php kode: Virker her men ikke der
Fra : Zalza

Dato : 26-04-04 21:46

Hej

Jeg bruger pt. følgende kode som mit hoved design på min side.
(index.php)

<?php
if($page == "")
{
$page = "side1.htm";
}
$include_path = "http://www.yoo.frac.dk/";
include($page);
?>

Dette virker OK på gratis siden frac.dk

Men volder mig problemer hos b-one.dk

Den viser side1.htm ok... men virker ikke når man bruger
index.php?page=side2.htm
i mine links.

Hvordan skal koden se ud for at virke på b-one.dk ?

Vh. Lars

Fra : Jimmy

Dato : 26-04-04 22:01

"Zalza" <nospam@nospam.no> wrote in message
> Hej
>
> Jeg bruger pt. følgende kode som mit hoved design på min side.
> (index.php)
>
> <?php
> if($page == "")

Register_Globals er slået fra i nyere versioner af PHP.
Det vil sige, at du eksplicit skal hente $page.

if($_REQUEST ['page'] == "")

Mvh
Jimmy

Fra : Zalza

Dato : 27-04-04 17:50

Tak det er nu testet på frac.dk og virker dér.
Men det virker stadig ikke på b-one... måske mig der laver fejl ?
Jeg er nOOb ;)

Warning: main(): Failed opening '' for inclusion (include_path='.:') in
/customers/revivedsaints.dk/revivedsaints.dk/httpd.www/test/index.php on
line 35

Se her: http://www.revivedsaints.dk/test/ (klik på linksne)

Dette kode er brugt:

<?php
if($_REQUEST ['page'] == "")
{
$page = "1.htm";
}
$include_path = "http://www.revivedsaints.dk/test/";
include($page);
?>

Hele kilden af index.php kan ses her
http://kortlink.dk/4da

Vh. Lars

Fra : Jimmy

Dato : 27-04-04 18:00

> $include_path = "http://www.revivedsaints.dk/test/";
> include($page);

Jeg har ikke set på det, men hvad med:

include($include_path . $page);

Mvh
Jimmy

Fra : Zalza

Dato : 27-04-04 18:50

Det gav en ny fejl

Warning: main(): URL file-access is disabled in the server configuration in
/customers/revivedsaints.dk/revivedsaints.dk/httpd.www/test/index.php on
line 35

Warning: main(http://www.revivedsaints.dk/test/1.htm): failed to open
stream: no suitable wrapper could be found in

Warning: main(): Failed opening 'http://www.revivedsaints.dk/test/1.htm' for
inclusion (include_path='.:') in
/customers/revivedsaints.dk/revivedsaints.dk/httpd.www/test/index.php on
line 35

Se selv: http://www.revivedsaints.dk/test/

Vh. Lars

Fra : Zalza

Dato : 28-04-04 11:50

Nu har jeg kogt koden ned til:

<?php
if($_REQUEST ['page'] == "")
{
$page = "1.htm";
}
include($page);
?>

Tester det senere om det virker

--
/Zazla
www.Yoo.dk

Fra : Zalza

Dato : 28-04-04 19:58

Okey nu er jeg så langt ude at jeg vil hører om der er nogen der har et
ligne system
at bygge sin hjemmeside op omkring... evt. asp

Vh. Lars