Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er bedst Canon 300D eller Nikon D70?
Fra : pui

Dato : 07-04-04 15:45

Hvad er bedst Canon 300D eller Nikon D70?
Og hvor er de bedst?

- Kenn

Fra : moda

Dato : 07-04-04 15:52

Ikke den store forskel i kvaliteten.
Det er et spørgsmål om smag. Personlig er jeg Canon-mand, men D70 virker som
et ok kamera.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-04-04 16:07

On Wed, 7 Apr 2004 16:44:48 +0200, "pui" <puinomail@nomail.dk> wrote:

>Hvad er bedst Canon 300D eller Nikon D70?
>Og hvor er de bedst?

Prøv at læse denne review:
http://www.dpreview.com/news/0404/04040502d70review.asp

Selv har jeg Canon EOS 300D

MVH Tommy

Fra : Kenneth K.

Dato : 07-04-04 16:13

On Wed, 7 Apr 2004 16:44:48 +0200, pui <puinomail@nomail.dk> wrote:

> Hvad er bedst Canon 300D eller Nikon D70?
> Og hvor er de bedst?

Den største forskel er i hastighed og mekanisk kvalitet. Rent
billedemæssigt er forskellene minimale. D70 er klar i samme sekund du
tænder den. Det kan flytte også data meget hurtigt, så jo hurtigere kort
du giver den jo hurtigere kan du ta' billeder, groft sagt. Jeg hørte et
lydklip med en som tog omkring omkring 140 billeder med 3 billeder i sek,
ikke set før i prisklassen. De er begge plastikkameraere, men det er
eftersigende kun 300D der føles som et.

Tag er kigger på: http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/

vh,
Kenneth

Fra : Deaster

Dato : 07-04-04 16:21

"pui" <puinomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er bedst Canon 300D eller Nikon D70?
> Og hvor er de bedst?

Det kommer også an på hvad du skal bruge det til. Hvis det stort set kun
skal bruges til arkitektur og billeder af mennesker er det nok ikke så egnet
pga. de forholdsvist store problemer med moiré, her 300D klart bedst, og så
er det en ulempe at D70 ikke har mulighed for iso100 det har 300D. Hvis du
skal bruge det til actionfotos og lign. er D70 klart bedst, hammerhurtigt,
her har 300D ikke en chance.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : pui

Dato : 07-04-04 17:31

Det er ikke til actionfotos!

- Kenn

Fra : Deaster

Dato : 07-04-04 17:48

> Det er ikke til actionfotos!

Ok, så ville det måske være en god idé at fortælle hvad du skulle bruge det
til ?

Btw. gider du ikke svare under det du citerer, det gør det noget nemmere at
følge tråden ?

Fra : pui

Dato : 07-04-04 18:00

Jo... Til Portræt, Mennesket, Natur, Arkitektur og familie

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-04-04 19:02

In article <40743368$0$434$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, pui wrote:
> Jo... Til Portræt, Mennesket, Natur, Arkitektur og familie

En ting du kunne se på er hvilke objektiver du skal have, og hvad
de koster i en rimelig kvalitet.

Jeg er stadig glad for mit Canon kit objektiv, 18-55mm som vidvinkel
(arkitektur), til portræt bør du overveje et 50mm f/1.8 uanset
hvilket kamera du køber, og til allround brug har jeg et
28-135mm IS med billedstabilisering.

Objektiverne binder dig til kamerafabrikanten.

Nikon D70 forventes at have en lang levetid, 300D forventes at
blive erstattet af ny model næste forår, og 10D til efteråret.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-04 23:54

> til allround brug har jeg et
> 28-135mm IS med billedstabilisering.

Hvilken fokus har dit 28-135 mm objektiv ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-04-04 01:27

In article <1w4no4bqdkypj$.618tyoyo22ps$.dlg@40tude.net>, Dr.Ralph wrote:

> Hvilken fokus har dit 28-135 mm objektiv ?

Autofokus :)

Pg blænde 3.5 - 5.6, altså ikke lynende hurtigt. Til gengæld kan det
klare 1/5 sekund i vidvinkel, og 1/8s i zoom hvis 80% af billederne skal
være gode (ikke-rystede).

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-04-04 15:49

"pui" <puinomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er bedst Canon 300D eller Nikon D70?
> Og hvor er de bedst?

Den her tråd skal nok blive sjov at læse.

Pui, læs lidt tilbage i NG'en og kig på www.dpreview.com - både anmeldelser
af begge kamera, men især deres respektive fora.

--

Mvh. - JanR
"My full name is Bender Bending Rodriquez."