www.technikdirect.de er billige). Overvejede også
Sigma EX 70-200 f/2.8, som ikke er meget dyrere end Canon 70-200 f/4L,
ca. samme kvalitet, mere lysfølsomt, men tungere og større. For
en f/2.8 kan nemlig tage en 2x TC uden at det går ud over autofokus.

Hvis mit 100-300mm skuffer, så bliver det i stedet Sigma 70-200 f/2.8
jeg må prøve. Og jeg ved at jeg altid kan falde tilbage på Canon, men
den er som sagt for kort efter min smag.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-04-04 00:45

Povl H. Pedersen wrote:
> ca. samme kvalitet, mere lysfølsomt, men tungere og større. For
> en f/2.8 kan nemlig tage en 2x TC uden at det går ud over autofokus.

Jah, en den bliver dog noget dårligere til at ramme plet, ihvertfald
hvis man har en skod TC som den 2x Kenko jeg har

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-04-04 18:32

In article <slrnc7our8.9d3.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Jah, en den bliver dog noget dårligere til at ramme plet, ihvertfald
> hvis man har en skod TC som den 2x Kenko jeg har

Har ellers hørt at den billige Tamron/Kenko skulle være den samme,
og skulle være rimelig fornuftig.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-04-04 23:09

Povl H. Pedersen wrote:
> Har ellers hørt at den billige Tamron/Kenko skulle være den samme,
> og skulle være rimelig fornuftig.

Tjoeh .. altså, kameraet kan ihvertfald ikke finde ud af hvad den
faktiske focallength er med Kenko'en på.

Billederne er dog forholdsvist skarpe så vidt jeg kan se, men jeg
har ikke fået testet den på en god dag endnu..

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985