Hårbolle?
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 24-03-04 09:04

Hej alle .

Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber I vil komme med et bud på.

Her den sidste uges tid har Sylvester kastet op et par gange. Det har hver
gang været lige efter han har spist - altså nærmest ufordøjet mad. Han har
ikke ændret adfærd på nogen måde.....ej okay, det passer ikke helt! For han
er nærmest røget ned på killingestadiet igen. Han blæser rundt som en
tornado i timevis efter en papirkugle, og der er gået sport i bagholdsangreb
på den lille. Det skal i den forbindelse nævnes, at han plejer at være den
voksne og fornuftige . Alt dette tolker jeg dog som en omgang
forårskuller.

Jeg har en teori om opkastet. Kan det tænkes, at der sidder en hårbolle og
generer og dermed fremprovokerer opkast, når han lige spist en pæn portion?
For han fælder MEGET! Jeg undrer mig over, at han kan blive ved med at have
pels tilbage, med alt det jeg hiver af ham hver aften . Jeg har også hørt
ham hoste et par gange på den der karakteristiske måde.

Da han var mindre, var han utrolig forslugen, og der kastede han tit sin mad
op igen, fordi han havde spist alt for hurtigt. Måske det kunne være
tilfældet? Jeg tænker han måske har fået øget appetit i forbindelse med sit
forårskuller . Vi har ikke skiftet foder eller andet i den stil, som
kunne resultere i maveproblemer.

Er der nogen derude, der har et bud?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-03-04 21:49

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Her den sidste uges tid har Sylvester kastet op et par gange. Det har hver
> gang været lige efter han har spist - altså nærmest ufordøjet mad.

> Er der nogen derude, der har et bud?

Det kan sagtens være en forstoppelse.
Men synz da at du skal tage ham en tur til dr. dyr - så han lige kan blive
tjekket *S*

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 25-03-04 08:25

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan sagtens være en forstoppelse.
> Men synz da at du skal tage ham en tur til dr. dyr - så han lige kan blive
> [...]

Hej Joan .

Tak for svaret.

Det er skal lige siges, at jeg ikke som sådan er bekymret. Det sker jo, at
maden en gang imellem kommer retur, uden at der er noget i vejen. Jeg tænkte
bare, at det denne gang måske kunne have en forbindelse til kraftig
fældning - og dermed hårboller. Som han også har leveret et par stykker af
her i foråret .

Jeg kørte forbi dyrehandleren i går og købte en tube kattemalt. Det er vel
under alle omstændigheder en hjælp i denne periode. Jeg har indtil videre
fulgt anvisningen med tre gange om dagen. Og i den forbindelse tillader jeg
mig lige at komme med et tillægsspørgsmål: Hvordan doserer I andre og hvor
længe?

Jeg fik forøvrigt også et par prøveposer på noget nyt foder fra RC. En til
kræsne katte og en oral care. Det er da gået helt hen over hovedet på mig.
Men man kan jo heller ikke være med alle steder.....selv om "man" gerne
ville ;oD.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.