Staniolbolde !!
Fra : Doris

Dato : 24-03-04 10:06

Jeg læser herinde en gang imellem, at der er nogle der laver bolde af
staniolpapir til deres katte, er i ikke bange for at de får det i halsen ?
vil lige spørge inden jeg prøver.
M.V.H. Doris.

--
DORIS

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-03-04 10:44

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg læser herinde en gang imellem, at der er nogle der laver bolde af
> staniolpapir til deres katte, er i ikke bange for at de får det i halsen ?
> [...]
Jeg ved ikke noget om staniol-bolde, da jeg ikke bruger det. Men har en
bedre ide. En ØKO-bold.... dog gælder den kun for dem der har semi eller
langhårskatte.
Når i har en klump pels, så vask hænderne i håndsæbe. Når der er godt med
vand og sæbe i hænderne, så rul en bold af pelsen. Den kan rulles helt fin
rund og i alle størrelser. Når den har den ønskede facon skal den skylles
skylles skylles skylles og lægge til tørre.
Herefter har man en super duper bold. Den er ufarlig og MEGET holdbar. Den
holder i årevis

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 24-03-04 11:43

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skylles skylles skylles og lægge til tørre.
> Herefter har man en super duper bold. Den er ufarlig og MEGET holdbar. Den

Hej Nina
Jeg laver også disse ØKO bolde dog uden sæbe, men blot med vand.
De er skide gode, og resten af pelsen jeg i vinterens løb har friseret af
kattene, smidder jeg ud i haven til fuglene fra ca maj månede, de elsker at
opsamle det til deres nybyggede reder.
Kald det bare genbrug
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-03-04 14:32

"Birgitte Stenskjær" <NOSPAMbirgitte@truetrust.dk> writes:

> [...]
> kattene, smidder jeg ud i haven til fuglene fra ca maj månede, de elsker at

Det gør jeg også, her har pipperne luxusdeluxereder

Men en MCO misser fælder jo også pels nok til en kongeørne koloni...*G*

Sender lige et spinnbrum med kindgnid fra Dronningen, som er fornærmet
over at jeg har støvsuget og har planer om at vaske gulvet *knurr*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-03-04 11:26

On Wed, 24 Mar 2004 10:06:15 +0100, "Doris" <xdoris@mail.tele.dk>
wrote:

> Jeg læser herinde en gang imellem, at der er nogle der laver bolde af
>staniolpapir til deres katte, er i ikke bange for at de får det i halsen ?
>vil lige spørge inden jeg prøver.
> M.V.H. Doris.

Hej Doris!
Vores dejlige hunkastrat som nu desværre er gået bort, elskede
staniolbolde! Jeg lavede dem selvfølgelig i en størrelse så hun ikke
kunne få den ind i munden men kun kunne bærer rundt på den
Hun var vild med dem. Bare jeg tog en rulle staniol frem, så stod hun
der med det samme pg tiggede om at få en bold *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Doris

Dato : 24-03-04 12:11

Tak skal du have Louise, prøver at lave et par stykker til banditterne ;)
V.H. Doris.

Fra : Lene Hansen

Dato : 24-03-04 13:30

Jeg bruger også staniolbolde og katten er vilde med dem. Og som før omtalt,
så skal de jo ikke laves så små at katten kan æde dem. Mit indtryk er nu
også at kattene ikke er interesseret i at bide dem i stykker, men det er
mere lyden når den bliver kastet rundt hen over gulvet, jeg tror fænger hos
kattene.

Hilsen

Lene

Fra : Jakob Lyhne Thuesen

Dato : 24-03-04 14:07

Prøv med en piberenser og lav en spiral ud af dem.

Det kan vores katte løbe efter og lege med i flere timer. Og de kan også
bære dem hvis de skulle ønske dette

Mvh

Jakob

Fra : Lene Hansen

Dato : 24-03-04 14:36

Ja, det har jeg også brugt og du har ret, katten er vilde med dem!
Til gengæld har jeg respekt for elastikker, for dem kan kattene også lide
hvis de kan få fat i dem, men de æder dem altså! Så dem har jeg aldrig at
ligge fremme.
Men en papirskugle af avispapir, eller madpapir kan også anbefales. Og kan
man få fat i en papkasse og lukke den helt og så skære et par huller i den -
ikke større end katten lige kan komme ind - det er pragtfuldt
legetøj/gemmested. Især hvis man har killinger.

Hilsen

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-03-04 15:30

On 2004-03-24 14:36:15 +0100, "Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> said:

> [...]
> ikke større end katten lige kan komme ind - det er pragtfuldt
> legetøj/gemmested. Især hvis man har killinger.

Her har vi haft en papirsbærepose liggende på gulvet i uger. Hver gang
jeg vil smide den ud, sidder der en kat i den
Den er åbenbart et pragtfuldt lege / gemmested. Jeg tror at den
raslende lyd har noget med det at gøre. Hule med indbyggede lydeffekter

--
Knus fra Ann R

Fra : Lene Hansen

Dato : 24-03-04 17:44

Ja, papirsposerne elsker kattene også. Jeg har dog oplevet at de kan få
hovedet ind i håndtagene, så dem klipper jeg lige af....

Hilsen

Lene

Fra : Puntofisken

Dato : 24-03-04 21:33

Jeg er aldrig nået så langt som til at teste om min kat ville lege med disse
ting - jeg tror han har RIGELIGT i sine sutter Min gamle hunkat derimod,
hun kunne godt finde på at kravle ned i bunden af en pose, men det var vist
mest for at se om der var mere mad i den *g*

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 24-03-04 21:51

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er åbenbart et pragtfuldt lege / gemmested. Jeg tror at den
> raslende lyd har noget med det at gøre. Hule med indbyggede lydeffekter

Vi bruger en variant af samme; når en 15 kg fodersæk er tømt, får kattene
den at lege i (indtil jeg bliver træt af at se på den). Foderrester i bunden
bliver spist som en sidegevinst.

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 24-03-04 22:06

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in

> Vi bruger en variant af samme; når en 15 kg fodersæk er tømt, får
> kattene den at lege i (indtil jeg bliver træt af at se på den).
> Foderrester i bunden bliver spist som en sidegevinst.

Hæhæh, her er det papkasser, gerne meget små, så små at Mowsen og Co
næsten ikke kan ha' deres måse deri. Når jeg er træt af de rester som
Joey (kaninen) ikke har spist, så smider jeg den ud. Der gå så en
længere periode uden, og når der så kommer en ny, er den det mest
spændende både katte og kanin nogensinde har set

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.