Spørgsmål ang. indhegning.
Fra : Stine Hilskov

Dato : 26-03-04 19:29

Jeg står og skal flytte fra en lejlighed og over i et rækkehus. Jeg havde
derfor forestillet mig, at min hunkat på ca. et år skal kunne komme ud.
Ihvertfald, når døren står åben, eller vi er i haven.

Der er et 1,80 m højt plankeværk om haven, som er tæt så katten ikke kan
komme ud, men det er jo af træ. Så jeg havde forestillet mig at sætte
hønsenet foroven, vandret.

Nu er mit spørgsmål: er det nødvendigt med en elektrisk tråd foroven på
hegnet?

Hilsen Stine

Fra : JK

Dato : 26-03-04 20:15

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> wrote in message
> [...]
> hønsenet foroven, vandret.
>
> Nu er mit spørgsmål: er det nødvendigt med en elektrisk tråd foroven på

hønsenettet dur ihvertfald ikke ! - jeg har også prøvet med hønsenet på et
2m højt hegn, og 3 sekunder efter vandrede missen oppe på hegnet, og undrede
sig over, hvorfor de gale mennesker dog havde ulejliget sig med en så let
forhindring :)

/JK

Fra : Allan

Dato : 26-03-04 20:43

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hønsenet foroven, vandret.
>
> Nu er mit spørgsmål: er det nødvendigt med en elektrisk tråd foroven på

Hej Stine
Det kommer vist meget an på hvilken kat du har. Nogle er gode til at
klatre

Jeg er selv ved at indhegne min baghave, Og det er 2 han MCO der skal
indhegnes.
De er ikke så glade for at klatre når de er blevet store.

Men min ide til toppen er at købe noget 8 mm tender stål- hegn fra Harald
nyborg
Jeg vil bore nogle 8 mm huller i toppen af mine stolper til tender stålet,
Det er nemt at bøje i den vinken det skal være i.
Oven på tender stålet vil jeg lægge noget meget løsthængende trådnet og i
enden en strømsnor.

der er mange der har hegnet deres have ind, med kun en halv meter vandret
hegn i toppen med et godt resultat.
Men det kommer helt an på hvilken slags kat du har.

Mvh Allan

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-04 21:10

On Fri, 26 Mar 2004 19:29:19 +0100, "Stine Hilskov"
> [...]

>hønsenet foroven, vandret.
>
>Nu er mit spørgsmål: er det nødvendigt med en elektrisk tråd foroven på

Hej Stine!
Vores løbegård er 2 m høj og der har vi lagt hegn 1 m vandret indover
hele vejen rundt. Det virker helt fint, og vi har endda noget af en
klatreabe

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : N/A

Dato : 27-03-04 11:52

Fra : Stine Hilskov

Dato : 27-03-04 11:52

Tak for de gode råd. Flere meninger er velkomne.

Hilsen Stine

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 27-03-04 12:08

> [...]
Så jeg havde forestillet mig at sætte
> hønsenet foroven, vandret.
> Nu er mit spørgsmål: er det nødvendigt med en elektrisk tråd foroven på

Hej Stine
Jeg vil klart fraråde dig, at bruge hønsetråd.
Jeg kan fortælle dig, at vi i vores første løbegård for en del år siden
brugte hønsetråd, og en af kattene fik en klo sat i klemme i de drejninger
der er i tråden.
Hun havde selv revet sig fri, og det resulterede i, at hun rev den ene tå
næsten af.
Ja du læste rigtig den ene tå, helt frem til trædepuden nedenunder.
Vi brugte en månedes behandling sammen med dyrlægen, som måtte fjerne kloen.
Ved intensiv badning i brun sæbe, rensning i klorhexidin og sårhelende
pudder 2 gange dagligt, samt en 10 dages penesillinkur fik vi halvdelen af
tåen reddet.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk