Php's svar på response.redirect?
Fra : Anders Aalykke

Dato : 24-04-04 08:44

I asp findes koden, reponse.redirect, til at sende en bruger
videre. Hvad kan man lave med php der ligner det??
Mvh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-04-04 08:57

On Sat, 24 Apr 2004 07:43:40 +0000 (UTC)
Anders Aalykke <pohpose@hotmail.com> wrote:
> I asp findes koden, reponse.redirect, til at sende en bruger
> videre. Hvad kan man lave med php der ligner det??

header("location: nyside.php");

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-04-04 22:35

On Sat, 24 Apr 2004 09:56:51 +0200, Kim Schulz wrote:

> header("location: nyside.php");

Husk nu lige at det skal være en absolut URL

header("location: http://www.hest.dk/nyside.php");

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-04-04 15:26

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Husk nu lige at det skal være en absolut URL

Bør man, ja, men har du nogen idé om hvilke browsere der reelt ikke
understøtter relative stier som den Kim Schulz giver som eksempel?
Bare af ren nysgerrighed:)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-04-04 16:30

On Mon, 26 Apr 2004 16:26:27 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:

>Bør man, ja, men har du nogen idé om hvilke browsere der reelt ikke
>understøtter relative stier som den Kim Schulz giver som eksempel?
>Bare af ren nysgerrighed:)

Browsermæssigt er det vist kun lynx, der rigtigt brokker sig over det.
Dog, det er i højere grad et problem i forhold til fx spidere og
deslige, hvor man netop ikke har adgang til at ku' kigge diverse
søgemaskiner-bots under kølerhjelmen for at finde ud af, om de kan
acceptere fejl.

(når det er sagt, så må jeg indrømme, at jeg selv blot til interne
projekter har angivet relative stier - dog var det interne sider, der
var lukket af fra nettet, med et lille antal klienter, der godt ku'
håndtere "overtrædelsen" - og jeg havde fået nok af pludselige
oplevelser med en gammel PHP på en MS-IIS installeret som CGI gav for
anderledes resultater i forhold til hvad jeg havde testet igennem på
et Apache-setup, og som ellers burde være hvad, jeg selv ville betegne
som "stabil kode"... håber, jeg kan få syndsforladelse :)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-05-04 13:06

"Anders Aalykke" <pohpose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I asp findes koden, reponse.redirect, til at sende en bruger
> videre. Hvad kan man lave med php der ligner det??

Som de andre også svarer er header("location: "); nok den man skal bruge. Du
får dog problemer hvis du først vil redirecte efter du har sat dine headers.
Til dette kan du evt. bruge et lille JavaScript (jeg bruger det selv på
mange af mine sider).

Du kan også bruge dette sammen med mange andre ting fra JavaScript, f.eks.
alert. Her har du i hvert fald noget der ligner min funktion. Vær opmærksom
på at jeg bare lige har skrevet den ind og den derfor ikke er testet.

<?
function redirect($in_url){
?><script language="JavaScript">location.href='<?=$in_url?>';</script><?
}
?>

Fra : Anders Olesen

Dato : 25-05-04 14:21

>---------------[ Kode eksempel ]-------------<
<form>
<input type="button" value="Ja" onclick="location.href='newsinset.php?
do=delete&id=<?=$id?>'">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="button"
value="Ja" onclick="window.close();">
</form>
>---------------[ Ved ikke om det virker ]-------------<

Hvad med det her?

Kan man overhovedet det her, jeg er i tvivl...

Det er svært for mig at teste lige for tiden det er i et popup vindue som jeg
ikke kan få til at virke =(

Men fortæl om det er helt fokert eller om jeg har fat i noget rigtigt =)

MvH Anders (ikke ham det skrev indlægget til at starte med)