Internet via satellit
Fra : Lars

Dato : 27-04-04 07:33

Hejsa,

Er der nogen der kender - og har erfaring med - udbydere der tilbyder
opkobling til internet via satellit? Det er en 2-vejs opkobling, jeg er
interesseret i - altså ikke den løsning hvor man har upstream via et
almindeligt modem.

Indtil videre har jeg fundet http://www.bentleytelecom.co.uk - men er der
nogen der har prøvet? Og eventuelt kender andre udbydere?

** Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-04-04 16:42

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote:

> [...]
>opkobling til internet via satellit? Det er en 2-vejs opkobling, jeg er
>interesseret i - altså ikke den løsning hvor man har upstream via et

Hvis det ligger i samme prisklasse som satellit telefoni er det ekstremt dyrt...

Jeg tror ikke du finder mange private der har satellit internet - Prøv at forhøre dig hos rederier hva' de bruger på deres
skibe....

<mlr>

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 27-04-04 21:06

> [...]
>
> Jeg tror ikke du finder mange private der har satellit internet - Prøv at
forhøre dig hos rederier hva' de bruger på deres

har en kami der har Sonofons FWA internet det køre rigtigt godt han har
haft det over et år og der har ikke været nævneværdige nedetider.
http://sonofon.dk/erhverv/produkter/internet/sonofon_bredbaand/index.shtml

Hilsen Søren Jensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-04 23:41

Søren Jensen(9800) <slj@hasnospam.dk fjern nospam> wrote:

> har en kami der har Sonofons FWA internet det køre rigtigt godt
> han har haft det over et år og der har ikke været nævneværdige
> nedetider.

FWA er ikke det samme som satellit internet (vi taler om en satellit i
geostationær bane, dvs. ca. 36.000 km oppe).

--
Jesper Lund

Fra : Lars

Dato : 29-04-04 13:49

Hej Michael,

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg tror ikke du finder mange private der har satellit internet - Prøv at
forhøre dig hos rederier hva' de bruger på deres

Problemet er bare at jeg riskerer at komme til at bo uden for hvor man kan
få ADSL - og der er så vidt jeg kan se ingen udbydere af FWA i Sverige hvor
det helt konkret er, at jeg skal bo.

Jeg har fundet dem her - http://www.bentleytelecom.co.uk/ - de reklamerer
med GBP 75 / md + installation, formenlig for deres billigste produkt med
512 kb/s ned og 60 kb/s op. Det er prismæssigt acceptabelt for mit
vedkommende, også selv om det kostede det dobbelte for en tilsvarende bedre
forbindelse.

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 30-04-04 12:15

> [...]
> acceptabelt for mit vedkommende, også selv om det kostede det
> dobbelte for en tilsvarende bedre forbindelse.

Jeg har modtaget tilbud fra dem. Upload hastigheden er en maks hastighed
og kan ikke forventes i spidsbelastningsperioder... Så holder mig nok
til ISDN noget endnu....

Så desværre ingen praktisk erfaring. Det er lidt smådyrt at investere i
udstyr hvis det alligevel ikke er "godt nok"

Se også indlægene om det samme i dk.teknik.satelit.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid