exec() på en linux kasse
Fra : Clemme

Dato : 29-04-01 15:46

Når jeg eksekverer følgende php script får jeg kun den sidste linie i af det
output der kommer hvis jeg eksekverer "cat /proc/pci | grep rev" i en konsol
(på min linuxbox).
<?
$pcidev = exec("cat /proc/pci | grep rev")
print $pcidev;
?>

Er det noget med at exec ikke kan spytte mere end en linie tekst af gangen
ud?

Mvh
Clemme

Fra : Clemme

Dato : 29-04-01 16:03

var vist lidt for hurtig der, fandt lige PassThru() funktionen i php
manualen :)

Mvh
Clemme

Fra : Tom Knudsen

Dato : 29-04-01 17:12

Kig lige på http://dk.php.net/manual/en/function.exec.php igen :)

exec("ls -l",$result,$errcode);
echo $errcode == 0 ? "Success" : "Fail";
foreach($result as $line) echo $line."\n";

/tom

Fra : Larz

Dato : 29-04-01 22:36

> [...]
> ?>
>
> Er det noget med at exec ikke kan spytte mere end en linie tekst af gangen

Jeg ville gøre sådan:

$outp = `cat /proc/pci | grep rev`;
echo nl2br($outp);

--

---
Lars . o O ( Husk! Der er ingen virkelighed i min mail! )