Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot S1 IS
Fra : Falcon

Dato : 10-04-04 22:45

Jeg overvejer krafigt, efter at have læst flere forskellige test af
dette kamera, atkøbe det, men vil gerne lige høre fra nogen der har
det, om hvad I synes om det?
Der står i forskellige test at de savner muligheden for en AF assist
lamp ved fokusering under dårlige lysforhold. Er det et problem ved
alm brug, f.eks i en stue ved alm aften belysning?

Her er de ulemper (på engelsk) som testeren påpeger:

Poor low light focusing; no AF-assist lamp
Electronic viewfinder difficult to see in dim light
Images slightly noisy; above average purple fringing as well
Movies limited to 1GB in size, which arrives quickly at highest
quality setting
Some redeye
No live histogram in record mode

Hvor meget af det betyder noget i praksis ved alm. brug, dvs
landskabs, aviation og lidt portrætfoto fotografering?

Hvad der tiltaler mig er den kraftige zoom og den billige pris (ca kr
4000), er der evt andre der har samme egenskaber som jeg måske skal
kigge på?

Håber virkelig på nogle svar da det er mit første digital kamera jeg
skal investere i.

mvh Falcon

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 11-04-04 08:27

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kigge på?
>
> Håber virkelig på nogle svar da det er mit første digital kamera jeg

Se eventuelt denne:
Olympus Camedia C-740 UZ _10x ultra zoom ydelse til en attraktiv pris_ Pris:
2699,00 DKK
http://www.digital4u.dk/
M.v.h.
EA

Fra : fam. Ager

Dato : 11-04-04 08:36

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Se eventuelt denne:
> Olympus Camedia C-740 UZ _10x ultra zoom ydelse til en attraktiv pris_
Pris:
> 2699,00 DKK

Har c-740 uz også is???

Dette kan være ret nyttigt, altså IS...

Personligt ville jeg heller "nøjes" med lidt mindre zoom også få IS med i
prisen

torben ager

Fra : Falcon

Dato : 11-04-04 09:07

On Sun, 11 Apr 2004 09:36:05 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Dette kan være ret nyttigt, altså IS...
>
>Personligt ville jeg heller "nøjes" med lidt mindre zoom også få IS med i

Efter hvad jeg kan læse har den IKKE stabilisator indbygget, og det er
en af de ting jeg synes er et must med så krafig en zoom, så den er
ude af opløbet for mig

mvh Falcon

Fra : Deaster

Dato : 11-04-04 09:50

> "Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Pris:
>

> Har c-740 uz også is???

Jeg ville undgå Olympus's 7xx serie, har selv nogle gange fornøjelsen af et
730 ¨på arbejde, og det er godt nok det dårligste digital kamera jeg
nogensinde har brugt.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-04 10:25

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Se eventuelt denne:
> Olympus Camedia C-740 UZ _10x ultra zoom ydelse til en attraktiv pris_
Pris:
> 2699,00 DKK

Mig bekendt har flere i nærværende gruppe oplevet _store_ problemer med
netop dette kamera.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så kun lidt snapshots)

Fra : fam. Ager

Dato : 11-04-04 10:48

> Mig bekendt har flere i nærværende gruppe oplevet _store_ problemer med
> netop dette kamera.

hej

jeg har haft c-720 uz i 8 dage, så var det solgt igen!!!!

Værre lort skal man lede længe efter...Undskyld ord sproget, men sådan er
min mening og det..
torben

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 11-04-04 14:18

> [...]
>
> jeg har haft c-720 uz i 8 dage, så var det solgt igen!!!!
>
> Værre lort skal man lede længe efter...Undskyld ord sproget, men sådan er

Jeg har selv en Canon G2, og overvejer at skifte til en større zoom,
Det skal så ikke være Olympus Camedia C-740 UZ , kan jeg regne ud,
Prisen er ellers tiltalende, det er prisen nu også på Powershot IS
M.v.h.
EA

Fra : Falcon

Dato : 11-04-04 23:40

On Sun, 11 Apr 2004 15:17:31 +0200, "Ernst Andreasen"
<ernst.andreasen@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har selv en Canon G2, og overvejer at skifte til en større zoom,
>Det skal så ikke være Olympus Camedia C-740 UZ , kan jeg regne ud,
Ja, jeg går også i en stor bue uden om den bla andet efter at have
læst om andres erfaringer med den.

>Prisen er ellers tiltalende, det er prisen nu også på Powershot IS

Exactly, så er der slet ingen her der faktisk har den (Powershot 1S)
og kan komme med noget praktisk erfaring med den, pleeeeaaaassse!

mvh Falcon

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-04-04 23:43

Jeg venter også med at købe, til nogen fortæller lidt