/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Endt fødsel - er der en mere??
Fra : Louise Viborg


Dato : 07-04-04 17:05

BlueBell har jo lige født 5 dejlige killinger idag. Den sidste blev
født kl 12:28 og jeg kunne stadig mærke en til derefter, men
konstaterede senere at det måtte være livmoderen jeg kunne mærke. Jeg
tager altid fejl når den sidste killing er født fordi jeg kan mærke
livmoderen. Men nu jeg har mærket hende igen og det er noget hårdt
indeni hende, som ligger i højre side lige foran bagbenet. Det kan da
ikke være livmoderen som er helt hård? Er der mon en til? Hvornår skal
den senest være født før jeg skal begynde at blive bekymret?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!


 
 
Nina, Tender Tribes (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 07-04-04 18:06


"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
news:df98709po5vl2ush9sql7818unodn8nd1s@4ax.com...
> BlueBell har jo lige født 5 dejlige killinger idag. Den sidste blev
> født kl 12:28 og jeg kunne stadig mærke en til derefter, men
> konstaterede senere at det måtte være livmoderen jeg kunne mærke. Jeg
> tager altid fejl når den sidste killing er født fordi jeg kan mærke
> livmoderen. Men nu jeg har mærket hende igen og det er noget hårdt
> indeni hende, som ligger i højre side lige foran bagbenet. Det kan da
> ikke være livmoderen som er helt hård? Er der mon en til? Hvornår skal
> den senest være født før jeg skal begynde at blive bekymret?
>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Dejlig hunkilling til salg!
> Nyt kuld ventes i uge 15!

Jamen selvfølgelig er der en mere ... for så gættede jeg jo rigtigt
*G*

Spøg til side, livmoderen trækker sig sammen. Det synes jeg føles
unaturligt hårdt.
Mon ikke bare det er den? ....
Jeg kan ikke svare dig på hvor lang tid der skal gå før du skal bekymre
dig. Mener at bøgerne siger et par timer mellem killingerne, så bør man tage
action. Modsat har man jo hørt om dem der føder den sidste et helt døgn
efter, uden problemer.
Håber det går godt og du ikke har grund til bekymring. Hvis så, må du nok
hellere ringe til en dyrlæge....

Tillykke med de små
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk



Pia Lihme Petersen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Pia Lihme Petersen


Dato : 07-04-04 18:54

Hej Louise

Da Domino fik to killinger for 3 år siden, var der næsten et døgn mellem
killingerne. Dyrlægen sagde, at hvis der gik længere (end et døgn) skulle vi
komme op med hende. Dog vil jeg sige, at den killing som blev født et døgn
senere, altid har været en lille spinkel kat, hvor den anden er en tyk og
flot kat .. Ved ikke, om det er derfor, eller et tilfælde ??

Tillykke med de nye misser !!

Hilsen Pia og misserne ...

--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark
Website: http://www.sitecenter.dk/dear_jane



Louise Viborg (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 07-04-04 19:02

On Wed, 7 Apr 2004 19:06:11 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> Jamen selvfølgelig er der en mere ... for så gættede jeg jo rigtigt
>*G*
>
> Spøg til side, livmoderen trækker sig sammen. Det synes jeg føles
>unaturligt hårdt.
> Mon ikke bare det er den? ....
> Jeg kan ikke svare dig på hvor lang tid der skal gå før du skal bekymre
>dig. Mener at bøgerne siger et par timer mellem killingerne, så bør man tage
>action. Modsat har man jo hørt om dem der føder den sidste et helt døgn
>efter, uden problemer.
> Håber det går godt og du ikke har grund til bekymring. Hvis så, må du nok
>hellere ringe til en dyrlæge....
>
> Tillykke med de små
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Hej Nina!
Tak for dit svar!
Jeg prøver at mærke hende igen imorgen tidlig, for jeg er altså meget
i tvivl. Jeg håber ikke der kommer flere, for jeg synes 5 er fint nok
til en førstegangsfødende

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!



Louise Viborg (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 07-04-04 22:34

Hmmm...nu har jeg lige været inde og sige godnat til BlueBell og de
små, og der kunne jeg altså mærke det meget tydeligt, noget hårdt og
aflangt på str med en killing. Så tog vi hende op og mærkede hendes
mave igennem og der kunne jeg kun mærke noget jeg er ret sikker på var
afføring. Det er sgu til at få grå hår i hovedet af *G* Hun har det
fint og er en god mor og er glad og tilfreds

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!



On Wed, 07 Apr 2004 20:02:01 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

>On Wed, 7 Apr 2004 19:06:11 +0200, "Nina, Tender Tribes"
><mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:
>
>> Jamen selvfølgelig er der en mere ... for så gættede jeg jo rigtigt
>>*G*
>>
>> Spøg til side, livmoderen trækker sig sammen. Det synes jeg føles
>>unaturligt hårdt.
>> Mon ikke bare det er den? ....
>> Jeg kan ikke svare dig på hvor lang tid der skal gå før du skal bekymre
>>dig. Mener at bøgerne siger et par timer mellem killingerne, så bør man tage
>>action. Modsat har man jo hørt om dem der føder den sidste et helt døgn
>>efter, uden problemer.
>> Håber det går godt og du ikke har grund til bekymring. Hvis så, må du nok
>>hellere ringe til en dyrlæge....
>>
>> Tillykke med de små
>> Hilsen Nina
>> www.tendertribes.dk
>
>Hej Nina!
>Tak for dit svar!
>Jeg prøver at mærke hende igen imorgen tidlig, for jeg er altså meget
>i tvivl. Jeg håber ikke der kommer flere, for jeg synes 5 er fint nok
>til en førstegangsfødende
>
>Mvh. Louise
>Katteri DK Shuno Zahra
>Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
>http://www.shunozahra.dk
>Killinger til salg!
>


Camilla Scharff (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 07-04-04 18:56

Hej Louise

Tillykke med killingerne!

Hvis mormissen har det godt, skal du slet ikke blive bekymret!
Hvis der er en mere, så kan der gå op til et døgn - eller mere til, nogle
katte *skal* jo være på tværs - før det passer dem at levere efternøleren/e.
Så hvis hun ligger stille og roligt med sine killinger, ikke har veer eller
virker utilpas, så lader du bare naturen gå sin gang.

Og så er det sandsynligvis ikke en killing mere, du har mærket - men nok
livmoderen, der er ved at trække sig sammen (og kan virke meget hård) eller
evt. afføring i tarmene.

Mvh. Camilla



Lene Hansen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 08-04-04 08:17

Jeg har for mange år siden oplevet en kat, der fødte én killing og
tilsyneladende så var der kun den ene, men næsten to døgn efter lavede den
til at som om den skulle føde. Da der intet skete måtte den til dyrlægen.
Der var en killing til og den blev så taget ved kejsersnit. Begge killinger
var sunde og raske, så det kan altså ske at der er flere tilbage.

Lene Hansen



Louise Viborg (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 08-04-04 08:33

On Wed, 7 Apr 2004 19:55:34 +0200, "Camilla Scharff"
<camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote:

>Hej Louise
>
>Tillykke med killingerne!
>
>Hvis mormissen har det godt, skal du slet ikke blive bekymret!
>Hvis der er en mere, så kan der gå op til et døgn - eller mere til, nogle
>katte *skal* jo være på tværs - før det passer dem at levere efternøleren/e.
>Så hvis hun ligger stille og roligt med sine killinger, ikke har veer eller
>virker utilpas, så lader du bare naturen gå sin gang.
>
>Og så er det sandsynligvis ikke en killing mere, du har mærket - men nok
>livmoderen, der er ved at trække sig sammen (og kan virke meget hård) eller
>evt. afføring i tarmene.
>
>Mvh. Camilla

Hcor lang tid tager det for livmoderen at trække sig sammen?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!



Louise Viborg (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 08-04-04 15:50

Nu ligger hun inde i fødekassen og spinder og trækker vejret meget
hurtigt. Er hun mon ved at gå i fødsel igen? Hun har ligget sådan i 50
min. nu.

Mvh. Louise

Mette (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 08-04-04 15:59

Hej Louise

Ja, det kan jo tyde på det ! Prøv at nusse hende på ryggen og se om hun
presser, og se evt om hun vil have noget at drikke ! Det kan godt lyde som
om der er en killing til - eller det kan være moderkager der kommer ud nu,
var moderkagerne med til de andre 5 ?

Pøj pøj med jer !

- Mette

--------------------
Gillian
opdræt af Norsk Skovkat / Breed of Norwegian Forestcats
Home: www.gillian.dk
Mail: mette@gillian.dk
Phone: (+45) 5190 7883



"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
news:mipa705tcmka0iujvnao0km7c6qrm3s238@4ax.com...
> Nu ligger hun inde i fødekassen og spinder og trækker vejret meget
> hurtigt. Er hun mon ved at gå i fødsel igen? Hun har ligget sådan i 50
> min. nu.
>
> Mvh. Louise



Louise Viborg (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 08-04-04 16:30

On Thu, 8 Apr 2004 16:59:22 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk>
wrote:

>Hej Louise
>
>Ja, det kan jo tyde på det ! Prøv at nusse hende på ryggen og se om hun
>presser, og se evt om hun vil have noget at drikke ! Det kan godt lyde som
>om der er en killing til - eller det kan være moderkager der kommer ud nu,
>var moderkagerne med til de andre 5 ?

Hej Mette!
Jo, alle 5 moderkager var med igår.
Jeg har nusset hende langs ryggen. Hun reagere på det, men presser
ikke.
Jeg har haft ringet til dyrlægevagten. Det fik jeg ikke så meget ud
af.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!



Louise Viborg (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 08-04-04 17:00

On Thu, 8 Apr 2004 16:59:22 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk>
wrote:

>Hej Louise
>
>Ja, det kan jo tyde på det ! Prøv at nusse hende på ryggen og se om hun
>presser

Jo hun pressede lige en enkelt gang da jeg nussede hende her nu. Men
så fik hun travlt med at tage sig af sine killinger *G* Nu ligger hun
igen og "sover", spinder og trækker vejret meget hurtigt. Hvor længe
kan en hunkat normalt blive ved med det inden hun får presseveer? Jeg
har kun overværet fødsler fra presseveerne gik igang.

Mvh. Louise
>


Louise Viborg (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 08-04-04 18:51

Jeg har snakket med BlueBells opdrætter, og hun siger, at BlueBells
mor også har gjort det samme ½ døgn efter fødslen. Det gik selv væk
lige pludselig. Så noget tyder på at vi nok ikke skal have flere små.
Jeg synes nu også BlueBell har rigeligt i de 5 De "fiser" rundt
som en sæk lopper

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!


Mette (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 08-04-04 23:42

Hej Louise

Oki, det er rart at høre at det nok bare er sådan i familien ! :) Hvordan
katte føder er vidst også arveligt siger de kloge, men det er nu alligevel
sjovt at de opfører sig så meget ens ! Jeg håber at Bluebell har det godt og
at de små missebørn også trives. Det er godt der ikke er 6, det er alligevel
utroligt hvor meget forskel der gør på ja, fra 4-6 killinger *s*

Held og lykke med dem allesammen ;)

Venligst Mette


"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
news:c44b70tqq0tibgkio79ld81sfujt9jbaee@4ax.com...
> Jeg har snakket med BlueBells opdrætter, og hun siger, at BlueBells
> mor også har gjort det samme ½ døgn efter fødslen. Det gik selv væk
> lige pludselig. Så noget tyder på at vi nok ikke skal have flere små.
> Jeg synes nu også BlueBell har rigeligt i de 5 De "fiser" rundt
> som en sæk lopper
>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Killinger til salg!
>



Louise Viborg (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 09-04-04 09:22

On Fri, 9 Apr 2004 00:42:10 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk>
wrote:

>Hej Louise
>
>Oki, det er rart at høre at det nok bare er sådan i familien ! :) Hvordan
>katte føder er vidst også arveligt siger de kloge, men det er nu alligevel
>sjovt at de opfører sig så meget ens ! Jeg håber at Bluebell har det godt og
>at de små missebørn også trives. Det er godt der ikke er 6, det er alligevel
>utroligt hvor meget forskel der gør på ja, fra 4-6 killinger *s*
>
>Held og lykke med dem allesammen ;)
>
>Venligst Mette

Hej Mette!
Ja, her til morgen har jeg endelig kunne stykke brikkerne sammen.
Inat har hun nemlig haft afføring første gang siden fødslen, temmelig
emget endda. Og den hårde smådrægtige mave som hun havde igår er væk
idag, og hun ligner nu en normal afpillet morkat *G* Vi køber lige
noget Zoolac til hende idag, så vi lige kan få rettet op på hendes
tarmsystem hvis der skulle være noget galt
Tja, og den lille killing i maven? Den er væk nu *G* Den ligger nemlig
i kattebakken

Ja, det er nemlig arveligt hvordan katte føder, derfor går vi også
meget op i, om den kat vi åååhh så gerne vil have en avlshun efter, er
en god mor og god til at føde. Men at de symptomer med vejrtrækningen
ligefrem går igen, det synes jeg godt nok er underligt!??

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!



Mette (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 09-04-04 11:03

> Tja, og den lille killing i maven? Den er væk nu *G* Den ligger nemlig
> i kattebakken

Haha, kom sådan til at smile da jeg læste det ovenstående ! Det er dejligt
at høre at alt er oki nu !

God påske !

- Mette :)




lisbeth steen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : lisbeth steen


Dato : 07-04-04 18:02

> Louise Viborg skrev:
> BlueBell har jo lige født 5 dejlige killinger idag. Den sidste blev
> født kl 12:28 og jeg kunne stadig mærke en til derefter, men
> konstaterede senere at det måtte være livmoderen jeg kunne mærke. Jeg
> tager altid fejl når den sidste killing er født fordi jeg kan mærke
> livmoderen. Men nu jeg har mærket hende igen og det er noget hårdt
> indeni hende, som ligger i højre side lige foran bagbenet. Det kan da
> ikke være livmoderen som er helt hård? Er der mon en til? Hvornår skal
> den senest være født før jeg skal begynde at blive bekymret?
>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Dejlig hunkilling til salg!
> Nyt kuld ventes i uge 15!
>

har du styr på moderkagerne? det kan være sådan en du kan mærke......

Og forresten Tillykke med de dejlige små


Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Louise Viborg (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 09-04-04 09:32

On Wed, 7 Apr 2004 19:01:57 +0200, lisbeth steen
<lisbeth.steenKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote:

>har du styr på moderkagerne? det kan være sådan en du kan mærke......

Ja, jeg sætter altid kryds ud fra hver killing når moderkagen bliver
født, så jeg er sikker på de kommer alle sammen
>
>Og forresten Tillykke med de dejlige små

Mange tak

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste