HP PSC 1210 fravælge farver ved udskrift
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 26-04-04 22:16

Hej.

Jeg har en HP PSC 1210. For at spare på det kostbare farveblæk vil jeg høre
om der er nogen herinde der ved hvordan man kan få den til at lade være med
at udskrive i farve men og altså kun i sort/hvid (greyscale?) i stedet? Jeg
har gennemgået samtlige indstillinger op til flere gange og jeg kan
simpelthen ikke finde den funktion. Bare at tage farveblækpatronen ud er
ikke en holdbar løsning, da der skal skiftes mellem farve og ikke farve ret
ofte.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 27-04-04 15:13

"Mark Andreas Christensen" <MarkAndreas@Christensen.dk> skrev i en
meddelelse news:408d7c1f$0$12848$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
med
> at udskrive i farve men og altså kun i sort/hvid (greyscale?) i stedet?

filer/udskriv/indstillinger/advanced. Sæt flueben i "print in grayscale"
Det fungerer fint på min psc 950

Rune

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 27-04-04 16:39

"Rune (7800)" <gustne_rune*SLET*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> filer/udskriv/indstillinger/advanced. Sæt flueben i "print in grayscale"
> Det fungerer fint på min psc 950

Der er slet ikke nogen "Advanced".

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-04 18:38

Mark Andreas Christensen wrote:
> Der er slet ikke nogen "Advanced".

Kontrolpanel -> Printere og fazenheder
-> Indstillinger for din printer -> Udskriftsindstillinger
eller Avanceret -> Udskriftstandarder

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 27-04-04 20:16

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:408e9a76$0$18702$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> -> Indstillinger for din printer -> Udskriftsindstillinger
> eller Avanceret -> Udskriftstandarder

Dette fører mig til et vindue hvor jeg kan vælge: udskriftskvalitet (alle
med farve), papirretning, papirtype- og format. Men intet om fravalg af
farve.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 27-04-04 20:24

Hej. Jeg har fundet svaret og bringer det her, hvis nogen skulle være
interesseret:

Sakset fra comp.periphs.printers. Det er svar på netop mit spørgsmål:

The option to print in grayscale or black and white is not present in
the HP PSC 1210 all-in-one. However, you can use the reserve mode to
print in grayscale. This is a work around.

If a print cartridge is out of ink or if you want to print in
grayscale, it is possible to print using only one print cartridge.
Color images will be printed in grayscale (black and white) when the
color cartridge is removed. Grayscale images are automatically
printed in grayscale even if both print cartridges are used.

Print quality may not be as good and printing will be slower than if
both print cartridges are used. Follow these instructions to use
reserve mode:

1. Open the all-in-one and remove the empty print cartridge or
remove
the color cartridge if you wish to print color images in
grayscale.
2. Print using the same methods you normally use.
3. A message will appear that states: Printing in reserve mode.
Click
Continue to print the page.

Visit the Web site given below for information on the various print
features and settings in your computer.