Hvor langt rækker en Airport Basestation?
Fra : Elle

Dato : 23-04-04 16:06

Jeg har extremkort i min PB alu og en basestation et par rum væk. Murværk
betyder åbenbart en del for Airport, for forbindelsen smutter fra den ene
ende af lejligheden til den anden.

Er der nogle her, der har erfaring med dækningsgrad ? Er der en
antennemulighed?

Hilsen Elle

(PS: jeg har før set en skinger tone her i NG'en, men vov ikke at tale grimt
til mig

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 23-04-04 18:12

Elle wrote:

> [...]
> ende af lejligheden til den anden.
>
> Er der nogle her, der har erfaring med dækningsgrad ? Er der en

Er det en Apple Airport base, og hvis det er er det så en extreme ?
Denne model har ihvertefald mulighed for en extra antenne. Om PB'en har
mulighed for ekstra antenne ved jeg ikke, men det pynter ihvertefald
ikke, så prøv først med Basen.

> Hilsen Elle
>
> (PS: jeg har før set en skinger tone her i NG'en, men vov ikke at tale grimt
> til mig

Dit PS kunne godt virke provokerende, og afskære dig fra at få et svar,
men da jeg ikke har set dig skrive så ofte her vælger jeg at se bort fra
dit udfald.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 21:40

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Hilsen Elle
>
> (PS: jeg har før set en skinger tone her i NG'en, men vov ikke at tale grimt

En AirPort base placeret korrekt burde kunne dække de fleste
lejligheder.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Larsen

Dato : 23-04-04 22:30

In article <BCAEFD86.103E0%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
> Hilsen Elle
>
> (PS: jeg har før set en skinger tone her i NG'en, men vov ikke at tale grimt

Ikke så langt som den burde. Tredjeparts-produkter med eksterne antenner
rækker bedre. De ser ikke så cool ud som ABS men til gengæld koster de
kun det halve.
Jeg har en TiBook som har haft problemer bare 5 meter fra en ABS gennem
én mur. Med en Linksys WRT54G og samme TiBook er der ingen problemer -
jeg sidder samme sted som før hvor der kun var nul til en til to pinde
på airport-meter. Nu er der fuld blus på næsten hele tiden - den mister
måske en pind. Linksys-basen er endda placeret ca. 50 cm over gulvet
under et bord mens ABS stod på en hylde 2 m over gulvet.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-04-04 22:46

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]
> måske en pind. Linksys-basen er endda placeret ca. 50 cm over gulvet
> under et bord mens ABS stod på en hylde 2 m over gulvet.

Jeg har samme gode erfaringer med Linksys'en (selvom konen syntes Aiport
Base er meget pænere): Bor endda i et stort gammelt hus: Her kan jeg
bruge iBook'en i alle rum - og i haven. (det meste af haven - den er på
to tønder land)

Men husk at spærre for adgang udefra: I mit sommerhus kan jeg få gratis
netadgang da en eller anden har sin linksys stående pivåben (selv
netværksnavnet er default)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Christian Flintrup

Dato : 01-05-04 18:32

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Men husk at spærre for adgang udefra: I mit sommerhus kan jeg få gratis
> netadgang da en eller anden har sin linksys stående pivåben (selv
> netværksnavnet er default)

Sådan leverer TDC dem til fx Webspeed. Går man ind på 192.168.1.1, kan
man ofte konfigurere den med koden "admin".

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-04-04 11:11

Steen Larsen wrote:

> Linksys-basen er endda placeret ca. 50 cm over gulvet
> under et bord mens ABS stod på en hylde 2 m over gulvet.

måske er det det der er problemet?

Fra : Michael Holm

Dato : 24-04-04 12:21

> måske er det det der er problemet?

hmmm måske er det også mit problem - hjemme står den oven på en bogreol
ca 2 meter oppe = dårlige forbindelse... 1 pind lige nu - 10 meter til
værelset hvor airporten er...

på jobbet har jeg 2 stk. hængende på væggen (1. sal) , de dækker ok fra
stuen til 3 sal. hvilket jo er godt.
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Elle

Dato : 24-04-04 19:53

Tak for alle de gode indlæg. Ja, det er en extreme, men der er ingen
antenneport. Måske man skulle skille den ad, og lodde en ledning på?

Jeg tror, at det er rigtigt, at den er pæn, men virker halvgodt. Andre
produkter har meget mere ryk i den.

I hvert fald bekræfter det min mistanke, og så er det godt at man ikke er
alene

Tak, drenge -

elle

Fra : Michael Holm

Dato : 24-04-04 20:21

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> produkter har meget mere ryk i den.
>
> I hvert fald bekræfter det min mistanke, og så er det godt at man ikke er

ja både og mine 2 på jobet funker over alt forventning

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 24-04-04 21:09

Elle wrote:

> Tak for alle de gode indlæg. Ja, det er en extreme, men der er ingen
> antenneport. Måske man skulle skille den ad, og lodde en ledning på?

AirPort Extreme Base Station (with modem and antenna port) klippet fra:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/j6EzGipIvAyq2rxI6m51B2SFY1Z/1.3.0.5.10.3.0.13.0

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Elle

Dato : 25-04-04 21:25

On 24/04/04 22:09, in article [ÿÁTTCLE], "Henrik Lindskou"
<sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> AirPort Extreme Base Station (with modem and antenna port) ...

Min er UDEN modem og derfor uden antenneport. Desværre.

elle

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-04-04 10:08

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hmmm måske er det også mit problem - hjemme står den oven på en bogreol
> ca 2 meter oppe = dårlige forbindelse... 1 pind lige nu - 10 meter til
> værelset hvor airporten er...

Det lyder lidt mystisk, idet Apple og flere andre
trådløsnetværksproducenter anbefaler at man placerer sit accesspoint
højt.

--
Mvh Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-04-04 11:45

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Det lyder lidt mystisk, idet Apple og flere andre
> trådløsnetværksproducenter anbefaler at man placerer sit accesspoint
> højt.

Korrekt, men -

Vinklerne, tænk på vinklerne

Et signal der passerer en væg vandret, møder mindst forstyrrende
materiale. Ændres vinklen øges mængden af materiale.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg