|
| Nyhedsgrupper Fra : anders |
Dato : 24-04-04 22:05 |
|
Hej
Jeg har ikke haft serverkontakt til nyhedsgrupper TDC i 5 dage; jeg har
prøvet alt muligt til sidst måtte jeg ringe til support hos TDC, men de
kunne heller ikke hjælpe, vent et døgn sagde De og hvis det ikke har hjulpet
ring igen, det gjorde det så ikke!
Jeg har så rodet med det igen og vupti der lå problemet, deres nye F-Secure,
hvis Profil for internetskjold er sat for højt lukker den af for
nyhedsgrupper. Det kunne de godt have sagt hos TDC at det måske var
problemet men nu kan de jo bruge denne historie hvis de skulle komme ud for
tilsvarende og det vil jeg mene
hilsen anders
| |
Mikkel Gottlieb (24-04-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Gottlieb |
Dato : 24-04-04 22:21 |
|
"anders" <aol@oncablefjern.dk> wrote in message
news:408ad698$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har så rodet med det igen og vupti der lå problemet, deres nye
F-Secure,
> hvis Profil for internetskjold er sat for højt lukker den af for
> nyhedsgrupper. Det kunne de godt have sagt hos TDC at det måske var
> problemet men nu kan de jo bruge denne historie hvis de skulle komme
ud for
Det kunne vel være en million andre ting der var galt - hvordan søren
skulle de vide at det var F-Secure ? Du børe selv sætte dig ind i hvad
de programmer du installerer gør og kan forårsage - de _kan_ da aldrig
blive andet end dit problem.
Mikkel
| |
anders (24-04-2004)
| Kommentar Fra : anders |
Dato : 24-04-04 23:23 |
|
Hej
Jeg syntes jeg havde været igennem de 999.999 tusinde andre ting og så var
det lige jeg faldt over denne fikse blokering, hvor står det lige at den
blokere for nyhedsgrupper??? når TDC sælger dette produkt må de da også vide
hvad det kan og hvad det ikke kan. Vi almindelige dødelige, har ingen
mulighed for at gennemskue alle de programmer vi får kastet i hovedet, men
det har udbyderen til gengæld vi betalter endog for det, eller hvordan er
det nu med det, når vi skal købe det- JA - men når vi har købt det - Nej -!'
hilsen anders
>
> Det kunne vel være en million andre ting der var galt - hvordan søren
> skulle de vide at det var F-Secure ? Du børe selv sætte dig ind i hvad
> de programmer du installerer gør og kan forårsage - de _kan_ da aldrig
> blive andet end dit problem.
>
> Mikkel
>
| |
Rudi Stegen (24-04-2004)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 24-04-04 23:34 |
|
Hej anders, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
> Vi almindelige dødelige, har ingen mulighed for at gennemskue alle
> de programmer vi får kastet i hovedet
Det er vel ikke noget, TDC automatisk pådutter én? (Spørgsmålstegnet er
seriøst ment, da jeg ikke aner det). Hvis det er, er det klart noget
grums.
Men hvis det er noget frit tilvalg, som man aktivt skal vælge for at få
det, er det jo op til en selv at sætte sig ind i funktionerne.
--
Hygge fra Århus - Rudi
| |
anders (25-04-2004)
| Kommentar Fra : anders |
Dato : 25-04-04 00:13 |
|
Hej Rudi
Det er helt klart et frit tillægsvalg. Men det friholder dem vel ikke for at
kende til deres produkt, Nu er det jo sådan at de gerne vil sælge
antivirusprogrammet F-Secure men de har jo også news.inet.dk at tage
hensyn til, jeg mener bare når vi betaler for et produkt skal man da også
kunne spørge om et så simpelt spørgsmål og få et kvalificeret svar uden og
skulle betale 250,-kr i support.
hilsen anders
"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns94D65D27E344RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> Hej anders, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
> > Vi almindelige dødelige, har ingen mulighed for at gennemskue alle
> > de programmer vi får kastet i hovedet
>
> Det er vel ikke noget, TDC automatisk pådutter én? (Spørgsmålstegnet er
> seriøst ment, da jeg ikke aner det). Hvis det er, er det klart noget
> grums.
>
> Men hvis det er noget frit tilvalg, som man aktivt skal vælge for at få
> det, er det jo op til en selv at sætte sig ind i funktionerne.
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi
| |
Rudi Stegen (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 25-04-04 23:43 |
|
Hej anders, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
> Det er helt klart et frit tillægsvalg. Men det friholder dem vel
> ikke for at kende til deres produkt, Nu er det jo sådan at de
> gerne vil sælge antivirusprogrammet F-Secure men de har jo også
> news.inet.dk at tage hensyn til, jeg mener bare når vi betaler
> for et produkt skal man da også kunne spørge om et så simpelt
> spørgsmål og få et kvalificeret svar uden og skulle betale
> 250,-kr i support.
Både og.
Hvad jeg egentlig opponerede imod var blot dit:
>>> Vi almindelige dødelige, har ingen mulighed for at gennemskue
>>> alle de programmer vi får kastet i hovedet
Og man kan så ikke sige, nogen "får [det] kastet i hovedet".
Service, support o.l. på tilvalgsprodukter o.m.a. afhænger jo helt af
de betingelser, der følger produktet.
Men på den anden led (apropos mit "både og") er jeg da ikke blind for
at se det fra din side, hvis det F-Secure default er opsat, så man ikke
kan fange deres (TDC's) nyhedsserver.
Ringer man til (teknisk) support og fortæller om problemet, *og* at det
er opstået præcis lige efter, man har købt deres F-Secure, kunne man da
formode, at supporteren udmærket vidste, hvad der kunne være problemet.
(Du er næppe den første, der har ringet om det). Og hvis de ikke
ligefrem har forbud ovenfra mht. at fortælle det, ville en flink
supporter vel gøre det.
Men igen set fra den første led: Supporten er en ret dyr del af
ISP'ernes omkostninger. Hvis de i større omfang bruger tid på at
supporte områder, der ikke hører under gratis support, bliver det
unægtelig ikke en mindre dyr del.
--
Hygge fra Århus - Rudi
| |
Simon Klitgaard (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Simon Klitgaard |
Dato : 26-04-04 18:28 |
|
"anders" <aol@oncablefjern.dk> skrev i en meddelelse
news:408af486$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Rudi
> Det er helt klart et frit tillægsvalg. Men det friholder dem vel ikke for
at
> kende til deres produkt, Nu er det jo sådan at de gerne vil sælge
> antivirusprogrammet F-Secure men de har jo også news.inet.dk at tage
> hensyn til, jeg mener bare når vi betaler for et produkt skal man da også
> kunne spørge om et så simpelt spørgsmål og få et kvalificeret svar uden
og
> skulle betale 250,-kr i support.
Default indstilling blokerer ikke for news.
Mvh.
Simon KN
| |
Anders S... (28-04-2004)
| Kommentar Fra : Anders S... |
Dato : 28-04-04 16:06 |
|
"anders" <aol@oncablefjern.dk> skrev i en meddelelse
news:408af486$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Rudi
> Det er helt klart et frit tillægsvalg. Men det friholder dem vel ikke for
at
> kende til deres produkt, Nu er det jo sådan at de gerne vil sælge
> antivirusprogrammet F-Secure men de har jo også news.inet.dk at tage
> hensyn til, jeg mener bare når vi betaler for et produkt skal man da også
> kunne spørge om et så simpelt spørgsmål og få et kvalificeret svar uden
og
> skulle betale 250,-kr i support.
> hilsen anders
>
En compuret er ikke en brødrister! Sæt dig ind i de programmer du
installere eller RTFM.
http://www.anders.dk/cars.htm
MVH
Anders
| |
|
|