Update
Fra : AEK

Dato : 27-03-04 19:38

Fra: "AEK" <2468@jubiimail.dk>

Jeg tror afgjort, at jeg har valgt rigtigt for hende.
Hendes nye slave ringer næsten hver 2. dag for at høre til hende

I går modtog jeg et håndskrevet brev fra ham, hvor han fortalte om sig selv.

Men føj, hvor gør det ondt i mit hjerte

Hilsen,
Anya.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Kate

Dato : 27-03-04 19:41

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Jeg tror afgjort, at jeg har valgt rigtigt for hende.

Det lyder godt. Kan godt forstå det er hårdt for dig, men dejligt at du
trods alt har fundet en godt hjem til Tøsen. Hvornår skal hun flytte,er
det afgjort?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : AEK

Dato : 28-03-04 12:44

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder godt. Kan godt forstå det er hårdt for dig, men dejligt at du
> trods alt har fundet en godt hjem til Tøsen. Hvornår skal hun flytte,er
> det afgjort?

Det bliver sidst i den kommende uge eller om mandagen.

/ Anya

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 29-03-04 13:19

AEK <2468@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>Hendes nye slave ringer næsten hver 2. dag for at høre til hende
>
>I går modtog jeg et håndskrevet brev fra ham, hvor han fortalte om sig selv.

Jag känner med dig Trösteknus! Kos riktigt ordentligt med den lilla
Tösen - men det gör du säkert...

h. Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 22:26

"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

> Jag känner med dig Trösteknus! Kos riktigt ordentligt med den lilla
> Tösen - men det gör du säkert...

Hej Kristina,

og tak for dine altid søde og trøstende ord.
De varmer meget.

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 29-03-04 21:22

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det blev lavet om til i dag. På en måde var det godt, så kunne jeg ikke nå
at grue for dagen.
Hendes nye slave har netop ringet, at de er kommet hjem.
Hun havde taget togturen fint. Lige nu lå hun på sofaen.
Han var ved at gøre hendes mad klar

Hun skulle være fløjet dertil - men det kostede 1.200 kr, ret hidsig pris.

For s...., hvor jeg har tudet. Mine øjne er total opsvulmede.
Min søde nabo trøstede mig og lagde skulderen til .....som jeg var så venlig
at " snotte " til.

Det underlige er, at de andre ikke søger efter hende...
Da jeg tudede allermest, rendte Oscar konstant efter mig og ville " trøste
".
Det gad jeg ikke ! Han måtte passe sig selv ( det er jo ligesom hans skyld,
at min Tøs må flytte ! ).
Men at jeg ikke gad ham , var han da fløjtende ligeglad med - han fulgte
trofast efter mig

Det var alt for nu.....

Tanker fra,

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-03-04 23:31

On 2004-03-29 22:21:36 +0200, "AEK" <2468@jubiimail.dk> said:

> For s...., hvor jeg har tudet. Mine øjne er total opsvulmede.

Årh Anya, jeg føler med dig, hvor må det være svært :´-(
Lige nu hjælper det ikke en pind at sige, at du jo gjorde det rigtige
og for kattenes skyld.
Så jeg sender dig bare et langdistance-knus...
--
Knus fra Ann R

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 22:28

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

> Årh Anya, jeg føler med dig, hvor må det være svært :´-(

Det ER meget svært, kan jeg hilse og sige.

> Lige nu hjælper det ikke en pind at sige, at du jo gjorde det rigtige
> og for kattenes skyld.
> Så jeg sender dig bare et langdistance-knus...

Modtaget, og takker )

/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-03-04 23:56

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> "AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det blev lavet om til i dag. På en måde var det godt, så kunne jeg ikke nå
> at grue for dagen.

Stort cybertrøstekram afsendt Anastacia følger trop med et stort
trøstespinbrum

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Kate

Dato : 30-03-04 20:58

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Det underlige er, at de andre ikke søger efter hende...

Det undrede jeg mig også over da Oliwer var død, indtil et klogt
menneske, herinde fra, sagde at katte ikke savner og søger på den måde.
Tror det er rigtigt at de kan mærke at du er ked, men sætter det ikke
sammen med at Tøsen ikke er der mere.

Jeg synes nu du skal skynde dig at tilgive Oscar for han er jo ikke
ond, han er kat!

Dejligt at du trods alt har fundet et godt hjem til Tøsen og jeg håber
vi får mange glade opdateringer på hvordan hun går og har det.

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 22:49

> [...]

> menneske, herinde fra, sagde at katte ikke savner og søger på den måde.
> Tror det er rigtigt at de kan mærke at du er ked, men sætter det ikke

Ok, jeg troede, at de ville søge efter hende

> Jeg synes nu du skal skynde dig at tilgive Oscar for han er jo ikke
> ond, han er kat!

Han er en dum kat
Selvfølgelig er han tilgivet, men i går var ikke i særlig høj kurs....

Jeg er jo født og opvokset med hunde. Indtil jeg fik kat, kunne jeg ikke
udstå dette dyr.
Så et eller andet sted, kan jeg ikke lade være med at tænke på :
-Kunne jeg have gjort noget anderledes
-Gik det, som det gjorde, fordi jeg ikke har en klap forstand på katte.
-Egner jeg mig overhovedet til dette dyr.

Alle sådanne tanker har været forbi.....
Jeg ved blot, at jeg forguder mine rødder - og de kommer forud for ALT.
Som mine venner gerne siger : I deres næste liv, vil de være kat hos mig.
Mændene fordi ; at jeg tit har en af rødderne i mine arme, de ligger så med
hovedet ud for en VIS del af min krop )
Det vil de gerne opleve *lol*

/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-03-04 23:22

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Jeg er jo født og opvokset med hunde. Indtil jeg fik kat, kunne jeg ikke
> udstå dette dyr.

*GG* noget af en forandring

> Så et eller andet sted, kan jeg ikke lade være med at tænke på :
> -Kunne jeg have gjort noget anderledes
> -Gik det, som det gjorde, fordi jeg ikke har en klap forstand på katte.

Den går gennem hovedet på os alle ikke så få gange, men jeg tror/ved
at du ikke kunne have gjort noget anderledes, du har jo spurgt her og
ingen andre kloge hoveder har kunnet komme med noget rigtig brugbart,
også erfarne opdrættere må give op og lade en kat flytte fordi det
bare ikke går mellem den og en/flere andre...

> -Egner jeg mig overhovedet til dette dyr.
Spørger du mig og misserne så ja helt sikkert, det føles som et stort
nederlag, men sommetider må vi mennesker bare give op og vælge den
bedste løsning og det synes jeg at du har gjort her.

> Alle sådanne tanker har været forbi.....
> Jeg ved blot, at jeg forguder mine rødder - og de kommer forud for ALT.

Nemlig og det gør at man sidder tilbage med alle disse tanker, som det
er utrolig svært at frigøre sig fra og ikke mindre fordi man fysisk
mærker savnet af katten de steder, hvor man har haft noget særligt
sammen...

Nok et trøstekram og et trøstespinbrum herfra

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 31-03-04 09:00

AEK <2468@jubiimail.dk> wrote:

>Jeg er jo født og opvokset med hunde. Indtil jeg fik kat, kunne jeg ikke
>udstå dette dyr.

Det går så lätt på det viset, att man ingenting märker, og så sniker de
sig på tills de sitter fast i ditt hjerte

>Så et eller andet sted, kan jeg ikke lade være med at tænke på :
>-Kunne jeg have gjort noget anderledes
>-Gik det, som det gjorde, fordi jeg ikke har en klap forstand på katte.
>-Egner jeg mig overhovedet til dette dyr.

Det är helt förståeligt att man går och funderar på sådant, liksom när
ens katt blir sjuk: borde man ha märkt något tidigare/gjort annorlunda
osv. Vad jag har läst mig till här inne så har du verkligen försökt så
mycket du har kunnat, och fått många goda råd som du provat. Ibland
*går* det helt enkelt inte

Jag tror att du har fattat rätt beslut - men det gör det inte speciellt
mycket lättare. Lite lättare kanske, i längden, men inte just nu Jag
storgrät också när Sigmund flyttade, men nu vet jag att han stortrivs på
landet, där han får springa ute hur mycket som helst... Hoppas du får
goda nyheter från hennes nya hem, så känns det lättare.

Men jag förstår att du har stortudet, har själv tårar i ögonen...

Knus!

Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Kate

Dato : 31-03-04 19:54

> [...]
> -Gik det, som det gjorde, fordi jeg ikke har en klap forstand på
> katte.
>-Egner jeg mig overhovedet til dette dyr.

Ved du hvad, jeg har elsket katte siden jeg kan huske det. Jeg fik
nærkontakt for alvor med en da jeg var omkring 19 år fordi min mor
slæbte en udsultet stakkel med hjem. Han var bare den dejligste kat.
Siden har jeg, som du ved, selv haft katte i mange år. Alligevel sniger
tanken også ind på min nogle gange og i bund og grund har jeg ikke
forstand på katte, men jeg har forstand på _mine_ katte (til en vis
grænse). Du har givet Tøsen en ny chance for et bedre liv end du selv
havde mulighed for at give hende, så NEJ, du har intet gjort forkert.
Du har sat din egen egoisme til side for Tøsens behov, det er stort at
kunne og jeg har i bagklogskabens skærende lys ofte ønsket jeg kunne
ha' gjort det for Sofie, jeg tror, nu, at det havde været bedre for
hende.

Men du ved jo at jeg føler med dig under alle omstændigheder og jeg er
ikke et sekund i tvivl om din kærlighed til dine katte, også selvom
Oscar lige nu er en _dum_ kat

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 31-03-04 18:57

Kate wrote:
> menneske, herinde fra, sagde at katte ikke savner og søger på den
> måde.

Da min mor var på hospitalet og jeg tog hjem og passede missen hver dag, var
det ihvertfald tydeligt at hun savnede min mor meget. Hun virkede direkte
deprimeret, men spiste dog ( jeg serverede også maden på sengen ) Halen
kom slet ikke i vejret og hun hvæste af mig. Min mor fik dog også lige et
hvæs med på vejen da hun kom hjem igen, men 5 min efter var missen glad
igen.

Mvh.
Danielle

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 13:36

Jeg har det bedre i dag.
Har netop været nede og sige tak til naboen, for i går.
Hun fortalte, at jeg ikke græd i går - men hulkede ;-(

En god ven har, mens jeg var hjemmefra, i dag været forbi med en
sammenplantning ( vedlagt et brev ).
Det varmede

Oscar & Tilde hyggefræser lige nu.
Mærkeligt, at ingen af dem leder / søger efter Tøsepigen.....

Underligt : De fyre, jeg har sagt farvel til i mit liv, har jeg da grædt
lidt over.
MEN Tøsen, det var noget helt andet - det var helt andre følelser for mig-
det var som at åbne for en vandhane !

Jeg slutter nu.

Tanker fra,
Anya.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-03-04 14:57

> [...]

> lidt over.
> MEN Tøsen, det var noget helt andet - det var helt andre følelser for mig-

Søde pige
Du er et stort menneske *S* Du har gjort noget meget smukt.
Jeg kan ikke sige noget der kan trøste...
Sender dig blot mange tanker og masser af knus

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Ragna

Dato : 30-03-04 17:18

Anya skrev:
> MEN Tøsen, det var noget helt andet - det var helt andre følelser for mig-
> det var som at åbne for en vandhane !

Hej Anya!

Det er forfærdelig svært for dig lige nu, men hvor var det godt, at du
tænkte mere på Tøsens tryghed end på din egen naturlige trang til at beholde
hende.
Hendes nye slave lyder til at være det rigtige valg, og det er dejligt, at
du allerede har hørt en positiv rapport fra ham.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 22:24

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er forfærdelig svært for dig lige nu, men hvor var det godt, at du
> tænkte mere på Tøsens tryghed end på din egen naturlige trang til at

Nja.....men det gør ondt. Det at gå på wc er helt forkert. Tøsen plejer
altid at gå med derud, så får vi en lille sludder
Ingen kommer hylende med sit sugerør.
Ingen henter plaider om natten for at lægge dem i entreen.....
Ingen er ved at skrige lungerne ud om morgenen, når jeg tager vådkost
frem....

MEN, Tilde er der blevet mere plads til, hvis I forstår.
Normalt, når hende og jeg leger, kom Tøsen altid og ville være med. Kort
efter daffede Tilde så.
Nu er der plads til, at hun kan fortsætte med at lege, når vi er i gang

> Hendes nye slave lyder til at være det rigtige valg

Det håber og beder jeg til.

> og det er dejligt, at du allerede har hørt en positiv rapport fra ham.

Ja, det var rart.

/ Anya , Tilde ( som venter på at jeg skal bevæge sugerøret ) og Oscar ( som
ligger og fyrer den af i en papkasse ).

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 22:25

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Søde pige
> Du er et stort menneske *S* Du har gjort noget meget smukt.
> Jeg kan ikke sige noget der kan trøste...
> Sender dig blot mange tanker og masser af knus

Hej Joan, og tak.
Håber blot, at jeg har valgt rigtigt for min Tøs......

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 30-03-04 20:54

> MEN Tøsen, det var noget helt andet - det var helt andre følelser
> for mig- det var som at åbne for en vandhane !

Sådan er det, mænd kommer og får, katte.....tja, de er faktisk
uundværlige
Ej, jeg forstår dig så udmærket. Man holder jo så uendeligt meget af
dem og det er svært at skille sig af med dem. Men heldigvis, vil jeg
tillade mig at sige, for var det nemt, var man måske ikke glad mnok for
dem, du forstår godt hvsd jeg mener, ikke'?

Har du fået en update på hvordan hun går og har det?

Fra : Kate

Dato : 30-03-04 21:04

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Sådan er det, mænd kommer og får, katte.....tja, de er faktisk
> uundværlige

Der skulle selvfølgeligt stå "kommer og _går_"

Fra : AEK

Dato : 30-03-04 22:16

> [...]
> tillade mig at sige, for var det nemt, var man måske ikke glad mnok for
> dem, du forstår godt hvsd jeg mener, ikke'?

Jo, det gør jeg.

> Har du fået en update på hvordan hun går og har det?

Nej, vi har ikke talt sammen siden i går aftes.
Nu skal de have ro til at lære hinanden at kende.

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 31-03-04 12:16

Da jeg kommer hjem i dag, besluttede jeg mig for at ringe til Tøsen og
hendes slave.
Jeg var NØDT til at vide, at hun har det godt.

Han fortalte, at det gik fint.
Hun havde fået sin egen gulerod, som hun legede med og ganskede i.
Samt, at hun sov hos ham om natten.

Hun plejer altid at være en snakkemaskine, men jeg kunne ikke høre
hende.....
Han spurgte, om jeg ville tale med hende.
Om jeg ville !!!!!!
Hun kom til røret, og jeg begyndte at tale - og så miauvede min pige ( nu
sidder jeg og tuder igen ).
Det kunne jeg ikke klare, og ringede hurtigt af.
Fuck, hvor var jeg dum at snakke med hende.

Han fortalte, at det var så tydeligt, at hun vidste hvem stemmen var.

Han har købt et nyt halsbånd til hende
Og en børste er blevet indkøbt.

Så alt i alt er det godt. I aften skulle de se fodbold.
Men jeg skal ikke have ret meget kontakt til dem - det kan mit hjerte ikke
klare.

Hilsen,
Anya, Oscar ( som er blevet mere aktiv, Tilde mangler jo en at lege med ) og
Tilde ( som er min evige skønne dampkat ).

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-03-04 12:43

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Fuck, hvor var jeg dum at snakke med hende.

Nej det synes jeg da ikke, det er vigtigt at hun ved at du ikke har
glemt hende bare fordi hun er flyttet. At det er noget mere end de
fleste incl mig kan klare rent følelsesmæssigt er en anden ting...

> Hilsen,
> Anya, Oscar ( som er blevet mere aktiv, Tilde mangler jo en at lege med ) og
> Tilde ( som er min evige skønne dampkat ).

Hvordan går det egentlig med slankekuren :-?

Fra : AEK

Dato : 31-03-04 13:32

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan går det egentlig med slankekuren :-?

Øøøh, hvad er det....
Slankekuren virker ikke på Fedeberg ;-(

Han vejer stadig 6 kg. Men jeg fortsætter-maden er væk hver nat og
formiddag.

/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-03-04 14:33

"AEK" <2468@jubiimail.dk> writes:

> Øøøh, hvad er det....
> Slankekuren virker ikke på Fedeberg ;-(

Det var meget... :huh:

> Han vejer stadig 6 kg. Men jeg fortsætter-maden er væk hver nat og
> formiddag.

Måske der kommer lidt mere gang i forbrændingen, nu da dampbarnet også
skal have lidt afløb for sin energi

Anastacia læner sig også op af en slankekur, ikke fordi hun er
overvægtig som sådan. Jeg vil bare helst tage det i opløbet, inden hun
bliver det, for der er lidt delle.
Vi er bare ikke helt enige om metoden, fordi jeg mener at det vil være
en god ide at gå en lille tur og hun mener at hun langt hellere vil
have lov til, at "hærge" på svalegangen og slippe for at gå
tur. Verden er jo lidt større når man ikke bare betragter den fra den
franske altan (læs dørtrinnet i stuen...).

Men snart kommer der sikkert en masse insekter som hun kan bruge
energi på at jage rundt i lejligheden, vaske i vandskålen og hvad hun
nu ellers plejer at foretage sig med dem... *GG*

Fra : Leyna

Dato : 01-04-04 07:46

On Wed, 31 Mar 2004 13:16:23 +0200, "AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote:

>Men jeg skal ikke have ret meget kontakt til dem - det kan mit hjerte ikke
>klare.

Hvis du lige vender den 180 grader, så kan det være at det hjælper...
Nu har "din" kat fået det godt. Der er ro omkring hende, og der er ro
til dine øvrige katte. Hun har det godt nu og har en meget større
chance for at trives dér end hun havde hos dig og de øvrige katte. Du
har været storsindet nok til at indse, at det _ikke_ var hos dig
hendes fremtid lå - i hvert fald ikke hvis hun skulle have det så godt
som hun tilsyneladende har det nu. Det er det man forstår ved en sand
dyreven - i hvert fald i mine øjne. At sætte dyrets behov før ens
egne, og at sætte sin egen egoisme i baggrunden.

Nu er jeg selv en af dem der sidder i den anden ende. Dvs en af mine
katte er osse en omplaceringskat, som slet ikke trivedes i sit gamle
hjem. Hun var nederst i hierakiet, tynd og ynkelig, og hun var
temmelig asocial. Med det mener jeg, at hun ikke knyttede sig til
hverken andre dyr i huset og heller ikke til nogle af menneskene.

Nu har jeg haft hende i ca. 1½ år, og hun stortrives. Hendes "mor"
besøger hende stadig af og til, men selvom missen er blevet helt
utrolig kælen, så ignorerede hun konsekvent sin gamle "mor" i meget
lang tid. I dag kan selv hendes gamle ejer få lov at kæle hende, og
alle andre kan sagtens komme til hende, hvis hun da ikke selv hopper
op til dem og forlanger at blive kælet for.
Hun er blevet en del større (både i højde og drøjde), og hun leger
gerne med vores lille nye han-mis Buster. Buster er lidt over et halvt
år og Popsie (som katten hedder) er snart 3 år, og har vist aldrig
leget før i sit liv.

På trods af, at Popsie har været noget kølig overfor sin tidligere
slave, så kan hun (tidligere slave altså) godt se, at det var den helt
rigtige beslutning, for katten er blevet en helt anden her. Det ville
den aldrig have nået hos hende.

Hvis du vælger at se sådan på det, så må dit hjerte da svumle af lykke
over, at du har gjort det bedste for din lille misser...

Det er dog stadig tilladt at savne...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : AEK

Dato : 01-04-04 11:54

> Hvis du lige vender den 180 grader, så kan det være at det hjælper...
> Nu har "din" kat fået det godt. Der er ro omkring hende, og der er ro
> til dine øvrige katte.

På Oscar & Tilde kan jeg allerede mærke en forandring.
Oscar virker mere glad, leger mere og er i fuld vigør.
Han er nu begyndt at drøne rundt med æggeskaller i munden - det plejer kun
at være Tøsen.
Hun så æggeskallerne som " sit " område.

Tilde virker også mere glad. Oscar & hende leger som aldrig før. Den får for
fulde gardiner gennem hytten.

>Hun har det godt nu og har en meget større chance for at trives dér end hun
havde hos dig og de øvrige katte.

Jeg håber virkelig, at hun falder godt til og kommer til at stortrives.

> [...]
> gerne med vores lille nye han-mis Buster. Buster er lidt over et halvt
> år og Popsie (som katten hedder) er snart 3 år, og har vist aldrig

Skønt at læse

> Hvis du vælger at se sådan på det, så må dit hjerte da svumle af lykke
> over, at du har gjort det bedste for din lille misser...
> Det er dog stadig tilladt at savne...

Ja,og det gør ondt

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 01-04-04 21:28

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

Synes ikke Leyna's indlæg behøver de store kommentarer for det lød så
rigtigt og godt, men jeg vil godt lige kommentere dette:

> Oscar virker mere glad, leger mere og er i fuld vigør.

Jeg tror simpelthen at atmosfæren i hjemmet er blevet bedre. Selvom du
savner Tøsen, så slapper du af fordi du ikke venter ballade hver
sekund. Det tror jeg også påvirker misserne.

Savn løs, men glæd dig samtidig over at alle rødderne helt klart har
det bedre på denne måde.