Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udtørring af Canon printerhoved
Fra : Jørgen J.

Dato : 28-03-04 08:41

Efter megen positiv omtale i denne NG af Canons printer i865 har jeg
besluttet at udskifte min gamle HP printer med en i865. I en anden tråd er
der en der har problemer med udtørring af printerhovedet i sin Canon
printer. Ud fra svarene virker det som om det er uoriginalt blæk der skulle
være årsagen, hvad der måske ikke behøver at være tilfældet. Da jeg købte
min printer fortalte ekspedienten, at Canons printere skulle have problemer
med udtørring af printerhovedet, hvis printerne ikke blev benyttet
regelmæssigt. Dette udsagn var baseret på anvendelse af originalt blæk. Hvor
lange hvilepauser i865 skulle kunne tåle uden udtørring turde han dog ikke
sige noget om.
Er der nogen der erfaringer gode som dårlige ? Kan jeg mon ikke mere
tillade mig at holde en lidt længere ferie hvor printeren står ubenyttet ?
Venlig hilsen Jørgen

Fra : nyrup

Dato : 28-03-04 09:44

Det lyder ikke godt, hvis det er tilfældet!...
Jeg bruger kun min Canon S820 til et billede nu og da...
Ellers bruger jeg min gamle HP 950 c og HP Laserjet 4L...
Canon'en har jeg udelukkende anskaffet til fotoprint da den skulle være
bedre og billigere til det. Jeg synes bare den er langsomere end min HP 950
til en hurtig farveudskrift fra en hjemmeside, f.eks. Canon står og "tygger"
og "tøffer" et halvt minut når man tænder den, inden den er klar. HP er klar
med det samme og "tænder" selv, hvorimod man selv skal tænde Canon'en.
Men Canon er bedre til foto... og der er det med de seperate farvetanke på
Canon, som er et plus... med mindre altså at hovederne viser sig at tørre
ud.... ØV!...

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 28-03-04 10:00

nyrup skrev:
HP er klar
> med det samme og "tænder" selv, hvorimod man selv skal tænde Canon'en.
Du kan måske gå ind under egenskaber for din printer og sætte den til
at tænd selv når du vil udskrive, det har jeg gjort med min Canon BJC-240.

Hans Otto

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-03-04 19:11

"Jørgen J." <ajgj@stofanetNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> der en der har problemer med udtørring af printerhovedet i sin Canon
> printer. Ud fra svarene virker det som om det er uoriginalt blæk der

Jeg havde tidligere en Epson, der døde af samme årsag: den var dyr at skrive
ud på, og derfor brugte jeg den for lidt.
Jeg skiftede til HP, da dyserne her sidder i selve blækpatronen (Deskjet
840). Hvis den stopper til behøver jeg derfor ikke at skifte HELE
printeren...

Bo //

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-03-04 11:42

On Sun, 28 Mar 2004 09:40:39 +0200, "Jørgen J."
<ajgj@stofanetNOSPAM.dk> wrote:
klip
>Er der nogen der erfaringer gode som dårlige ? Kan jeg mon ikke mere
>tillade mig at holde en lidt længere ferie hvor printeren står ubenyttet ?
>Venlig hilsen Jørgen

De problemer skulle vist være slut, der var et indlæg, men jeg kan
ikke finde det. Det blev fastslået at Canon har løst problemet, som
ellers var reelt nok.
mvh Ebbe

PS: Jeg taler om originale farver

Fra : Henrik B.

Dato : 28-03-04 21:57

Jørgen J. wrote:
[...]

Jeg har gennem de sidste 5 år haft 3 forskellige Canon-printere. Jeg har
aldrig oplevet udtørring af patronerne. Nogle gange KAN der forekomme en
stribe eller to, men ikke mere end en gang dybderensning klarer (under
indstillinger).

M.v.h.