/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
lidt info om Kyro 3
Fra : Locudo


Dato : 29-04-01 09:46

Det kan godtvære at kyro2 ikke er det hurtigste på marked
men måske bliver Kyro3 det.

lidt info:

GPU core clocked at 300 MHz?
DDR SDRAM clocked at 300 MHz?
128-bit memory data path?
9.6 GB/s memory bandwidth?
1200 megatexels per second (1200 megapixels/sec)?

http://segatech.com/powervr/kyro3/index.html

Locudo



 
 
Butch (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 29-04-01 13:36


"Locudo" <locudo@hotmail.dk> wrote in message
news:9cgket$72m$1@news.inet.tele.dk...
> Det kan godtvære at kyro2 ikke er det hurtigste på marked
> men måske bliver Kyro3 det.
>
> lidt info:
>
> GPU core clocked at 300 MHz?
> DDR SDRAM clocked at 300 MHz?
> 128-bit memory data path?
> 9.6 GB/s memory bandwidth?
> 1200 megatexels per second (1200 megapixels/sec)?
>
> http://segatech.com/powervr/kyro3/index.html
>
> Locudo
>
>
Hej
Ja. Luftkasteller og papir er taknemmelige. Men hvad betyder det i
virkeligheden!!!
Hilsen
Butch



Seth-Enoch (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Seth-Enoch


Dato : 29-04-01 16:38

> Hej
> Ja. Luftkasteller og papir er taknemmelige. Men hvad betyder det i
> virkeligheden!!!
> Hilsen
> Butch
>
At den er hurtig, MEGET hurtig, for den har Tiled Base Rendering(TBR),
hvilket gør at den kun skal udregne det som er synligt, hvor GeForce
udregner alt, og så bagefter fjerner det der ikke skal ses. Her er et link:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=3

En Kyro II har kun en Fillrate på 350MegaTexel, hvilket ikke er så meget
sammenlignet med en GeForce2 GTS som har hele 800, men på grund af at Kyro
II har TBR kan den følge med i de fleste spil. Fillrate udregnes fra Clock
frekvensen som er 175Mhz, og den har 2 cycles pr. clock, så det giver
350Mtexels. Og pga TBR har den en teoretisk Fillrate på 1400! Og forstil dig
så en Kyro III med en Fillrate på 1200MegaTexels, som er i følge en en Clock
frekvens på 300, og 4 cycles pr. clock. Hvad bliver den teoretiske så ikke?
SPARK RØV!

En Kyro II har ikke ret stort performance tab på 32Bit, fordi den udregner
alt i 32bit, men skalere det ned til 16bit hvis det er det man vil køre.

Og så til det store MEN! Kyro II har ingen T&L, som er ved at blive mere og
mere brugt i dag. Så det må man håbe der kommer i Kyro III...

Blev du klogere? :)

--
Seth-Enoch



Butch (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 29-04-01 19:03

> Blev du klogere? :)
Hej
Det er egentligt ikke fordi jeg ikke ved hvordan Kyro2 tekniken virker det
har jeg helt styr på. Det som jeg påpegede var bare at så længe et kort ikke
er udgivet og kun er på tegnebrættet kan man jo skrive hvad som helst.
Og som du skriver mangler Kyro2 kotet T&L hvilket har MEGET stor betydning i
de spil som gør brug af det. Og som du selv skriver er der langt fra
teoretiske tal og reallife preformence.
Det var bare det jeg ville sige HEJ




Seth-Enoch (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Seth-Enoch


Dato : 29-04-01 20:21

> Det er egentligt ikke fordi jeg ikke ved hvordan Kyro2 tekniken virker det
> har jeg helt styr på. Det som jeg påpegede var bare at så længe et kort
ikke
> er udgivet og kun er på tegnebrættet kan man jo skrive hvad som helst.
> Og som du skriver mangler Kyro2 kotet T&L hvilket har MEGET stor betydning
i
> de spil som gør brug af det. Og som du selv skriver er der langt fra
> teoretiske tal og reallife preformence.
> Det var bare det jeg ville sige HEJ
>
God Damn! så behøvede jeg jo ikke at ævle løs :)

--
Seth-Enoch



iddqd@worldonline.dk (30-04-2001)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 30-04-01 11:19



Butch wrote:

> Og som du skriver mangler Kyro2 kotet T&L hvilket har MEGET stor betydning i
> de spil som gør brug af det.

Nu er der jo forskel på at gøre brug af og så at gøre brug af De test jeg
har set indtil videre indikere ihvertfald ikke at manglende T&L på grafikkortet
har nogen synderlig betydning. Undtagelsen er nogle af de nye Dx8 funktioner og
der er det alligevel ret ligegyldigt om man har en GeForce/GeForce2 T&L eller
ingen T&L! Kun Gf3 er godt nok.


> Og som du selv skriver er der langt fra
> teoretiske tal og reallife preformence.
> Det var bare det jeg ville sige HEJ

Enig, men det skal dog siges at med dem måde som Kyro II kortet virker på så
svarer de teoretiske tal faktisk til den performance man rent faktisk får. Så
det kan jo være de nye tal også kommer til at holde, men det vil fremtiden vise.

Mvh

Bruno


Miklos (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Miklos


Dato : 30-04-01 14:26

> Og så til det store MEN! Kyro II har ingen T&L, som er ved at blive mere
og
> mere brugt i dag. Så det må man håbe der kommer i Kyro III...

Stort men? Kunne det overhovedet være mere ubetydeligt?

Geforce2 GTS 64MB Ultra super duper med kulør vask er langsommere med
hardware T&L end software T&L på en Duron 900.

T&L er ubrugligt, først med Geforce3 ser vi et T&L unit der kan bruges.

- Miklos



Hellfire (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 29-04-01 22:31

"snip"
> 1200 megatexels per second (1200 megapixels/sec)?
>
> http://segatech.com/powervr/kyro3/index.html
>
> Locudo
>
>
Jeg må vist hellere lige forklare. Texels er de trekanter alle 3D objekter
er bygget op af. Hvis man har prøvet at sætte detaljegraden helt ned på
minimum i Quake2 med et 4MB Voodoo1 kort, ved man, hvad jeg taler om (røgen
fra "Rocket Launcher" består kun af trekanter, GRIMT).



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408591
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste