PHP variabler
Fra : emil

Dato : 09-04-04 12:04

Hej!
Jeg ved ikke, hvorfor vil php ikke sende variabler videre, hvortil den skal
bruges.

Jeg har cheket det mange gange på min apache 1.3.22 på win2000.
Hvis jeg skriver fx. phpinfo(); kan jeg se variablerne i _REQUEST["name"] og
_POST["name"]
men en echo("$name"); vil ikke give mig variablen. Det ser ud til at
variablerne ikke bliver endt videre. ER der nogen der kan hjælpe mig med
det?

Venlig Hilsen
Emil

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-04-04 12:40

emil wrote:
> [...]
> men en echo("$name"); vil ikke give mig variablen. Det ser ud til at
> variablerne ikke bliver endt videre. ER der nogen der kan hjælpe mig med

Jeg ville gerne have henvist til www.php-faq.dk - men den er øjensynligt
nede pt.

Din PHP-installation kører (heldigvis) med "register_globals = off".
Prøv med:

echo $_POST["name"];

Mvh
Tonni

Fra : emil

Dato : 10-04-04 11:39

> Din PHP-installation kører (heldigvis) med "register_globals = off".
> Prøv med:
>
> echo $_POST["name"];

Hej!

echo $_POST["name"] virker godt nok. Men problemet er at koden nedenunder
ikke kører som den skal, for ligemeget man udfylder formen eller ej, kommer
den med meddelelsen:
"you have forgotten to fill up Name"

if ($name == ""){
echo("<font face=verdana size=2>you have forgotten to fill up
Name.</font><br>");
//message to be displayed if the field is left empty
$Envoi = 0; //if field 1 is empty, variable $Envoi takes value 0
}
else {
$MailBody = "Name: $name\n";
}

vh/Emil

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 10-04-04 12:32

emil wrote:

> [...]
> ikke kører som den skal, for ligemeget man udfylder formen eller ej, kommer

Så retter du bare koden til, så den fungerer med register_globals = off,
f. eks.:

if ($name == ""){

skal blive

if ($_POST['name'] == ""){

Det er den "rigtige" måde at gøre det, og det bliver du glad for :)

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-04-04 09:58

emil wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> //message to be displayed if the field is left empty
> $Envoi = 0; //if field 1 is empty, variable $Envoi takes value 0

Du kan skrive det sådan her:

$name = $_REQUEST["name"]; //du kan erstatte det med name = $_POST["name"];

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne