En sur kat.. :o(
Fra : Mathilde

Dato : 22-03-04 21:40

Vi fik i midten af Januar en ven til vores Sylvester. Vi fik Zulu, som vi er
meget glade for.
De blev hurtigt venner.

I fredags var vi så ved dyrelægen med dem begge til årligt tjek.
Og siden har Sylvester været sur.
Han hvæser at Zulu og han hvæser af os. (ligesom han gjorde de første dage
vi havde Zulu)
Det er ikke konstant, han har sine "gode øjeblikke" hvor vi godt må nusse og
lege - men så bliver han sur igen.
Vi har ikke før oplevet han har været sur, når vi har været ved dyrelæge...
heldigvis

Det skal siges han var udekat indtil vi flyttede i starten af Januar - altså
lige før vi fik Zulu. Kan turen til dyrelæge have genopfrisket hans trang
til at komme ud - og så er han sur fordi han skulle med ind igen?
Eller er det fordi Zulu skulle øremærkes, så han skulle blive ved lægen, og
så hentede vi ham jo først igen senere. Mon Sylvester er sur fordi han nu
var "enekat" igen og nød det, og så er han sur fordi Zulu kom hjem igen?
Eller er der andre bud?

Det er altså ikke sjovt med sådan en sur kat møffende rundt i lejligheden.
Så hjælp ønskes

://Mathilde
http://tilde.aragon.dk/gallery/albums.php

PS. Til Tanja: Zulu det super.... Han er glad og lader sig ikke mærke af at
Sylvester er sur.

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 24-03-04 07:45

Hej Mathilde,

Måske kan det også skyldes, at Zulu lugter af dyrlæge... Måske lidt langt
ude eftersom det var i fredags, men vores katte er godt nok sure på hinanden
(og os) når de har været til dyrlæge og det skyldes simpelhen at vi og de
andre katte lugter af dyrlæge....

Umiddelbart så tror jeg ikke, at katten ville hvæse hvis den gerne ville ud.
Så vil jeg gætte på, at den ville sidde foran døren og miave eller pive.

Prøv at lokke den med godbidder og lækker mad for at se, som Zulu ikke
bliver god igen.

Måske er bare han bare generelt sur over at have været hos dyrlægen ;0)

Hilsen
Tine