TDC's filtrering?
Fra : Hans Paulin

Dato : 25-04-04 20:05

Jeg læste for nylig et sted (kan ikke huske hvor) at TDC skyder med
spredehagl, når de bortfiltrerer vedhæftede filer, så uskyldige mails
ikke når frem til modtageren (håber, det er forståeligt hvad jeg
mener)...

Jeg står for at skulle skifte fra CC til TDC (med mit ISDN-modem) hér på
fredag, og har overvejet om dét stadig er en god idé - eller om jeg skal
blive hos CC?

Anyone?
Hans

Fra : Lars

Dato : 25-04-04 21:29

On Sun, 25 Apr 2004 21:05:28 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>
>Jeg står for at skulle skifte fra CC til TDC (med mit ISDN-modem) hér på
>fredag, og har overvejet om dét stadig er en god idé - eller om jeg skal

Der er vidst noget om snakken at TDC bortfiltrerer og det endda uden
at give sine kunder besked.
http://computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23454

--
Lars

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-04-04 22:07

Lars skrev:

> Der er vidst noget om snakken at TDC bortfiltrerer og det endda uden
> at give sine kunder besked.
> http://computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23454

....hmnnn...ja, ka godt huske jeg læste den...

....jeg er ikke nogen haj til det hér - men vil det sige at *alle*
vedhæftede filer - udover .exe- og .doc-filer - kan komme i unåde?; jeg
ved ikke, hvad man bruger .exe- og .doc-filer til; hvis jeg selv
vedhæfter noget, er det typisk en .jpg eller lignende...

Er der nogen der har et bud på, om TDC måske fjerner spærringen i
nærmeste fremtid? - for ellers tror jeg godtnok blir jeg hos CC...
Hans

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-04-04 22:14

Hans Paulin wrote in news:c6h99c$c00tu$1@ID-232565.news.uni-
berlin.de:

> Er der nogen der har et bud på, om TDC måske fjerner spærringen i
> nærmeste fremtid? - for ellers tror jeg godtnok blir jeg hos CC...

Det er nok svært at sige. TDC's veje er uransagelige

Men I en mailkorrespondance jeg havde med TDC om samme emne, blev det
antydet at man arbejdede på en reel virus scan i stedet for denne
blokering.

Så det kan tyde på at der arbejdes på alternativer.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-04-04 23:29

Palle Jensen skrev:

> TDC's veje er uransagelige

....osse deres!?

> [...]
> blokering.
>
> Så det kan tyde på at der arbejdes på alternativer.

....jeg har 4 dage før CC lukker min konto i følge vores aftale, så det
ka da være der viser sig noget

Tak for svaret!
Hans

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 26-04-04 02:33

On Sun, 25 Apr 2004 23:06:45 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>...jeg er ikke nogen haj til det hér - men vil det sige at *alle*
>vedhæftede filer - udover .exe- og .doc-filer - kan komme i unåde?;´

Det er nok pænt tvivlsomt. Men de har en overgang blokeret for
..zip-filer, fordi en virus hærgede nettet.

>Er der nogen der har et bud på, om TDC måske fjerner spærringen i
>nærmeste fremtid? - for ellers tror jeg godtnok blir jeg hos CC...

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke være så bekymret for det. TDC er
interesseret i at filtrere så lidt som muligt, men er selvfølgelig
også interesseret i at give lidt sikkerhed for kunderne. Hvis en mail
bliver "filtreret", så bliver der sendt en afvisning til afsenderen af
den pågældende mail. Så der er altså ikke tale om at mails forsvinder
ned i et et sort hul i dyb tavshed.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen (Klein Web)

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 26-04-04 07:40

On Mon, 26 Apr 2004 01:32:39 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

>Det er nok pænt tvivlsomt. Men de har en overgang blokeret for
>.zip-filer, fordi en virus hærgede nettet.

Filteret indeholder eller indeholdt fejl, og TDC har ikke vist nogen
vilje til at rette fejlene eller orientere kunderne. Det kan eller
kunne forekomme at filer uden vedhæftede filer blev stoppet.

> [...]
>bliver "filtreret", så bliver der sendt en afvisning til afsenderen af
>den pågældende mail. Så der er altså ikke tale om at mails forsvinder

Hvem læser alle returnerede mails i denne tid?

Personlig finder jeg TDC mail ubrugelig, og vil nødig maile med TDC
mail kunder.

Derudover kan man spørge sig selv om man vil være kunde et sted, hvor
man lægger reklamefjant på kundernes hjemmesider, hvis det kan undgås.
--
Svend Olaf

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-04-04 07:42

Daniel Stjernholm wrote in news:408d6620.284501093@news.tele.dk:

> Hvis en mail
> bliver "filtreret", så bliver der sendt en afvisning til
> afsenderen af den pågældende mail. Så der er altså ikke tale om
> at mails forsvinder ned i et et sort hul i dyb tavshed.

Det var så årsagen til at jeg skrev til TDC, for netop dette skete
rent faktisk i nogle tilfælde.

Der var et tilfælde jeg sendte en mail til en anden, hvor der var
vedhæftet en ganske almindelig tekstfil som indeholdt en sætning hvor
..com var.

Denne mail var sendt for at teste om TDC scannede indholdet af de
filer som man sendte og det gjorde de tilsyneladende. Mailen kom
aldrig frem. Fik aldrig en fejl tilbage.

Jeg har dog på fornemmelsen at fejlen var forbigående da den ikke
længere er reproducerbar. Men i bund og grund er det for ringe at
nogen sidder og skruer på et filter uden at have det fulde overblik
over konsekvenserne.

Jeg er dog positiv over at TDC overvejer et reelt virusscan. Måske
det endda kan føre til en lempelse af port 25 reglen

Fra : Goose.dk

Dato : 26-04-04 13:11

On 26 Apr 2004 06:42:28 GMT, Palle Jensen
<palle.jensen@tiscali.invalid> wrote:

>Denne mail var sendt for at teste om TDC scannede indholdet af de
>filer som man sendte og det gjorde de tilsyneladende. Mailen kom
>aldrig frem. Fik aldrig en fejl tilbage.

Nu skal du nok lige være opmærksom på, at TDC's smtp server her
iweekenden røg i Spamcop's filter, måske det kan være derfor ?.
Jeg har heller ikke kunne modtage eller sende noget her i weekeden da
jeg bruger pasmtp.tele.dk som udgående mailserver og min udbyder har
installeret Spamcop

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-04-04 14:06

Goose.dk wrote in news:f2vp80pcikcp2itrrjn6r5n00o7v45li3h@4ax.com:

> [...]
> Jeg har heller ikke kunne modtage eller sende noget her i
> weekeden da jeg bruger pasmtp.tele.dk som udgående mailserver og

OK. Lyder tamt

Er dog et par uger siden jeg gjorde observationen.