Foto
IBM760 5420
Teil 3020
D70 på bilmesse.
Fra : Kenneth K.

Dato : 28-03-04 22:20

Jeg gik på bilmesse i Dronning Margrethe Hallerne, Fredericia med mit nye
Nikon D70. Jeg var tvunget til at bruge ISO 800-1250. Objektivet er et
Tamron 28-75 f/2.8 XR Di.

Til evt. tvivlere kan jeg kun sige: køb! Det er virkelig en fornøjelse at
bruge dette kamera.

http://pinx.dk/tmp

Mvh,
Kenneth

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-03-04 01:33

"Kenneth K." <fake@it.com> skrev i en meddelelse
newsr5lb8ffx647std@news2.tele.dk...

> [...]
> Tamron 28-75 f/2.8 XR Di.
>
> Til evt. tvivlere kan jeg kun sige: køb! Det er virkelig en fornøjelse at

Det ser ud som om der er noget galt. Prøv at se den grønne mascot og det
efterfølgende - højlysene blokker og har en slags overstråling. Kender ikke
årsagen, men gætter på obj.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Bo YA

Dato : 29-03-04 02:43

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud som om der er noget galt. Prøv at se den grønne mascot og det
> efterfølgende - højlysene blokker og har en slags overstråling. Kender
> [...]

Biler skal ikke ses i en hal med elektriske lysstofrør. Det ødelægger det
hele, men i mangel af dagslys....

Hundehuset er da overfed. Farven ligeså.

Hilsen Bo YA

Fra : CP

Dato : 29-03-04 08:00

> ikke
> >
> Jeg tror ikke højlysene har noget at gøre med objektivet. Det er et kendt
problem fra de første (professionelle) digital-kameraers tid - og de viser
sig på både Nikon og Canon og sandsynligvis alle andre mærker.

En mulig løsning er at eksponere efter højlysene (spotmåling eller
eksponeringskompensation) omtrent som når man fotograferer dias - og
efterbehandl billederne i f. eks. Photoshop. Det løser eller letter i det
mindste problemet.

Overstrålingen er nok ret uundgåelig når så meget skinnende lak og chrom
fotograferes i så meget lys - uanset objektivet.

mvh Carsten

Fra : Kenneth K.

Dato : 29-03-04 09:45

On Mon, 29 Mar 2004 09:00:02 +0200, CP
<Naturbillederfjernes@postkasse.net> wrote:

> Overstrålingen er nok ret uundgåelig når så meget skinnende lak og chrom
> fotograferes i så meget lys - uanset objektivet.

Jeg må sige at jeg ikke rigtig forstår hvad Ole mener. Næsten alle bilerne
var højglanspoleret og fulde af krom, hvordan kan det _ikke_ skinne? Jeg
synes nu ikke at mascotte ser anderledes ud end nogle af de andre biler.

vh,
Kenneth

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-03-04 06:41

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in news:40676e28$0$219
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det ser ud som om der er noget galt. Prøv at se den grønne mascot og det
> efterfølgende - højlysene blokker og har en slags overstråling. Kender ikke
> årsagen, men gætter på obj.

Hvorfor skulle det dog være objektivet? Jeg støder tit ind i situationer, hvor
jeg må justere exponeringen pga. drilske højlys, uanset om jeg bruger zoom
eller faste optikker..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-03-04 07:58

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> jeg må justere exponeringen pga. drilske højlys, uanset om jeg bruger zoom

Det kan også godt være at det er lyset, der er årsagen. Men især på
Mascotten ser kølergrillen lidt mystisk ud.
Ole

---

Fra : nyrup

Dato : 29-03-04 08:47

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4067c869$0$212> Mascotten ser kølergrillen lidt mystisk ud.
> Ole

Der er da ikke noget galt med Mascottens Kølergril!!
- Den dobbelte SU-kaburator ser også ganske imponerende ud... Uden tvivl en
morsom bil at køre i!!
-Kameraet fungerer da vist upåklageligt. Jeg ser ikke problemer nogen
steder. Det er da heller ikke plaget af digital støj, korn, selv ved høje
ISO indstillinger, ser det ud til... Jeg ville godt ha' sådan en D70... men
jeg vil ikke betale prisen...endnu...

Fra : Kenneth K.

Dato : 29-03-04 09:47

On Mon, 29 Mar 2004 08:57:39 +0200, Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk>
wrote:

> "Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse

Hvor ser du denne "overstråling" helt præcis, Ole? Jeg synes ikke den
grønne mascot ser anderledes ud iforhold til de andre.

vh,
Kenneth

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 29-03-04 17:56

> [...]
> Tamron 28-75 f/2.8 XR Di.
>
> Til evt. tvivlere kan jeg kun sige: køb! Det er virkelig en fornøjelse at

Nu er jeg jo inkarneret analog-fotograf, men jeg er nu ret imponeret. De
såkaldte problemer med højlys kan jeg ikke få øje på - faktisk synes jeg det
teknisk set er nogle rigtig gode billeder - særligt når forholdene tages i
betragtning (høj iso og lysstofrør).

Prøvede iøvrigt at ha? D70 i hånden nede hos min fotopusher (hans eneste
tilbageværende eksemplar), og det føles jo som et F80 - jeg tror ikke lige
jeg vil kunne vænne mig fra følelsen af mit F100, men mon ikke på et
tidspunkt der kommer et Nikon DSLR, der har mig blandt målgruppens medlemmer
:)

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk