Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billede
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 04-04-04 10:37

Så var jeg en tur i Odense Zoo i går, fik taget lidt billeder, og vil da
gerne høre hvad i synes om et af dem...

NEWS:406fd030$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-04-04 10:43

fint tiger billede...synes dog der mangler noget kontrast...testen er ikke
speciel vellykket..."odense" kan man næsten ikke læse da det falder i med
det mørke billede..."zoo" springer for meget i øjene med den røde farve...

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 04-04-04 11:16

så er der en version med mere kontrast...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Mic Holm

Dato : 04-04-04 11:57

Men med teksten i højre side, vælter billedet, og er nu i total ubalance.

--M

Fra : Kenneth K.

Dato : 04-04-04 12:16

On Sun, 4 Apr 2004 11:42:57 +0200, Martin Gleit
<martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote:

> [...]
> speciel vellykket..."odense" kan man næsten ikke læse da det falder i med
> det mørke billede..."zoo" springer for meget i øjene med den røde

Jeg synes konstrasten er helt fin, som den er, men er jeg den eneste som
ser rødstik? Den hvide pels på tigeren er lyserød og ikke hvid. Bruger du
Photoshop så prøv en gang Auto Levels og Colorbalance og træk -15 rødt ud
af mellemtonerne. Så fjernes den røde film fra billedet som jeg synes det
har.

vh,
Kenneth

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-04-04 12:20

den kraftige farvemætning er kommet efter en levels justering
(sandsynligvis)...du skal justere kontrast på lumiosity hvis farvetonen skal
beholdes....billedet tilter med teksten i højre side...

newsr5xiwggc647std@news2.tele.dk...

Fra : Kenneth K.

Dato : 04-04-04 12:27

On Sun, 4 Apr 2004 13:19:51 +0200, Martin Gleit

Var det et svar til mig?

vh,
Kenneth

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-04-04 13:04

"Kenneth K." <fake@it.com> wrote in message
newsr5xjeocv647std@news2.tele.dk...

> Var det et svar til mig?

ikke nødvendigvis...

Fra : Kenneth K.

Dato : 04-04-04 13:21

On Sun, 4 Apr 2004 14:03:57 +0200, Martin Gleit
<martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote:

> "Kenneth K." <fake@it.com> wrote in message
> newsr5xjeocv647std@news2.tele.dk...

> ikke nødvendigvis...

Ok, det gav heller ikke mening. Du bedes skrive _under_ det du svarer og
klippe overflødigt væk. Det gør det nemmere at læse og man undgår
misforståelser.

vh,
Kenneth

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-04 11:52

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Så var jeg en tur i Odense Zoo i går, fik taget lidt billeder, og vil da
> [...]
Hej Rene

Syntes det er lidt synd. Der er zoomet alt for meget. Det er OK at nøjes
med at tage hovedet på tigeren, men så syntes jeg hele hovedet skal være
der. Det ødelægger i mine øjne, et ellers godt billede.

M.V.H.....Benny..